SM säsong 3 (anmälningar)

Swedish language forum

Moderators: Global Moderators, Community Team

Forum rules
Please read the Community Guidelines before posting.

This forum is for a specific language group. Please respect and use the language for which the forum was intended.

Ska jag sätta upp samtliga matcher eller ska hemmamotståndaren göra det.

Poll ended at Thu Jan 10, 2008 4:14 pm

Lufsen75
26
74%
Hemmamotståndare
9
26%

Total votes : 35

Postby Lufsen75 on Wed Jan 02, 2008 3:21 am

Tänkte prova seriesystemet med en vinnarcup. Jag kan hantera allt och dessutom har jag lagt upp excelfiler nu för att kunna hantera fler säsonger. Hoppas bara att alla som anmöler sig är intresserade av fler säsonger. tror de flesta vill ha en stadig turnering.

Än finns det tid att anmäla sig.
Sergeant 1st Class Lufsen75

Medals: 81
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (3) Terminator Achievement (2)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (3) Freestyle Achievement (2) Nuclear Spoils Achievement (2) Fog of War Achievement (4)
Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (4) Tournament Achievement (6)
General Achievement (2) Clan Achievement (7) Tournament Contribution (30)

Anmälan

Postby dejepete on Wed Jan 02, 2008 6:46 am

Kul ide! Jag är med!

dejepete - Corporal 1st Class / 1285

Europe
Flat rate
Unlimited
No FOW
Lieutenant dejepete

Medals: 7
Standard Achievement (2) Doubles Achievement (1) Triples Achievement (1) Freestyle Achievement (1) Fog of War Achievement (1)
Ratings Achievement (1)

Postby grodanboll on Wed Jan 02, 2008 5:13 pm

Finns det ngn "deadline" för å anmäla sig? så man vet ungefär när matcherna börjar?

och med risk att låta korkad; måste man ha ett game ledigt (om man e utan prem) för å va med?
Colonel grodanboll

Medals: 11
Standard Achievement (1) Doubles Achievement (2) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (1) Cross-Map Achievement (1)
Ratings Achievement (2) Tournament Contribution (2)

Postby juventino on Wed Jan 02, 2008 6:23 pm

12 januari tror jag det var sagt.. Det var visst nan som fyllde ar da ocksa...

Och jo... Du maste ha en slot ledig for att kunna vara med. Annars kan du ju inte joina matcher.

Men mer fragor: Vad hander vid WO? om man spelar en match men ingen fler?
Major juventino

Medals: 23
Standard Achievement (4) Doubles Achievement (2) Triples Achievement (1) Quadruples Achievement (1) Terminator Achievement (1)
Freestyle Achievement (4) Fog of War Achievement (2) Speed Achievement (2) Teammate Achievement (1) Cross-Map Achievement (2)
Ratings Achievement (1) Tournament Achievement (2)

Postby Lufsen75 on Thu Jan 03, 2008 2:52 am

juventino wrote:Men mer fragor: Vad hander vid WO? om man spelar en match men ingen fler?

Min tanke var väl att man blir utesluten ur turneringen (förlust i alla matcher, även spelade) efter 3:e wo. Men här tar jag gärna emot ideer. Vad hade vi förra säsongen?

Standard Achievement (3) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (3) Terminator Achievement (2)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (3) Freestyle Achievement (2) Nuclear Spoils Achievement (2) Fog of War Achievement (4)
Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (4) Tournament Achievement (6)

Postby sagoharen on Thu Jan 03, 2008 6:26 pm

jag är helt på. anmäler mig
Corporal sagoharen

Medals: 2
Standard Achievement (1) Terminator Achievement (1)

Jag är med!

Postby Snoken on Mon Jan 07, 2008 8:21 am

Snoken

1779 p.

Benelux

No Cards

Unlimited

No Fog
Corporal 1st Class Snoken

Medals: 5
Standard Achievement (2) Freestyle Achievement (1) Fog of War Achievement (1) Ratings Achievement (1)

Postby lama on Tue Jan 08, 2008 2:25 pm

Jag är gärna med.

