Moderators: Global Moderators, Moderators - Int'l

Gillipig wrote:Ja att ha med alla kommuner är väl en anning överambitiöst, men det var inte så jag hade tänkt mig det heller! Man får väl slå ihop närliggande kommuner till ett område och kalla området efter den största staden i området! På detta sättet skulle man få med (beroende på hur stor man vill göra kartan) 40-80 olika attackbara områden inom Sverige
! Då skulle i alla fall jag vara nöjd
![]()
!

Lufsen75 wrote:Gillipig wrote:Ja att ha med alla kommuner är väl en anning överambitiöst, men det var inte så jag hade tänkt mig det heller! Man får väl slå ihop närliggande kommuner till ett område och kalla området efter den största staden i området! På detta sättet skulle man få med (beroende på hur stor man vill göra kartan) 40-80 olika attackbara områden inom Sverige
! Då skulle i alla fall jag vara nöjd
![]()
!
24 landskap, 5 största städerna skulle kanske vara ok.

juventino wrote:Det svåra är att sverige är så pass avlångt.
Lufsen75 wrote:Eller sverige när vi var som störst.
snufkin wrote:jag gjorde en snabb skiss anno 1659 här:
viewtopic.php?f=33&t=12976
de gula områdena är det svenska stormaktsväldet
Gillipig wrote:snufkin wrote:jag gjorde en snabb skiss anno 1659 här:
viewtopic.php?f=33&t=12976
de gula områdena är det svenska stormaktsväldet
Det finns redan en skandinavisk karta på tillverkningsplanet!
viewtopic.php?f=242&t=42375&hilit=Scandinavia+Rev+X+the+late+one+Oct+3
CoolC har jobbat på den i mer än ett år, han har lovat att den skall vara klar till sommaren men man vet aldrig! Så när den kartan är klar så kommer vi att ha en karta som fokuserar på Norden, men vi kommer fortfarande inte att ha en så detaljerad karta över Sverige som jag hade tänkt mig
!

Lufsen75 wrote:Gillipig wrote:Det finns redan en skandinavisk karta på tillverkningsplanet!
viewtopic.php?f=242&t=42375&hilit=Scandinavia+Rev+X+the+late+one+Oct+3
CoolC har jobbat på den i mer än ett år, han har lovat att den skall vara klar till sommaren men man vet aldrig! Så när den kartan är klar så kommer vi att ha en karta som fokuserar på Norden, men vi kommer fortfarande inte att ha en så detaljerad karta över Sverige som jag hade tänkt mig
!
Den har stannat av och är bortplockad ur foundryt.
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest