Map: BeNeLux [Quenched]

Dutch language forum

Moderators: Global Moderators, Moderators - Int'l

Forum rules
Please read the Community Guidelines before posting.

This forum is for a specific language group. Please respect and use the language for which the forum was intended.

Wat vinden jullie van de BeNeLux map?

Goed
65
83%
Minder
5
6%
Slecht
2
3%
Geen mening
1
1%
Is nog niet af
5
6%

Total votes : 78

Postby MarVal on Wed Dec 06, 2006 1:02 pm

Vraag Nikita_2006: Is er naast de landnamen overal nog plaats voor de cirkel voor het aantal legers ?

Antwoord: Ja, De namen zijn verplaatsbaar. Mocht het niet lukken verschuif ik de namen. Met de cirkels ben ik bezig.

Vraag $haDe: misschien nog een verbinding maken van Noord-holland naar friesland?

Antwoord: Liever niet, want anders wordt het heel moeilijk om West-Nederland te verdedigen. Maar mochten er meer mensen de afsluitdijk geplaatst zien worden, dan kan dat uiteraard gedaan worden. We zullen het hier wel horen.

Vraag Onbekende: Zie zijn topic.

Antwoord:
- Het kleine gedeelte van Hanait zal ik voegen bij West-Vlaanderen.
- De Zenne/Schelde invoeren als grens kan natuurlijk, maar dan splitst je het continent Vlaanderen in tweeën? En hoort een continent (lees Vlaanderen) niet een geheel te blijven om te verdedigen?
- De bergketen bij Luxemburg heb ik geplaatst, om de reden dat het anders wel heel moeilijk is om het te verdedigen. Want je krijgt voor Luxemburg waarschijnlijk niet veel legers (ik dacht aan 2) en dan wordt het behouden van Luxemburg wel heel moeilijk. Dan is het willen veroveren en verdedigen van Luxemburg geen pré (niet interessant) en zal Luxemburg in de ogen van de spelers als losse gebieden worden beschouwd. Maar hierover kunnen we met zijn allen over praten en dan kijken wat we ermee doen, toch?

En weten jullie al hoeveel legers we welk continent geven. Ik heb me daar niet zo in verdiept, maar jullie misschien wel? Laat het ons weten.

Blijf meedenken en ik zie jullie op-en aanmerkingen tegemoet.

Grtz
Marval
Corporal 1st Class MarVal

Medals: 53
Standard Achievement (2) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (1)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (1) Fog of War Achievement (2) Speed Achievement (1)
Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (3) Tournament Achievement (6) General Achievement (2) Clan Achievement (2)
Map Contribution (1) Tournament Contribution (15) General Contribution (5)

Postby onbekende on Wed Dec 06, 2006 3:10 pm

allemaal goede punten

maar de Schelde/Zenne toevoegen helpt zeer zeker aan het totale speelbaarheid, en er is geen wet die zegt dat een continent tesamen moet zijn
Emperor of the Benelux
Founder of the Commonwealth of Planets
Founder and CEO of JF
Sergeant onbekende

Medals: 16
Standard Achievement (3) Triples Achievement (1) Quadruples Achievement (1) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (3)
Fog of War Achievement (1) Trench Warfare Achievement (1) Cross-Map Achievement (3) Clan Achievement (2)

Postby SirSebstar on Wed Dec 06, 2006 3:34 pm

dat laatste klopt, en het is een interresant gegeven.

oh en over de verschillende maps. die van marval ziet er meer speelbaar uit, juist door het ontbreken van de topografische gegevens ect.
primaire kleuren doen het altijd goed. rood wit blauw voor nederland vindt ik een mooi accent.

yup daar is over naaedacht.
mooi werk mannen
Major SirSebstar

Location: SirSebstar is BACK. Highscore: Colonel Score: 2919 21/03/2011
Medals: 95
Standard Achievement (4) Doubles Achievement (2) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (3)
Assassin Achievement (3) Manual Troops Achievement (3) Freestyle Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (3) Fog of War Achievement (4)
Speed Achievement (3) Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (4)
Tournament Achievement (23) General Achievement (6) Clan Achievement (9) Training Achievement (1) Tournament Contribution (4)
General Contribution (11)

Postby MarVal on Wed Dec 06, 2006 3:50 pm

Ja, oké. Er wordt aan gewerkt.

