Svenska mästerskapen VII?

Swedish language forum

Moderators: Global Moderators, Community Team

Forum rules
Please read the Community Guidelines before posting.

This forum is for a specific language group. Please respect and use the language for which the forum was intended.

Re: Svenska mästerskapen VII?

Postby anonymus on Thu Dec 16, 2010 9:28 am

Arama86n wrote:nja.. jag tycker vi kan gå längre tillbaka, vadå ett självständigt Finland.. strunt prat ;)
Det komiska är att Finland var en del av Sverige i 600+ år, mycket längre än t.ex Skåne har varit Svenskt idag.

jag skulle byta finland mot skåne vilken dag i veckan som helst! det enda bra som någonsin kommit ur skåne är crash_22
/ :?:
Click image to enlarge.
image

show: BoganGod speaks the truth
Major anonymus

Medals: 113
Monthly Leader Bronze (1) Most Improved Gold (1) Standard Achievement (4) Doubles Achievement (4) Triples Achievement (4)
Quadruples Achievement (4) Terminator Achievement (2) Assassin Achievement (3) Manual Troops Achievement (4) Freestyle Achievement (3)
Polymorphic Achievement (2) Nuclear Spoils Achievement (3) Fog of War Achievement (4) Trench Warfare Achievement (3) Speed Achievement (3)
Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (3) Cross-Map Achievement (4) Beta Map Achievement (1) Ratings Achievement (4)
Tournament Achievement (17) General Achievement (11) Clan Achievement (18) Training Achievement (1) Challenge Achievement (1)

Postby Gillipig on Thu Dec 16, 2010 1:34 pm

anonymus wrote:
Arama86n wrote:nja.. jag tycker vi kan gå längre tillbaka, vadå ett självständigt Finland.. strunt prat ;)
Det komiska är att Finland var en del av Sverige i 600+ år, mycket längre än t.ex Skåne har varit Svenskt idag.

jag skulle byta finland mot skåne vilken dag i veckan som helst! det enda bra som någonsin kommit ur skåne är crash_22
/ :?:

Har inget emot skåningar men stockholmare däremot..... :) Personligen skulle jag vilja stycka upp Sverige lite grann! Vi kan börja med att återinföra Folkungar här i Västra Götaland och kasta ut alla stockholmare som vågat sig hit :D !
Lieutenant Gillipig

Medals: 38
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (1) Triples Achievement (1) Quadruples Achievement (1) Terminator Achievement (1)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (2) Freestyle Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (2) Fog of War Achievement (3)
Trench Warfare Achievement (1) Speed Achievement (2) Teammate Achievement (1) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3)
Ratings Achievement (3) Tournament Achievement (1) General Achievement (6) Tournament Contribution (3)

Postby Krissan on Fri Dec 17, 2010 3:50 am

Jag brukade dela anonymus åsikt, men yttrar jag den högt nuförtiden får jag sova på soffan :(

Hursomhaver, jag är gärna med i Svenska Mästerskapen. För min del får det gärna vara enbart 1v1, men som sagt synd om folk känner att det inte är ett dugg roligt.

Bara det inte blir multiplayers no spoil/flat rate-stalemates av det hela, finns inget värre.

Även någon form av mer organiserad finnkamp/nordisk tävling vore skoj.
Captain Krissan

Medals: 74
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (3) Quadruples Achievement (3) Terminator Achievement (3)
Assassin Achievement (3) Manual Troops Achievement (3) Freestyle Achievement (3) Nuclear Spoils Achievement (3) Fog of War Achievement (3)
Speed Achievement (3) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (3) Tournament Achievement (31)
General Achievement (1) Tournament Contribution (1)

Postby alstergren on Sun Dec 19, 2010 11:58 am

Bara lägga in mina två cent - för ett SM eller NM som det här, vetetusan om det finns ngt substitut för 1v1 matcher. Alla kan lira 1v1 hyfsat bra, matcherna går snabbt och det blir en klar vinnare (jfr 6-personers spel, ska den som åker ut näst sist premieras?).

1v1 där man väljer hemmaplan / möter alla i serien en gång hemma och en gång borta föredrar jag. Dock, bort med tilläggspoängen som figurerat i tidigare turneringar om vinst innan omgång X (motarbetar stora kartor/vissa settings som hemmaplan). En vinst är en vinst....
Gengoldy wrote:Of all the games I've played, and there have been some poor sports and cursing players out there, you are by far the lowest and with the least class.
Major alstergren

Medals: 143
Standard Achievement (4) Doubles Achievement (4) Triples Achievement (4) Quadruples Achievement (4) Terminator Achievement (2)
Assassin Achievement (2) Manual Troops Achievement (4) Freestyle Achievement (4) Polymorphic Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (3)
Fog of War Achievement (4) Trench Warfare Achievement (3) Speed Achievement (2) Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (2)
Cross-Map Achievement (4) Beta Map Achievement (2) Bot Achievement (1) Ratings Achievement (4) Tournament Achievement (20)
General Achievement (12) Clan Achievement (9) Training Achievement (1) Challenge Achievement (4) Tournament Contribution (32)

Postby Gillipig on Sun Dec 19, 2010 12:32 pm

alstergren wrote:Bara lägga in mina två cent - för ett SM eller NM som det här, vetetusan om det finns ngt substitut för 1v1 matcher. Alla kan lira 1v1 hyfsat bra, matcherna går snabbt och det blir en klar vinnare (jfr 6-personers spel, ska den som åker ut näst sist premieras?).

1v1 där man väljer hemmaplan / möter alla i serien en gång hemma och en gång borta föredrar jag. Dock, bort med tilläggspoängen som figurerat i tidigare turneringar om vinst innan omgång X (motarbetar stora kartor/vissa settings som hemmaplan). En vinst är en vinst....

Det blir ju enklare så men frågan är om enklast också är roligast? Men om man nu skall tillåta Freemium spelare att vara med så är det nog enda alternativet! Som jag sa tidigare synd att det finns så många snåla svenskar här på CC, danskarna har mer än dubbelt så många Premium konton som oss trots att de har färre aktiva medlemmar!
Lieutenant Gillipig

Standard Achievement (3) Doubles Achievement (1) Triples Achievement (1) Quadruples Achievement (1) Terminator Achievement (1)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (2) Freestyle Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (2) Fog of War Achievement (3)
Trench Warfare Achievement (1) Speed Achievement (2) Teammate Achievement (1) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3)
Ratings Achievement (3) Tournament Achievement (1) General Achievement (6) Tournament Contribution (3)

Postby Krissan on Tue Dec 21, 2010 2:25 pm

Jag gillar inte alls bonuspoäng för vinst före en viss runda, som alstergren säger så premieras inte komplexa kartor och settings, vilket gör att man inte kan ta ut svängarna särskilt mycket strategiskt. Tvärtom, i turneringssammanhang så är det dessutom försvarbart och "korrekt" ur turneringssynpunkt att göra en massa 3v2 och 2v1-attacker, och jag måste säga att man känner sig lite smutsig efteråt =)
Captain Krissan

Medals: 74
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (3) Quadruples Achievement (3) Terminator Achievement (3)
Assassin Achievement (3) Manual Troops Achievement (3) Freestyle Achievement (3) Nuclear Spoils Achievement (3) Fog of War Achievement (3)
Speed Achievement (3) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (3) Tournament Achievement (31)
General Achievement (1) Tournament Contribution (1)

Postby Gillipig on Tue Dec 21, 2010 2:46 pm

Krissan wrote:Jag gillar inte alls bonuspoäng för vinst före en viss runda, som alstergren säger så premieras inte komplexa kartor och settings, vilket gör att man inte kan ta ut svängarna särskilt mycket strategiskt. Tvärtom, i turneringssammanhang så är det dessutom försvarbart och "korrekt" ur turneringssynpunkt att göra en massa 3v2 och 2v1-attacker, och jag måste säga att man känner sig lite smutsig efteråt =)

Haha enda gångerna jag känner mig smutsig här på CC är när jag försöker övertala folk att någon annan är ett större hot än vad jag är trots att jag har typ dubbla bonusen! Och när jag deadbeatar med mina multis förstås :D !
Lieutenant Gillipig

Postby Lufsen75 on Mon Jan 03, 2011 2:26 pm

Gillipig wrote:
alstergren wrote:Bara lägga in mina två cent - för ett SM eller NM som det här, vetetusan om det finns ngt substitut för 1v1 matcher. Alla kan lira 1v1 hyfsat bra, matcherna går snabbt och det blir en klar vinnare (jfr 6-personers spel, ska den som åker ut näst sist premieras?).

