Map: BeNeLux [Quenched]

Dutch language forum

Moderator: Global Moderators

Forum rules
Please read the Community Guidelines before posting.

This forum is for a specific language group. Please respect and use the language for which the forum was intended.

Wat vinden jullie van de BeNeLux map?

Goed
65
83%
Minder
5
6%
Slecht
2
3%
Geen mening
1
1%
Is nog niet af
5
6%

Total votes : 78

Postby Nikita_2006 on Fri Nov 17, 2006 1:29 am

Lijkt me goed, hier kan Marval denk ik wel mee uit de voeten.

Nu snap ik denk ik ook wat je met jouw continent Brabant wilt. Het wordt dan een continent met drie landen, vlaams brabant, waals brabant en brussel. Nederlands brabant heeft daar niets mee te maken.

Dus je wilt allemaal kleine continenten met maximaal vier landen.

3 in Belgie, 3 in Nederland en luxemburg.

OK ik ben er voor, is wel wat anders dan ik gewend ben (de grotere continenten van de oorspronkelijke wereldkaart) maar wellicht moet je er aan wennen en is het redelijk bespeelbaar.

Marval wat mij betreft kun je aan de slag.

Groet: Nikita

PS: waarom via MSN, het is toch een open discussie met inbreng van iedereen die er wat mee wil.
Private Nikita_2006

Update Benelux kaart

Postby MarVal on Fri Nov 17, 2006 2:32 am

De Nederlandse provinciën heb ik er nu op staan.
De kleuren doe ik op het laatst.

(afbeelding is verschoven naar volgende topic van mij)

Grtz
MarVal
Last edited by MarVal on Sat Nov 18, 2006 5:15 pm, edited 1 time in total.
Corporal 1st Class MarVal

Medals: 53
Standard Achievement (2) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (1)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (1) Fog of War Achievement (2) Speed Achievement (1)
Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (3) Tournament Achievement (6) General Achievement (2) Clan Achievement (2)
Map Contribution (1) Tournament Contribution (15) General Contribution (5)

Postby onbekende on Fri Nov 17, 2006 2:45 pm

Als we de indeling krijgen, moeten we ineens beslissen over welke extra grenzen we nemen (rivieren)

and dat van msn is voor persoonlijke vragen
Emperor of the Benelux
Founder of the Commonwealth of Planets
Founder and CEO of JF
Sergeant onbekende

Medals: 16
Standard Achievement (3) Triples Achievement (1) Quadruples Achievement (1) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (3)
Fog of War Achievement (1) Trench Warfare Achievement (1) Cross-Map Achievement (3) Clan Achievement (2)

Benelux kaart update

Postby MarVal on Sat Nov 18, 2006 5:24 pm

Hierbij de grensgebieden van de Benelux:

Image

Om het ook aantrekkelijk te maken voor buitenlanders (en die zijn er veel op Conquer Club), moeten we er dan niets erop plaatsen die naar voren springt op de Benelux kaart.

Ik dacht aan aparte gebieden te maken voor Amsterdam, The Hague (Den Haag) en Antwerp (Antwerpen), Bruxelles (Brussel).
Deze vier plaatsen zijn bijna bij iedere buitenlander bekend.
Amsterdam om zijn tolerantie met prostitutie (De Wallen) en drugsbeleid en shops.
Den Haag om het internationaal tribunaal en ons kabinet.
Antwerpen om zijn wereldhavenstad.
Brussel is bekend vanwege de plek van het politieke portaal van Europa en hierdoor veel in het nieuws. En allen zijn bekende vakantiesteden.
Men zou Amsterdam en Brussel als bonusgebied gebruiken.
En Luxemburg-stad apart als extra gebied. Dan heeft dat continent 4 ipv 3 gebieden.

Hoor van julie.

Grtz
MarVal
Last edited by MarVal on Tue Nov 28, 2006 7:46 am, edited 3 times in total.

