le mot francais pour 'french kissing'?

French language forum

Moderator: Global Moderators

Forum rules
Please read the forum guidelines before posting.

This forum is for a specific language group. Please respect and use the language for which the forum was intended.

le mot francais pour 'french kissing'?

Postby karelpietertje on Mon Oct 12, 2009 3:26 pm

pardonnez-moi pour creer un topic ici dans mon terrible francais, mais j'ai un question.
je me demande quest-que le mot pour "french kissing"/"snogging" (err... embrasser avec tongues :P?) est.
moi et ma fille penser que ce sont stupide mots pour la phenomene et francais est la langue du romance, donc surprisez-nous!

merci beaucoup!
kp
Image
Major karelpietertje

Medals: 61
Conqueror Achievement (1) Standard Achievement (4) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2)
Terminator Achievement (3) Assassin Achievement (3) Manual Troops Achievement (2) Freestyle Achievement (4) Nuclear Spoils Achievement (1)
Fog of War Achievement (3) Speed Achievement (4) Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (1) Cross-Map Achievement (3)
Battle Royale Achievement (2) Ratings Achievement (3) Tournament Achievement (5) General Achievement (3) Clan Achievement (8)
General Contribution (2)

Re: le mot francais pour 'french kissing'?

Postby DJoach on Mon Oct 12, 2009 3:37 pm

Ton français est plutot bon

L'expression française pour french kiss est "rouler une pelle"
Not really romantic lol
Lieutenant DJoach

Medals: 66
Standard Achievement (2) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (3) Quadruples Achievement (3) Terminator Achievement (2)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (2) Freestyle Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (2) Fog of War Achievement (3)
Trench Warfare Achievement (1) Speed Achievement (1) Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (1) Cross-Map Achievement (3)
Ratings Achievement (2) Tournament Achievement (16) General Achievement (2) Clan Achievement (13) Training Achievement (2)
General Contribution (1)

Re: le mot francais pour 'french kissing'?

Postby ben79 on Fri Oct 16, 2009 6:10 pm

rouler une pelle en France
frencher ou necker au Québec
Lieutenant ben79

Medals: 59
Standard Achievement (4) Doubles Achievement (2) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (3)
Assassin Achievement (3) Manual Troops Achievement (3) Freestyle Achievement (3) Polymorphic Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (3)
Fog of War Achievement (4) Trench Warfare Achievement (3) Speed Achievement (4) Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (3)
Cross-Map Achievement (4) Battle Royale Achievement (2) Ratings Achievement (4) Tournament Achievement (2) General Achievement (5)

Return to Club Conquête