Det blir ju enklare så men frågan är om enklast också är roligast? Men om man nu skall tillåta Freemium spelare att vara med så är det nog enda alternativet! Som jag sa tidigare synd att det finns så många snåla svenskar här på CC, danskarna har mer än dubbelt så många Premium konton som oss trots att de har färre aktiva medlemmar!

Upplägget är helt klart att det blir ett 1v1 upplägg alternativt att man kör fler spelare men att bara ett fåtal vandrar vidare ändå. Eller enbart segraren. Men hur som så kommer jag inom kort (efter helgerna) sätta upp en tråd med ett 1v1 upplägg och att det blir gruppspel följt av en eventuell slutspel beroende på hur många vi blir.
Image
Sergeant 1st Class Lufsen75

Medals: 81
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (3) Terminator Achievement (2)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (3) Freestyle Achievement (2) Nuclear Spoils Achievement (2) Fog of War Achievement (4)
Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (4) Tournament Achievement (6)
General Achievement (2) Clan Achievement (7) Tournament Contribution (30)

Postby Gillipig on Mon Jan 03, 2011 3:04 pm

Lufsen75 wrote:
Gillipig wrote:

Upplägget är helt klart att det blir ett 1v1 upplägg alternativt att man kör fler spelare men att bara ett fåtal vandrar vidare ändå. Eller enbart segraren. Men hur som så kommer jag inom kort (efter helgerna) sätta upp en tråd med ett 1v1 upplägg och att det blir gruppspel följt av en eventuell slutspel beroende på hur många vi blir.

How many games are going to be played in the group stage? Are the games 6, 7 or 8 player games or what?
Lieutenant Gillipig

Postby Lufsen75 on Tue Jan 11, 2011 3:51 pm

Gillipig wrote:
Lufsen75 wrote:
Gillipig wrote:

How many games are going to be played in the group stage? Are the games 6, 7 or 8 player games or what?

Tidigare har vi haft 1v1 matcher alla mot alla hemma och borta. Vi har även haft indelat i divisioner men också haft cup. Jag tänkte att gruppspel fungerar bra om man inte blir för många. Då kanske man får dela in i flera grupper och att vinnaren i varje grupp går till en finalgrupp med alla mot alla alternativt att man är två i varje grúpp som går vidare. Beror på hur många som är intresserade. Men grunden är nog gruppspel och 1v1 matcher. Det verkar enklast att administrera även om det finns beräkningar för flerspelarematcher också som är bra. Men då är det escalating och inget annat.

Men nu lutar det åt gruppspel och 1v1 då det blir enklast att vinna då. Och för att inte få in kartor som Hive och sådana som tar en evinnerlig tid att spela så kan man ha oavgjort efter 15 rundor eller något sådant och innan det vinst.
Image

Standard Achievement (3) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (3) Terminator Achievement (2)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (3) Freestyle Achievement (2) Nuclear Spoils Achievement (2) Fog of War Achievement (4)
Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (4) Tournament Achievement (6)

Postby Lufsen75 on Sun Feb 20, 2011 9:09 am

http://www.conquerclub.com/forum/viewtopic.php?f=33&t=138274

Ovan är länken till anmälantråden. Det blir 1v1 iallafall med gruppspel och slutspel. Detta eftersom det blir väldigt många som verkar vilja vara med.

Till hösten så kommer en annan variant att komma till och där känns det som att det blir gruppspel och i slutspelet blir det också gruppspel liknande Handbollens upplägg.
Image

Previous

Return to Erövrarklubben