Thxs voor de info en duidelijkheid.

Grtz
MarVal

Standard Achievement (2) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (1)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (1) Fog of War Achievement (2) Speed Achievement (1)
Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (3) Tournament Achievement (6) General Achievement (2) Clan Achievement (2)

Postby Forza AZ on Thu Dec 07, 2006 2:05 pm

MarVal wrote:Vraag $haDe: misschien nog een verbinding maken van Noord-holland naar friesland?

Antwoord: Liever niet, want anders wordt het heel moeilijk om West-Nederland te verdedigen. Maar mochten er meer mensen de afsluitdijk geplaatst zien worden, dan kan dat uiteraard gedaan worden. We zullen het hier wel horen.

Misschien de Afsluitdijk wel doen, maar dan in plaats van de verbinding Texel-Wadden. Die laatste is er namelijk in het echt niet (in ieder geval geen reguliere bootverbinding), terwijl de Afsluitdijk er wel is. Om de Wadden niet een uithoek te laten zijn, kan je die misschien ook met Groningen verbinden (er is tenslotte een reguliere bootverbinding van Schiermonnikoog met de grens van Friesland/Groningen).

Verder zou ik de namen van de gebieden in het zwart doen en niet in deze lichte kleur(en). Dat is misschien nogal lastig te lezen.
Colonel Forza AZ

Medals: 80
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (4) Triples Achievement (3) Quadruples Achievement (3) Terminator Achievement (2)
Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (1) Fog of War Achievement (3) Speed Achievement (1) Teammate Achievement (2)
Random Map Achievement (1) Cross-Map Achievement (3) Tournament Achievement (13) General Achievement (1) Clan Achievement (7)
Tournament Contribution (30) General Contribution (2)

UPDATE 02

Postby MarVal on Fri Dec 08, 2006 4:23 pm

UPDATE 02

- Lettertype en kleur van de gebiedennamen gewijzigd.
- Oost-Vlaanderen en Antwerpen gescheiden door rivier (Schelde/Zenne).
- Het kleine gedeelte van Hanait is gevoegd bij West-Vlaanderen.

Image
(500 x 380) = smaller map (is de map hierboven)
(600 x 456) = larger map

Kijk er naar en ik zie jullie op-en aanmerkingen tegemoet.

Grtz
MarVal

(En geef ook feed-back op de overige ideeën van anderen)

Postby onbekende on Fri Dec 08, 2006 4:52 pm

-Geef blauw een andere naam

Goed zover, kunnen we een opsomming krijgen van territories per continent? en ool het totaal
Emperor of the Benelux
Founder and CEO of JF
Sergeant onbekende

Standard Achievement (3) Triples Achievement (1) Quadruples Achievement (1) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (3)
Fog of War Achievement (1) Trench Warfare Achievement (1) Cross-Map Achievement (3) Clan Achievement (2)

Postby MarVal on Fri Dec 08, 2006 5:17 pm

Waarom blauw een andere naam? Vind je het te lang?
Misschien ZuidOost-Nederland?

Opsomming komt eraan.

Grtz
MarVal

Postby $haDe on Sat Dec 09, 2006 3:35 am

misschien namur toevoegen aan grijs, anders is dat wel makkelijk te veroveren, je zet gewoon steeds legers op die 2 stukjes die je elke ronde erbij krijgt.

Lijkt mij tenminste.
Private $haDe

Postby Forza AZ on Sat Dec 09, 2006 5:54 am

$haDe wrote:misschien namur toevoegen aan grijs, anders is dat wel makkelijk te veroveren, je zet gewoon steeds legers op die 2 stukjes die je elke ronde erbij krijgt.

Lijkt mij tenminste.

Er zijn wel 6 gebieden die eraan grenzen, dus zo makkelijk zal het niet zijn om grijs vast te houden.