Corporal 1st Class

Brittish Isles, flat rate, chained
Corporal 1st Class lama

Medals: 22
Standard Achievement (4) Doubles Achievement (1) Triples Achievement (1) Terminator Achievement (2) Assassin Achievement (1)
Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (2) Fog of War Achievement (3) Trench Warfare Achievement (1) Teammate Achievement (1)
Random Map Achievement (1) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (1)

Postby alstergren on Wed Jan 09, 2008 3:56 am

k. ser fram emot det här. säsong 1 var riktigt rolig!
Major alstergren

Medals: 143
Standard Achievement (4) Doubles Achievement (4) Triples Achievement (4) Quadruples Achievement (4) Terminator Achievement (2)
Assassin Achievement (2) Manual Troops Achievement (4) Freestyle Achievement (4) Polymorphic Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (3)
Fog of War Achievement (4) Trench Warfare Achievement (3) Speed Achievement (2) Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (2)
Cross-Map Achievement (4) Beta Map Achievement (2) Bot Achievement (1) Ratings Achievement (4) Tournament Achievement (20)
General Achievement (12) Clan Achievement (9) Training Achievement (1) Challenge Achievement (4) Tournament Contribution (32)

Postby Snögubben on Wed Jan 09, 2008 7:43 am

ganska kul såg ja att de bara e ja som valt freestyle :P lol ^^

P.s. om jag tillåts så vill jag gärna ändra min hemma arena till:
Feudal War
en ny map som ja hitta som var ganska najs :) ha d
Lieutenant Snögubben

Location: In the middle of nowhere rolling around in the snow...
Medals: 14
Standard Achievement (2) Doubles Achievement (1) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (1) Terminator Achievement (1)
Assassin Achievement (1) Freestyle Achievement (2) Fog of War Achievement (1) Speed Achievement (1) Cross-Map Achievement (1)
Ratings Achievement (1)

Postby Lufsen75 on Wed Jan 09, 2008 3:14 pm

Snögubben wrote:ganska kul såg ja att de bara e ja som valt freestyle :P lol ^^

Feudal War

Ändrar det. Kommer med en uppdatering av listan till helgen. då kommer även gruppindelningen på söndag och sedan ska det bära av.

Postby Snögubben on Thu Jan 10, 2008 4:57 am

Lufsen75 wrote:
Snögubben wrote:ganska kul såg ja att de bara e ja som valt freestyle :P lol ^^

Feudal War

Ändrar det. Kommer med en uppdatering av listan till helgen. då kommer även gruppindelningen på söndag och sedan ska det bära av.

tackar så mjukast :) längtar ^^ ha d
Lieutenant Snögubben

Location: In the middle of nowhere rolling around in the snow...
Standard Achievement (2) Doubles Achievement (1) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (1) Terminator Achievement (1)
Assassin Achievement (1) Freestyle Achievement (2) Fog of War Achievement (1) Speed Achievement (1) Cross-Map Achievement (1)
Ratings Achievement (1)

Postby Makemyday on Thu Jan 10, 2008 5:09 am

Lufsen75 wrote:
Makemyday wrote:Jag tyckte detta var en strålande idée. Du kan skriva upp mig i listan:

World 2.1 - escalating - unlimited (Ingen fog of war!)

En fråga bara. Är det tänkt att man kör då 1 vs 1 och i varje serie
möter man till en början 5 man för att sedan flyttas upp respektive
ner.

Skulle vilja ha rank.

Tjenare har glömt det. Jag har tillfälligt dessa poäng:
->> 1751
Colonel Makemyday

Medals: 10
Standard Achievement (2) Doubles Achievement (2) Assassin Achievement (1) Freestyle Achievement (2) Fog of War Achievement (2)
Trench Warfare Achievement (1)

Postby Snoken on Thu Jan 10, 2008 9:28 am

För oss som inte har premium blir det ju lite vanskligt att starta spel då vi inte kan göra dom privata. Dessutom är vi beroende av att spelat tar slut så man får plats med ett nytt till nästa runda. Hur löser vi det?
Corporal 1st Class Snoken

Medals: 5
Standard Achievement (2) Freestyle Achievement (1) Fog of War Achievement (1) Ratings Achievement (1)

Postby juventino on Thu Jan 10, 2008 12:14 pm

jag antar att lufsen startar for er. Och det galler nog att se till att ha lite planera sa att du har en ledig slot for varje omgang...
Major juventino

Standard Achievement (4) Doubles Achievement (2) Triples Achievement (1) Quadruples Achievement (1) Terminator Achievement (1)
Freestyle Achievement (4) Fog of War Achievement (2) Speed Achievement (2) Teammate Achievement (1) Cross-Map Achievement (2)

Postby Lufsen75 on Thu Jan 10, 2008 3:04 pm

juventino wrote:jag antar att lufsen startar for er. Och det galler nog att se till att ha lite planera sa att du har en ledig slot for varje omgang...
¨

Det lutar till och med åt att jag kommer att starta alla spel för att enkelt hålla reda på resultaten. Men det behöver ändå postas så man vet i vilken omgång matcherna tar slut. Även om jag röstar för att hemmapersonen skall starta matcherna verkar det finnas en överväldigande majoritet att jag ska starta spelen med efterföljande Pm om spelen.

