Map: BeNeLux [Quenched]

Dutch language forum

Moderators: Global Moderators, Moderators - Int'l

Forum rules
Please read the Community Guidelines before posting.

This forum is for a specific language group. Please respect and use the language for which the forum was intended.

Wat vinden jullie van de BeNeLux map?

Goed
65
83%
Minder
5
6%
Slecht
2
3%
Geen mening
1
1%
Is nog niet af
5
6%

Total votes : 78

Postby MarVal on Tue Dec 12, 2006 3:37 pm

Aangezien jij het kan weten, zou jij dan aan kunnen geven welke naam de Walen gebruiken voor Walonnië. Dan gebruiken we die.

Ik hoor het van je en dan zal ik het wijzigen op de kaart.

Grtz
MarVal.
Corporal 1st Class MarVal

Medals: 53
Standard Achievement (2) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (1)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (1) Fog of War Achievement (2) Speed Achievement (1)
Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (3) Tournament Achievement (6) General Achievement (2) Clan Achievement (2)
Map Contribution (1) Tournament Contribution (15) General Contribution (5)

Postby onbekende on Tue Dec 12, 2006 4:22 pm

Op de website van Wallonië zeggen ze Wallonne, neem die maar, desnoods Wallon (als korter nodig is)
Emperor of the Benelux
Founder of the Commonwealth of Planets
Founder and CEO of JF
Sergeant 1st Class onbekende

Medals: 16
Standard Achievement (3) Triples Achievement (1) Quadruples Achievement (1) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (3)
Fog of War Achievement (1) Trench Warfare Achievement (1) Cross-Map Achievement (3) Clan Achievement (2)

Postby MarVal on Tue Dec 12, 2006 4:38 pm

Ja, bedankt.

Verder een mededeling over de vooruitgang met de BeNeLux-kaart:

Ik weet hoe ik moet werken met XML.
Ben er mee wezen stoeien en het gaat prima.
Ben de grote lijnen aan het invoeren.
Verder wacht ik uiteraard nog op jullie op- en aanmerkingen.

Bedankt tot dusver voor een ieder die meedenkt.

Grtz
MarVal

Standard Achievement (2) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (1)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (1) Fog of War Achievement (2) Speed Achievement (1)
Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (3) Tournament Achievement (6) General Achievement (2) Clan Achievement (2)

Postby RuS on Tue Dec 12, 2006 4:52 pm

Mannen, int frans is het toch echt LA WALLONIE hoor, zonder puntjes op de i of e of dergelijke...
Corporal RuS

Medals: 4
Standard Achievement (2) Doubles Achievement (1) Freestyle Achievement (1)

Postby VDB on Tue Dec 12, 2006 5:17 pm

RuS wrote:Mannen, int frans is het toch echt LA WALLONIE hoor, zonder puntjes op de i of e of dergelijke...

Hallo, ben nieuw hier.

Paar hintjes ivm de Walen:

Correcte naam voor het ganse gebied: "la Wallonie" zonder puntjes maar mét "la".

Als het enkel over Brabant gaat: "le Brabant Wallon" mét "le".

"Walloneye" en dat soort grapjes zijn fonetische spellingen van plaatselijke dialecten.

De overige Waalse benamingen lijken correct, maar de grootste stad in het gebied "Thuin" is volgens mij toch Mons hoor. Dat is de provinciehoofdstad en veel belangrijker dan Thuin, dat niet meer dan een groot dorp is.

Verder vind ik het toch wel zonde dat Komen/Menen (dat hoekje Hainaut in Vlaanderen) verdwenen is. Is toch een typische eigenheid van België en onbereikbaarheid is op te lossen met een verbindinkje, toch?