Standard Achievement (2) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (1)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (1) Fog of War Achievement (2) Speed Achievement (1)
Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (3) Tournament Achievement (6) General Achievement (2) Clan Achievement (2)

Postby onbekende on Sat Nov 18, 2006 5:44 pm

mijn globaal plan was zoiets als dit:

3 continenten die totaal in nederland liggen
2 continenten die totaal in belgie liggen
1 continent die totaal in Luxemburg ligt
1 continent dat in Belgie and Nederland ligt

voor bonussen:
de 3 in nederland en 2 in belgie uitreken que houdbaarheid
zo ook die overgangs-continent (Limburg)
en voor ieder land dat ge hebt een +2 bonus (dus zoizo een bonus van 2 voor Luxemburg

Ik zou zoizo ook meer territories willen hebben, deel sommige provincies verder op, ik kan zeker helpen met België voor dat
Ik zou het idee van de hoofdsteden eventjes achterwegen laten, ze kunnen er later makelijk genoeg bijgevoegd worden.

get it?
Emperor of the Benelux
Founder and CEO of JF
Sergeant onbekende

Standard Achievement (3) Triples Achievement (1) Quadruples Achievement (1) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (3)
Fog of War Achievement (1) Trench Warfare Achievement (1) Cross-Map Achievement (3) Clan Achievement (2)

Postby MarVal on Sat Nov 18, 2006 6:29 pm

Oké, de steden kunnen misschien later.

Uitbreiden van gebieden heb ik ook al nagedacht:

De waddeneilanden (origineel opgesplitst als provincie van Noord-Holland, Friesland en Groningen) als apart gebied beschouwen

Net zoals Flevopolder en Noordoostpolder (origineel is het provincie Flevoland) en Gelderland-Noord en Gelderland-Zuid (origineel als provincie Gelderland).

We komen dan uit op 6 continenten en 28 gebieden, te weten:

Noord Nederland:
Waddeneilanden, Groningen, Friesland, Drenthe en Noord-Holland.

Midden Nederland:
Zuid-Holland, Utrecht, Flevopolder, Noordoostpolder, Overijssel en Gelderland-Noord.

Zuid-Nederland:
Zeeland, Gelderland-Zuid, Noord-Brabant en Limburg.

Noord-België (Vlaanderen):
West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, Antwerpen, Vlaams-Brabant en Limburg.

Zuid-België (Wallonië):
Henegouwen, Waals-Brabant, Namen, Luik en Luxemburg.

Lëtzebuerg:
Dikrech, Lëtzebuerg en Gréiwemaacher.

Zie verder de kaart Benelux in mijn vorige topic.

Veder zag ik op de kaart van België (Wikipedia.org) dat Brussel ook als een apart gewest vermeld staat: Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

Hoor van jullie.

Grtz
MarVal

Postby onbekende on Sun Nov 19, 2006 3:24 am

Ik zal wel voor de belgische indeling zorgen

wat denk jullie van mijn plan van +2 voor ieder land?
Emperor of the Benelux
Founder and CEO of JF
Sergeant onbekende

Postby Nikita_2006 on Sun Nov 19, 2006 5:54 am

Ik dacht dat onbekende van belgisch brabant een apart continent wilde maken met dus brussel en vlaams brabant en waals brabant.

Opsplitsen van provincies kan wel om meer landen per continent te maken maar laten we dan zo veel mogelijk de bestaande streken aanhouden.

Bijvoorbeeld:

Groningen: Westerwolde, Oldambt, Fivelingo, Munsingo, Westerkwartier
Friesland: Tergo, Oostergo, Zevenwouden, Waddeneilanden
Drenthe: Zuid-Oost Drenthe, Middendrenthe en NoordDrenthe
Overijsel: in iedergeval Salland en Twenthe
Gelderland: Graafschap, De Veluwe en de Betuwe
Utrecht: ?
Noord-Holland: Westfriesland, Het Gooi, Kennemerland, Waterland, Amstelland
Zuid-Holland: Westland, Alblasserwaard, Hoeksewaard, Goeree-Overflakkee
Zeeland: Schouwen-Duiveland, Walcheren + Beveland, Zeeuws-Vlaanderen
Brabant: De Peel, Meierij, Kempenland, Baronie
Limburg: Noord-Limburg, Zuid-Limburg

Het zijn veel namen, ik weet het. En ik weet ook nog niet precies de grenzen van provinciedelen.