En die rivier tussen Antwerpen en O-Vlaanderen is een beetje vreemd, omdat een continent nu gescheiden is. Dat klopt niet, maar misschien kan je er een 1-richtingbrug over maken.

En blauw kun je misschien beter wat lichter maken. Nu zijn de namen erg moeilijk te zien, en waarschijnlijk de legers ook.
Colonel Forza AZ

Medals: 80
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (4) Triples Achievement (3) Quadruples Achievement (3) Terminator Achievement (2)
Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (1) Fog of War Achievement (3) Speed Achievement (1) Teammate Achievement (2)
Random Map Achievement (1) Cross-Map Achievement (3) Tournament Achievement (13) General Achievement (1) Clan Achievement (7)
Tournament Contribution (30) General Contribution (2)

Postby RuS on Mon Dec 11, 2006 7:23 pm

Walonieye? Wat dachten jullie van gewoon Wallonie.
En waarom Antwerpen niet opsplitsen in Antwerpen (west) en Kempen (oost) ?
Corporal RuS

Medals: 4
Standard Achievement (2) Doubles Achievement (1) Freestyle Achievement (1)

Postby MarVal on Tue Dec 12, 2006 2:38 am

We gebruiken de originele benamingen van de continenten. Vandaar Walonreye en Luxembourg.

Grtz
MarVal

Postby onbekende on Tue Dec 12, 2006 3:25 pm

wou al vragen acther u gedachte gang voor Wallonië, int frans is het gewoon Wallon zenne, niets anders, zeg is waar ge die naam vandaan hebt?
Emperor of the Benelux
Founder and CEO of JF
Sergeant onbekende

Postby MarVal on Tue Dec 12, 2006 3:31 pm

Op de Waalse websites en op Wikipedia. Het is de Waalse vertaling. Maarre, ik ben geen kenner

Grtz,
MarVal
Last edited by MarVal on Tue Dec 12, 2006 3:34 pm, edited 1 time in total.

Postby onbekende on Tue Dec 12, 2006 3:34 pm

ofwel Wallonië, wallonne of Wallon, maar van uw naam heb ik nog nooit gehoord (link?)
Emperor of the Benelux
Founder and CEO of JF
Sergeant onbekende

Postby MarVal on Tue Dec 12, 2006 3:37 pm

Aangezien jij het kan weten, zou jij dan aan kunnen geven welke naam de Walen gebruiken voor Walonnië. Dan gebruiken we die.

Ik hoor het van je en dan zal ik het wijzigen op de kaart.

Grtz
MarVal.

Postby onbekende on Tue Dec 12, 2006 4:22 pm

Op de website van Wallonië zeggen ze Wallonne, neem die maar, desnoods Wallon (als korter nodig is)
Emperor of the Benelux
Founder and CEO of JF
Sergeant onbekende

Postby MarVal on Tue Dec 12, 2006 4:38 pm

Ja, bedankt.

Verder een mededeling over de vooruitgang met de BeNeLux-kaart:

Ik weet hoe ik moet werken met XML.
Ben er mee wezen stoeien en het gaat prima.
Ben de grote lijnen aan het invoeren.
Verder wacht ik uiteraard nog op jullie op- en aanmerkingen.

Bedankt tot dusver voor een ieder die meedenkt.

Grtz
MarVal

Postby RuS on Tue Dec 12, 2006 4:52 pm

Mannen, int frans is het toch echt LA WALLONIE hoor, zonder puntjes op de i of e of dergelijke...
Corporal RuS

Postby VDB on Tue Dec 12, 2006 5:17 pm

RuS wrote:Mannen, int frans is het toch echt LA WALLONIE hoor, zonder puntjes op de i of e of dergelijke...

Hallo, ben nieuw hier.

Paar hintjes ivm de Walen:

Correcte naam voor het ganse gebied: "la Wallonie" zonder puntjes maar mét "la".

Als het enkel over Brabant gaat: "le Brabant Wallon" mét "le".