Enfin, verder veel succes met jullie mooie project
Corporal VDB

Medals: 24
Standard Achievement (4) Terminator Achievement (2) Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (1)
Nuclear Spoils Achievement (1) Fog of War Achievement (3) Trench Warfare Achievement (1) Speed Achievement (4) Cross-Map Achievement (3)
Ratings Achievement (3)

UPDATE 03

Postby MarVal on Wed Dec 13, 2006 5:23 pm

UPDATE 03

- Verbinding tussen Noord-Holland en Friesland.
- Verbinding tussen Groningen en Waddengebied.
- Naam Walonreye gewijzigd in La Wallonie.
- Ligging gebiedsnamen gewijzigd ivm cirkels voor het aantal legers.
- Toevoeging tekst "Made by De Veroveraars Club".
- Grafische wijziging en toevoeging landenvlaggen.

Image
(500 x 380) = smaller map (is de map hierboven)
(600 x 456) = larger map

Kijk er naar en ik zie jullie op-en aanmerkingen tegemoet.

Grtz
MarVal

P.S.: Wat vinden jullie van de landenvlaggen? Of hebben jullie liever de
landenwapens of beiden?

(En geef ook feed-back op de overige ideeën van anderen)

Postby RuS on Wed Dec 13, 2006 8:27 pm

Ik denk dat de wapenschilden wel meer allure zouden geven, niet?
Kun je zelfs in Belgie nog de Vlaamse Leeuw, de Waalse Haan en de Brusselse weet-ik-veel gebruiken. Van nederlandse emblemen weet ik dan weer niks.

En ook blijf ik er bij dat Antwerpen moet worden opgesplitst in Antwerpen en Kempen.
Corporal RuS

Medals: 4
Standard Achievement (2) Doubles Achievement (1) Freestyle Achievement (1)

Postby MarVal on Thu Dec 14, 2006 3:47 am

We wachten even af, wat de meningen van anderen zijn over het splitsen van Antwerpen in Antwerpen en De Kempen. Verder loopt wel De Kempen door tot in Belgisch Limburg. Dan zouden we ook De Kempen in Belgisch Limburg door moeten laten lopen?

Grtz
Marval

Postby VDB on Thu Dec 14, 2006 4:25 am

RuS wrote:de Brusselse weet-ik-veel gebruiken.

Nog twee kleine bedenkingen bij jullie discussie:

Het Brussels "wapenschild" is de Brusselse Iris (Gele Iris op een Blauwe achtergrond).
Het gebruik van die wapenschilden of regionale vlaggen geeft i nieder geval beter de Belgische realiteit weer.

Was het trouwens geen goed idee geweest om de Duitstalige Oostkantons in België als een appart gebied te zien (of eenvoudiger: om Verviers om te dopen in "Ostkantons" of "Deutschssprachig Belgien"?
Corporal VDB

Medals: 24
Standard Achievement (4) Terminator Achievement (2) Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (1)
Nuclear Spoils Achievement (1) Fog of War Achievement (3) Trench Warfare Achievement (1) Speed Achievement (4) Cross-Map Achievement (3)
Ratings Achievement (3)

Postby Nikita_2006 on Thu Dec 14, 2006 4:41 am

Kun je die omcirkeling van de waddeneilanden niet weghalen, het staat zo raar. Als je straks de cirkels voor de legers er bij zet is het denk ik wel duidelijk dat het maar 1 gebied is.

Verder zou ik de opdeling van de nederlandse provincies wat kronkeliger tekenen, het zijn nu bijna rechte lijnen.
Private Nikita_2006

Postby Wisse on Thu Dec 14, 2006 9:36 am

misschien aan gedacht het ook duidelijk te maken voor de engelsen enz.? :P
Image Image
Sergeant Wisse

Medals: 1
Map Contribution (1)

Postby MarVal on Thu Dec 14, 2006 10:06 am

Ik zou die lijnen wel anders kunnen maken, maar dat zijn wel de "echte" grenslijnen tussen de gebieden.

En zoals Wisse ook al zei, De cirkel weghalen bij het Waddengebied kan onduidelijkheid opleveren bij de niet-Nederlandstaligen onder ons.

Grtz
MarVal

Postby Nikita_2006 on Thu Dec 14, 2006 11:38 am

Ik denk dat die onduidelijkheid meevalt, je zet er toch maar 1 cirkel voor de legers bij.