Het is maar een idee.
Private Nikita_2006

Postby onbekende on Sun Nov 19, 2006 5:59 am

goed, maar niet overdrijven met het aantal continenten

daarom wou ik gaan voor 7 continenten (wat soms al veel is)

krijg ik soms de file van die map? stuur door naar mijn msn adres
Emperor of the Benelux
Founder and CEO of JF
Sergeant onbekende

Postby Nikita_2006 on Sun Nov 19, 2006 6:53 am

De indeling van Marval bevalt me eighenlijk ook wel, alleen zou ik als Noord-Nederland liever zien de Waddeneilanden + Groningen + Friesland + Drenthe + Overijssel.

En niet midden en zuid nederland maar west-nederland (Noord en Zuid-Holland + Utrecht + Zeeland)

En de rest als een continent (Zuid-Oost nederland ??)

Dat speelt denk ik ook leuker omdat de continenten dan niet in elkaars verlengde liggen en er dus meer raakvlakken met andere continenten zijn.

Dan wordt het als volgt:

Een continent van vijf landen in het noorden.
Een continent van vier landen in het westen.
Een continent van zes landen in het zuid-oosten (brabant en gelderland allebei opdelen in twee landen)

Ik hoor het wel
Private Nikita_2006

Postby onbekende on Mon Nov 27, 2006 1:04 pm

We hebben mogelijk een nieuwe werkkracht!
http://www.conquerclub.com/forum/viewtopic.php?t=9022

heb hem een mailtje gestuurd over deze plek
Emperor of the Benelux
Founder and CEO of JF
Sergeant onbekende

Postby Fravec on Mon Nov 27, 2006 1:09 pm

dat ben ik :D
Cook Fravec

Postby Nikita_2006 on Mon Nov 27, 2006 4:30 pm

Ik wacht af. Weinig reaktie de afgelopen week ?????
Private Nikita_2006

Postby onbekende on Mon Nov 27, 2006 4:40 pm

indeed, als ik nu die map krijg, kan ik mijn deel doen
Emperor of the Benelux
Founder and CEO of JF
Sergeant onbekende

Postby Nikita_2006 on Tue Nov 28, 2006 5:35 am

De map van Fravec komt wel ongeveer overeen met wat ik in gedachten had voor Nederland. Ik denk ook dat we er samen wel uit komen. En deze map staat dus al in de Map-Foundry. We kunnen daar dus als we het eens zijn de map plaatsen en samen verder werken. Dit forem-item houden we dan als praatclubje voor wie zo goed in engels is.

Ga zo door en er komt wel een benelux map
Private Nikita_2006

Postby MarVal on Tue Nov 28, 2006 7:50 am

Hallo Hallo,

Zijn jullie mij ineens vergeten.
Ben druk bezig geweest met de kleuren en gebieden!!!
Daardoor nog niks van me laten weten op dit forum.

Hieronder de map zover ik die af heb.

Image

Vind het wel jammer dat jullie (onbekende, dus) in een keer een andere map maken. Als het te lang duurde had je ook een bericht kunnen sturen naar mij.

Maar goed, genoeg geklaagd. We hadden dus afgesproken om mijn map te gebruiken. En daar ben ik met jullie op- en aanmerkingen aan begonnen. Zie hierboven.

Gaarne wacht ik jullie reactiers af op bovenstaande.

Grtz
MarVal

Postby Nikita_2006 on Tue Nov 28, 2006 8:13 am

Zo ik begreep stond de map van Fravec los van ons idee en kwam Onbekende hem tegen in de Map-Foundry.

Het doet er ook niet zo veel toe, het belangrijkste is dat er een Benelux map komt. We kunnen de krachten toch beter bundelen om dat voor elkaar te krijgen. En de map van Fravec staat al in de Map-Foundry, waar onze map uiteindelijk ook terecht moet komen omdat de Conquerclub hem anders toch niet opneemt op de site.

Ik denk dat Marval en Fravec het eens moeten zien te worden over de map

Geen afgunst, denk ik dan.
Private Nikita_2006

Postby Fravec on Tue Nov 28, 2006 8:19 am

tja.

Ik ken dit spel pas 2 dagen en dit forum sinds gister middag.
Als ik had geweten dat jullie al bezig waren met een benelux map zou ik er niet aan begonnen zijn.

Ik wil dan best wel helpen met de Benelux map want ik wil idd niet tegen iemand anders gaan "strijden" wie de mooiste map maakt.