"Walloneye" en dat soort grapjes zijn fonetische spellingen van plaatselijke dialecten.

De overige Waalse benamingen lijken correct, maar de grootste stad in het gebied "Thuin" is volgens mij toch Mons hoor. Dat is de provinciehoofdstad en veel belangrijker dan Thuin, dat niet meer dan een groot dorp is.

Verder vind ik het toch wel zonde dat Komen/Menen (dat hoekje Hainaut in Vlaanderen) verdwenen is. Is toch een typische eigenheid van België en onbereikbaarheid is op te lossen met een verbindinkje, toch?

Enfin, verder veel succes met jullie mooie project
Corporal VDB

Medals: 24
Standard Achievement (4) Terminator Achievement (2) Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (1)
Nuclear Spoils Achievement (1) Fog of War Achievement (3) Trench Warfare Achievement (1) Speed Achievement (4) Cross-Map Achievement (3)
Ratings Achievement (3)

UPDATE 03

Postby MarVal on Wed Dec 13, 2006 5:23 pm

UPDATE 03

- Verbinding tussen Noord-Holland en Friesland.
- Verbinding tussen Groningen en Waddengebied.
- Naam Walonreye gewijzigd in La Wallonie.
- Ligging gebiedsnamen gewijzigd ivm cirkels voor het aantal legers.
- Toevoeging tekst "Made by De Veroveraars Club".
- Grafische wijziging en toevoeging landenvlaggen.

Image
(500 x 380) = smaller map (is de map hierboven)
(600 x 456) = larger map

Kijk er naar en ik zie jullie op-en aanmerkingen tegemoet.

Grtz
MarVal

P.S.: Wat vinden jullie van de landenvlaggen? Of hebben jullie liever de
landenwapens of beiden?

(En geef ook feed-back op de overige ideeën van anderen)

Postby RuS on Wed Dec 13, 2006 8:27 pm

Ik denk dat de wapenschilden wel meer allure zouden geven, niet?
Kun je zelfs in Belgie nog de Vlaamse Leeuw, de Waalse Haan en de Brusselse weet-ik-veel gebruiken. Van nederlandse emblemen weet ik dan weer niks.

En ook blijf ik er bij dat Antwerpen moet worden opgesplitst in Antwerpen en Kempen.
Corporal RuS

Postby MarVal on Thu Dec 14, 2006 3:47 am

We wachten even af, wat de meningen van anderen zijn over het splitsen van Antwerpen in Antwerpen en De Kempen. Verder loopt wel De Kempen door tot in Belgisch Limburg. Dan zouden we ook De Kempen in Belgisch Limburg door moeten laten lopen?

Grtz
Marval

Postby VDB on Thu Dec 14, 2006 4:25 am

RuS wrote:de Brusselse weet-ik-veel gebruiken.

Nog twee kleine bedenkingen bij jullie discussie:

Het Brussels "wapenschild" is de Brusselse Iris (Gele Iris op een Blauwe achtergrond).
Het gebruik van die wapenschilden of regionale vlaggen geeft i nieder geval beter de Belgische realiteit weer.

Was het trouwens geen goed idee geweest om de Duitstalige Oostkantons in België als een appart gebied te zien (of eenvoudiger: om Verviers om te dopen in "Ostkantons" of "Deutschssprachig Belgien"?
Corporal VDB

Medals: 24
Standard Achievement (4) Terminator Achievement (2) Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (1)
Nuclear Spoils Achievement (1) Fog of War Achievement (3) Trench Warfare Achievement (1) Speed Achievement (4) Cross-Map Achievement (3)
Ratings Achievement (3)

Postby Nikita_2006 on Thu Dec 14, 2006 4:41 am

Kun je die omcirkeling van de waddeneilanden niet weghalen, het staat zo raar. Als je straks de cirkels voor de legers er bij zet is het denk ik wel duidelijk dat het maar 1 gebied is.

Verder zou ik de opdeling van de nederlandse provincies wat kronkeliger tekenen, het zijn nu bijna rechte lijnen.
Private Nikita_2006

PreviousNext

Return to De Veroveraars Club