Så svaret är enkelt. Jag kommer att starta spelen och alla ickepremium måste ha minst en plats ledig till fredagarna.

Postby dj_Rolf on Thu Jan 10, 2008 4:20 pm

jag e hemskt gärna med,

hemkarta: Age Of Realms: Might
kort: escalating
fortification: unlimited
Fog of war: yes
Sergeant 1st Class dj_Rolf

Standard Achievement (2) Doubles Achievement (2) Terminator Achievement (2) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (3)
Fog of War Achievement (2) Trench Warfare Achievement (1) Cross-Map Achievement (1)

Postby grodanboll on Fri Jan 11, 2008 12:38 pm

Lufsen75 wrote:
juventino wrote:jag antar att lufsen startar for er. Och det galler nog att se till att ha lite planera sa att du har en ledig slot for varje omgang...
¨

Det lutar till och med åt att jag kommer att starta alla spel för att enkelt hålla reda på resultaten. Men det behöver ändå postas så man vet i vilken omgång matcherna tar slut. Även om jag röstar för att hemmapersonen skall starta matcherna verkar det finnas en överväldigande majoritet att jag ska starta spelen med efterföljande Pm om spelen.

Så svaret är enkelt. Jag kommer att starta spelen och alla ickepremium måste ha minst en plats ledig till fredagarna.

Jag har fortfarande lite svårt att förstå det hela (ursäkta besväret), men om ni skulle vara så vänliga och förklara det hela med hur man ska joina (se till att fel pers inte kommer in) och hela vägen tills Sm e över. Gärna så kortfattat som möjligt. Och med korekta uttryck (på engelska då asså).

låter kul hur som helst.

tack på förhand =)
Colonel grodanboll

Medals: 11
Standard Achievement (1) Doubles Achievement (2) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (1) Cross-Map Achievement (1)
Ratings Achievement (2) Tournament Contribution (2)

Postby Lufsen75 on Fri Jan 11, 2008 1:02 pm

Jag lägger upp spelen och mailar ut till alla vilka spel de ska spela med password och spelnummer.
Sedan så är det upp till de två spelarna att joina spelen senast söndag kväll för att inte förlora på wo.
När man sedan spelat klart postar den som vann spelet i vilken runda man vann i en ny tråd som skapas för det ändamålet.
Sedan pågår denna process varje vecka med start fredag då jag gör upp spelen. Alla kommer att möta varandra två gånger. En gång på respektive karta man valt. Det är det som kallas hemmaplan.
Vinner man lika många matcher i serien så gäller inbördes möten som skilje. Vid exakt lika (Vinst i varsin match i exakt samma runda) så får vi ta till skiljematch på en karta som ingen har som hemmaarena och settings som ingen av dem har. Detta gäller bara om det är avgörande för upp eller nedflyttning.
Hoppas att detta är tydligt nog

RIGGS är me

Postby RIGGS on Fri Jan 11, 2008 3:51 pm

Jag vill gärna va med, sista sekund:-)
RIGGS 2312

Age Of Merchants
Freestyle
Esc
Chained
Major RIGGS

Medals: 4
Standard Achievement (3) Cross-Map Achievement (1)

Postby Lufsen75 on Fri Jan 11, 2008 4:48 pm

Väntar på juventinos settings. Börjar bli dags att avslöja dem kan man tycka. =)

Postby Randyout on Fri Jan 11, 2008 5:41 pm

Får man vara med?
Brittish island

freestyle
esc
chained
Captain Randyout

Medals: 9
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (1) Terminator Achievement (1) Speed Achievement (2) Cross-Map Achievement (2)

Postby juventino on Fri Jan 11, 2008 11:25 pm

italy och esc. no fog. chained. seq.

och sa valjer jag att ha speedgame.... (vilket ar ett skamt... men latt satt att fa eventuellt fa latta hemma WOs)

grattis forresten
Last edited by juventino on Fri Jan 11, 2008 11:38 pm, edited 1 time in total.
Major juventino

Postby peppe on Fri Jan 11, 2008 11:38 pm

Peppe 2089
Scotland
escalating
Adjacant
Sequential
Major peppe

Medals: 3
Standard Achievement (1) Doubles Achievement (2)

Postby Lufsen75 on Sat Jan 12, 2008 6:16 am

Sista dagen att anmäla sig om man vill komma i division efter ranking. Anmälan efter 24:00 inatt så kommer man med i lägsta division.

PreviousNext

Return to Erövrarklubben