En ik kan bijvoorbeeld die lijn in drenthe niet echt plaatsen, is het een scheiding tussen gemeenten of zo iets.
Last edited by Nikita_2006 on Thu Dec 14, 2006 2:23 pm, edited 1 time in total.
Private Nikita_2006

Postby MarVal on Thu Dec 14, 2006 1:34 pm

Drenthe bestaat eigenlijk uit twee gebieden, zoals getekend op de kaart.
Echter heten ze geen Noord- en Zuid-Drenthe, maar respectievelijk "Noordenveld Hondsrug" en "Zuidenveld Zuidoosthoek".

Maar die benamingen vond ik een beetje te groot / te veel van het goede.
En door ze Noord- en Zuid-Drenthe te noemen, weet iedereen dat het gebieden zijn in de provincie Drenthe. Vandaar.

Grtz
MarVal

Postby Nikita_2006 on Thu Dec 14, 2006 2:00 pm

Nou ik kom uit drenthe, maar die gebieden zeggen me dus niets

Ik ken wel Noorderveld, Zuiderveld, Oostermoer enz

Maar dat is een heel oude indeling in zogenaamde dingspils, van voor dat de gemeenten bestonden

Maar de Hondsrug is niet zoiets maar een verhoging in het landschap ontstaan in de laatste ijstijd.

In drenthe kennen we eigenlijk geen aparte streken

En de scheiding in Overijsel kan ik ook niet rijmen. In overijssel heb je Twenthe en Salland en de kop van Overijssel. Als grens zou ik de scheiding tussen twente en salland nemen

Maar wat is je bron dan ?
Private Nikita_2006

Postby MarVal on Thu Dec 14, 2006 2:49 pm

Hier zijn mijn bronnen:

Overijssel:

http://www.footzy.nl/info/info_overijssel.php

en Drenthe:

http://www.footzy.nl/info/info_drenthe.php

Ik hoor het van je.

Grtz
MarVal

Postby Nikita_2006 on Thu Dec 14, 2006 3:52 pm

Dit zijn de grenzen van Salland

http://www.salland.net/index.asp?pagina ... /kaart.asp

De kaart die jij gebruikt geeft geen echte grenzen aan.

Dus het is volgens mij juister om de grens tussen Salland en Twenthe te gebruiken als scheiding en ook de benamingen Salland en Twenthe op de kaart te plaatsen.

Over Drenthe zal ik eens nadenken.

Misschien kun je hier wat mee ?

http://www.drenthe.nl/politiek/gemeenten.php

Of we moeten iets vinden om Friesland of Groningen op te delen ????
Private Nikita_2006

Postby Wisse on Sun Dec 17, 2006 3:20 pm

ik bedoelde met duidelijkheid ook de legenda.
maak het zo:
north holland (of north netherlands)
enz.
of zet de kleur van het gebied ervoor ;)

verder zou ik het aantal armies per gebied zo doen:
2 voor luxemburg
3 voor dat vlaams brabant
3 voor noord nederland
4 voor vlaanderen
5 voor west nederland
6 voor dat wallonie (als dat dat groene is ;) )
6 voor zuid en oost nederland
Image Image
Sergeant Wisse

Map Contribution (1)

Postby MarVal on Mon Dec 18, 2006 10:11 am

Wisse heeft het aantal legers per gebied doorgegeven.

Zijn hier op- en aanmerkingen over? Laat het dan hier weten.

Verder ben ik het niet eens dat we de namen van de gebieden in het Engels doen. Het betreft hier de map van Benelux en daar horen de orignele benamingen bij. Kijk maar naar de mappen van andere landen onder andere op de Map Foundry. Deze laten ze ook in de oorspronkelijke taal, zoals Indo-China.

En er komen kleuren voor de namen van de gebieden in de legenda. In die kleuren komen het aantal legers van die desbetreffende gebied in te staan. Echter wil ik dan wel eerst weten hoeveel legers welk gebied krijg.

