Brädspelet I Sverige

Swedish language forum

Moderator: Global Moderators

Forum rules
Please read the Community Guidelines before posting.

This forum is for a specific language group. Please respect and use the language for which the forum was intended.

Brädspelet I Sverige

Postby Arama86n on Sun Dec 09, 2012 11:35 am

Jag antar att i princip alla som hittar till den här site'n har spelat Risk tidigare i form av ett brädspel. Jag är inget undantag. Men jag hade en liten fråga.
Jag hade aldrig hört talas om escalating innan jag började spela här. Alla de versioner som jag spelat i Sverige (kanske samma version, aldrig tänkt på det när man var yngre) har varit flat-rate. Som jag har förstått det är escalating det vanliga (läs det enda?) som säljs i Amerika.

Min fråga; Har någon köpt Risk is Sverige där reglerna antingen föreslog esc som en alternativt sätt att spela spelet, eller som det enda sättet att spela?
Major Arama86n

Medals: 47
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (1)
Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (1) Fog of War Achievement (3) Trench Warfare Achievement (1)
Speed Achievement (1) Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (1) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (4)
Tournament Achievement (5) Clan Achievement (9) Tournament Contribution (4)

Re: Brädspelet I Sverige

Postby Lufsen75 on Sun Dec 09, 2012 3:04 pm

Hej.

Ja i mitt spel så finns de med som alternativa regler. Inget jag spelat dock innan jag spelade det här. Men som jag skrev så finns de som alternativ. Dock hittar jag inget om att man spelar utan kort dock eller ta över hela världen (annat än i två spelare). Sådan är min regelbok. Länge sedan jag öppnade den dock då jag inte får gehör att spela detta spel i familjen. Vi spelar snarare Carcassonne hemma med familjen.
Image
Sergeant Lufsen75

Medals: 81
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (3) Terminator Achievement (2)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (3) Freestyle Achievement (2) Nuclear Spoils Achievement (2) Fog of War Achievement (4)
Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (4) Tournament Achievement (6)
General Achievement (2) Clan Achievement (7) Tournament Contribution (30)

Postby Crash_22 on Mon Dec 10, 2012 8:57 am

Aldrig sett esc i svenska RISK. Ja tänk om man kunde lira risk med sambon och barnen, det kan jag bara drömma om! :)
Colonel Crash_22

Medals: 85
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (4) Triples Achievement (4) Quadruples Achievement (4) Manual Troops Achievement (4)
Freestyle Achievement (2) Nuclear Spoils Achievement (3) Fog of War Achievement (4) Trench Warfare Achievement (2) Speed Achievement (2)
Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3) Beta Map Achievement (1) Ratings Achievement (1)
Tournament Achievement (15) General Achievement (8) Clan Achievement (20) Challenge Achievement (1)

Postby Gustaf Wasa on Tue Mar 12, 2013 8:49 pm

Jodå, eskalerande finns med i Risk från 90-talet som alternativa regler. Likaså finns det med att ta över hela världen. Det finns också med att dra kort med några länder som man sedan måste erövra för att vinna, utan att visa någon korten förrän spelet är färdigt.
General Gustaf Wasa

Medals: 24
Standard Achievement (1) Doubles Achievement (2) Triples Achievement (4) Quadruples Achievement (2) Freestyle Achievement (1)
Fog of War Achievement (1) Teammate Achievement (1) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (1) Clan Achievement (8)

Return to Erövrarklubben