Als er 1 goeie komt is het belangrijkste.

[edit] trouwens over die kaart van marval, ik zou dat kleine gele stukje onder limburg weghalen. Staat nu er zo apart vanaf. Voor de est ziet hij er goed uit.
Cook Fravec

Postby Forza AZ on Tue Nov 28, 2006 11:08 am

Ik vind de kaart van Marval er ook het best uitzien. Misschien goed om in de Foundry ook de namen van de gebieden erbij te zetten, zodat anderen makkelijker hun commentaar kunnen geven.
Colonel Forza AZ

Medals: 80
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (4) Triples Achievement (3) Quadruples Achievement (3) Terminator Achievement (2)
Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (1) Fog of War Achievement (3) Speed Achievement (1) Teammate Achievement (2)
Random Map Achievement (1) Cross-Map Achievement (3) Tournament Achievement (13) General Achievement (1) Clan Achievement (7)
Tournament Contribution (30) General Contribution (2)

Postby onbekende on Tue Nov 28, 2006 12:37 pm

Laten we dus een stemming houden over welke kaart we voort gaan (maar zoizo gaat ieder deel nog veranderen!)
Ik zie in beide goede punten, waaronder de achtergrond van Marval. De indeling in provincies en continenten moet samen gaan met kijken naar speelbaarheid en zo.

Ik denk dat we na het kiezen van de gehele opmaak, we moeten overgaan tot het maken van het maximum aantal provincies, continenten en obstakels (rivieren, taalbarrieres) en deze daarna sommige samenvoegen en zo voor betere speelbaarheid, oke?

Ik voeg er aan toe dat dit waarschijnlijk grotendeels op jullie grafische schouders valt omdat ik nog ineens niet die eerste kaart kon maken, laat staan werken met lagen.

Nogmaals bedankt aan alle deelnemers en laat ons dit hier houden!!

IK STOP NIET, maar het wordt meer grafish, waar ik minder kan helpen
Last edited by onbekende on Tue Nov 28, 2006 12:55 pm, edited 1 time in total.
Emperor of the Benelux
Founder and CEO of JF
Sergeant onbekende

Postby Nikita_2006 on Tue Nov 28, 2006 12:50 pm

Hoe bedoel je dat Onbekende "Bedankt".

Je stopt er toch niet mee ?
Private Nikita_2006

Postby MarVal on Tue Nov 28, 2006 1:16 pm

Hé onbekende,

Wel mee blijven denken, hoor...

En voor een ieder:

Zoals Onbekende al zei, vind ik ook dat het beter is om de kaart van ons clubbie en de kaart van Fravec hier verder bespreken.

We moeten toch tot een mooi stuk Benelux kunnen komen.
De grensgeboieden zagen er goed uit, Fravec.

Ik denk als we de koppen bij mekaar steken en eerst hier een mooie en goed bespeelbare kaart van de Benelux te voorschijn toveren en wij Hollanders en Belgen vinden het oké. Dat we dan van dit forum naar de Map Foundry toe gaan.

Ik zie jullie ideeën tegemoet.

Grtz
Marval

Postby Nikita_2006 on Tue Nov 28, 2006 1:25 pm

Laten we dan maar een Poll houden zoals Onbekende voorstelde.

Is iedereen het er mee eens ?

Onbekende zet jij dan een Poll op ?
Private Nikita_2006

Postby onbekende on Tue Nov 28, 2006 3:49 pm

diegene die deze thread starte kan dat, zo moet er geen nieuwe thread gestart worden.

dacht aan keuzes als de deze:
(tussen layout en achtergrond)

- Marval layout en achtergrond
- Marval layout en Fravec achtergrond
- Fravec layout en Marval achtergrond
- Fravec layout en achtergrond

suggesties zijn altijd goed

en als de poll wordt gehouden, upload dan ook de laatste versies van beiden in de eerste post
Emperor of the Benelux
Founder and CEO of JF
Sergeant onbekende

Postby Nikita_2006 on Tue Nov 28, 2006 4:01 pm

OK Onbekende dan zal ik morgen de Poll in elkaar knutselen

Ik neem aan dat het dan kan met door een New Topic aan te maken binnen deze post
Private Nikita_2006

Next

Return to De Veroveraars Club