Grtz
Marval

P.S.: De XML is al gemaakt voor de BeNeLux. Nu kan ik de XML aanpassen als de uiteindelijke kaart van BeNeLux gereed is.

UPDATE 04

Postby MarVal on Mon Dec 18, 2006 4:56 pm

UPDATE 04

- Gebieden aangepast in Zuid- en Oost-Nederland.
- Drenthe opgedeeld in Salland en Twenthe.
- Dikrech grenst nu ook aan Neufchateau.
- Cirkel weg rondom het Waddengebied.
- Legenda vernieuwd.

Image
(500 x 380) = smaller map (is de map hierboven)
(600 x 456) = larger map

Kijk er naar en ik zie jullie op-en aanmerkingen tegemoet.

Grtz
MarVal

Postby Wisse on Mon Dec 18, 2006 5:06 pm

ziet er goed uit!
miss kan je em in de map foundry posten ;)

en ik denk dat heel veel nu niet weten dat de eilandern bij elkaar horen
Image Image
Sergeant Wisse

Map Contribution (1)

Postby Nikita_2006 on Tue Dec 19, 2006 3:44 am

Benamingen moeten we echt houden in de taal van oorsprong en niet in het engels.

Ik neem aan dat de cirkels voor de legers er ook nog in geplaatst moeten worden, of gebeurd dit automatisch als de map in gebruik is.

Hoe dat xml gedeelte werkt had je volgens mij ook al bekeken, ik zou met het maken hiervan nog even wachten. Je hebt die file pas nodig als de Conquer-Club de map heeft goedgekeurd en hij geplaatst wordt, en dat zal nog wel even duren. Bovendien blijf je anders aan het veranderen als de map door suggesties in de tussenliggende periode nog wordt aangepast.

Drie legers voor brabant lijkt me wel erg veel, ik denk eerder 2 of 1
Het is namelijk net zoiets als Ankh + Murpock (Of hoe het ook heet) op de kaart van Discworld en daar wordt er ook maar 1 aan toe gekend.

En teken de verbinding over de schelde er nog even in (een brug of zo iets) anders lijkt het net of vlaanderen uit 2 aparte delen bestaat.

Maar we kunnen het ook afwachten, er moet toch nog iets over blijven om in de Map-Foundry te bespreken. Ook de grenzen tussen de continenten wordt denk ik nog een discussiepunt omdat sommige continenten (gebieden) wel erg veel grenzen hebben (bv. Oost Nederland) en nooit zijn te verdedigen.

Voor de rest ziet het er goed uit.

En zo als ik al eerder opmerkte wordt wel duidelijk dat de waddeneilanden maar 1 gebied is als de cirkels voor de legers er bij geplaatst worden.

Het waddengebied krijgt maar 1 zo'n cirkel.

Ik denk ook dat je hem binnenkort kunt plaatsen in de map-foundry. Ik denk dat je er dan het beste een nieuwe post van kunt maken, zodat we met een schone lei kunnen beginnen.
Private Nikita_2006

Postby Wisse on Tue Dec 19, 2006 7:14 am

er is 1 verschil met anhk en dit:
anhk is een extra bonus het hoort bij een groter continent
enneuh als je kijkt naar de aantal aanvalmogelijkheden vind ik 3 wel goed
Image Image
Sergeant Wisse

Map Contribution (1)

Postby Nikita_2006 on Tue Dec 19, 2006 8:15 am

OK Wisse, jij je zin
Private Nikita_2006

Postby MarVal on Tue Dec 19, 2006 9:53 am

De cirkels in de gebieden zijn aanwezig, zodra je de xml erbij voegt.
Verder maakt het niet zoveel uit als er veranderingen in de kaart zijn, dan is de xml snel aangepast.

Verder zal ik binnenkort een nieuwe topic maken in de Map Foundry.
Nog een paar grafische verbeteringen en dan zullen we hem plaatsen.

Grtz
MarVal

PreviousNext

Return to De Veroveraars Club