Iemand mij helpen?

Dutch language forum

Moderator: Global Moderators

Forum rules
Please read the Community Guidelines before posting.

This forum is for a specific language group. Please respect and use the language for which the forum was intended.

Iemand mij helpen?

Postby Farlion on Sun Oct 16, 2011 1:57 pm

Hey ik ben new hier en de forum ziet er heel verwarrend uit... heel verwarrend.
Dus... weet iemand een guide ofzo van de maps en wat ik met die mappen aan moet?
Iets visualiserends alsjeblieft, met tekst en uitleg erbij.
Corporal 1st Class Farlion

Re: Iemand mij helpen?

Postby Farlion on Sun Oct 16, 2011 2:28 pm

Spoils

Escalating sets are worth 4,6,8,10,12,15,20... (i.e. the first set of spoils turned in by any player is worth 4 troops, the second set is worth 6, etc.)

Flat Rate sets are worth 4 for red, 6 for green, 8 for blue and 10 for mixed.

Nuclear sets are not worth any troops. Instead, each region in the set is nuked to a single neutral troop (even if you own it!).

^ wat is dit? escalating?
flat rate?
Nuclear?

In de woordenboek staat verkeerd niet wat hier bedoeld wordt.

Postby sherkaner on Sun Oct 16, 2011 2:47 pm

Natuurlijk :)

Risk heeft kaarten die je kunt inleveren, waarbij de waarde vast staat, dat wordt hier vertaald naar spoils. De normale risk-manier is flat rate (een bepaalde set heeft een bepaalde waarde, 3 artillerie/kannonen was 4 troepen geloof ik, en hier is het 3 rode spoils is 4 armies).

Daarnaast is er een variant waarbij de soort set niet uitmaakt, maar wel hoeveel sets er al gespeeld zijn door welke speler dan ook. Dit is iets eerlijker in 1vs1-wedstrijdjes, en zorgt ervoor dat spellen wat minder snel oneindig doorgaan.

En nuclear is een redelijk andere spelvorm. Bij de vorige 2 krijg je 2 troepen erbij als je het land zelf bezette en je levert dat land in. Nu worden juist die landen 'aangevallen met een atoomwapen', dus eigenlijk genihileerd. En bij deze vorm krijg je totaal geen troepen als je kaarten inlevert.

Ik kan me voorstellen dat de hoeveelheid opties wat overweldigend is als je begint, toen ik begon was het nog redelijk risk-gelijk (een stuk minder opties).
Colonel sherkaner

Medals: 42
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (2) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (2)
Freestyle Achievement (2) Nuclear Spoils Achievement (1) Fog of War Achievement (2) Speed Achievement (1) Teammate Achievement (2)
Random Map Achievement (1) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (2) Tournament Achievement (3) Clan Achievement (3)
General Contribution (11)

Postby Farlion on Sun Oct 16, 2011 2:49 pm

Ja en nog meer?
Iets visualiserends?

Poison Rome wats dat nou!
Ik weet niet waar ik in terecht ben gekomen joh!

Postby sherkaner on Sun Oct 16, 2011 2:54 pm

Er zijn erg veel verschillende plattegronden waarop je kunt spelen, die meestal ook een thema hebben. Poison rome is gewoon een plattegrond waarbij de inspiratie is opgedaan door Rome en deels de vergiftigingen die daar gedaan zijn en onderlinge relaties.

Op zich maakt dat nooit veel uit voor hoe je het speelt, maar de vorm die bonussen hebben wel, en hoe je kunt aanvallen. Waarschijnlijk is het in het begin verstandiger om de meer traditionele plattegronden te pakken, classic en degene met gewone continentbonussen. Bepaalde plattegronden zijn zeer moeilijk te doorgronden als beginner of zonder hulpmiddelen.
Colonel sherkaner

Standard Achievement (3) Doubles Achievement (2) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (2)
Freestyle Achievement (2) Nuclear Spoils Achievement (1) Fog of War Achievement (2) Speed Achievement (1) Teammate Achievement (2)
Random Map Achievement (1) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (2) Tournament Achievement (3) Clan Achievement (3)

Postby sherkaner on Sun Oct 16, 2011 3:03 pm

Fog of War en manual en chained.. Hmm, die poison rome ga je niet winnen.

Fog of war: je kunt alleen je eigen landen zien + de landen die je direct kunt aanvallen.
Chained: je mag per beurt maar troepen verplaatsen van 1 land naar 1 ander land dat via landen die van jou zijn verbonden zijn.
manual: je mag zelf vooraf bepalen hoe je je troepen neerzet (normaal is op elk land 3 troepen)
Colonel sherkaner

Postby Farlion on Sun Oct 16, 2011 5:26 pm

Waarom is er dan ook geen uitleg bij voor elk map individueel of elk afzonderlijk?

Ik moet iets visualiserends hebben.

Postby sannemanrobinson on Mon Oct 17, 2011 3:53 pm

Op elke map staan de bijzonderheden van deze specifieke map.

Uitleg van specifieke instellingen staat in help: http://www.conquerclub.com/public.php?m ... tructions1

Op het forum is van veel maps ook strategie besproken: viewforum.php?f=374
Major sannemanrobinson

Medals: 23
Standard Achievement (2) Doubles Achievement (1) Triples Achievement (1) Terminator Achievement (1) Manual Troops Achievement (1)
Fog of War Achievement (1) Speed Achievement (1) Teammate Achievement (1) Random Map Achievement (1) Cross-Map Achievement (3)
Ratings Achievement (3) Tournament Achievement (1) General Achievement (5) Training Achievement (1)

Postby karelpietertje on Mon Oct 17, 2011 9:10 pm

Hij kan geen Engels. Nederlands ook niet trouwens...
Image
Major karelpietertje

Medals: 61
Conqueror Achievement (1) Standard Achievement (4) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2)
Terminator Achievement (3) Assassin Achievement (3) Manual Troops Achievement (2) Freestyle Achievement (4) Nuclear Spoils Achievement (1)
Fog of War Achievement (3) Speed Achievement (4) Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (1) Cross-Map Achievement (3)
Battle Royale Achievement (2) Ratings Achievement (3) Tournament Achievement (5) General Achievement (3) Clan Achievement (8)
General Contribution (2)

Postby sniffie on Sun Oct 23, 2011 3:43 pm

karelpietertje wrote:Hij kan geen Engels. Nederlands ook niet trouwens...

is dit een steek onder water of gewoon een flauwe grap??

Mocht je toch Engels spreken dan kun je lid worden van Society of the Cooks. Deze groep kan je helpen alles wat beter te kunnen volgen. Voel je niet rot omdat je de maps of speelwijzes niet snapt. Af en toe denk ik ook wel eens, deed ik dat echt toen ik hier pas was??

Als je er voor open staat kan ik je wel wat begeleiden maar ik moet je daar wel eerlijk bij vertellen dat het wel eens een dag of twee kan duren voor je antwoord krijgt op je vraag :oops: :oops:

sniff
Image
Sergeant 1st Class sniffie
Multi Hunter
Multi Hunter

Standard Achievement (3) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (3) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (2)
Assassin Achievement (3) Manual Troops Achievement (3) Freestyle Achievement (4) Nuclear Spoils Achievement (3) Fog of War Achievement (3)
Trench Warfare Achievement (1) Speed Achievement (4) Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3)
Battle Royale Achievement (2) Ratings Achievement (3) General Achievement (4) Clan Achievement (7) General Contribution (4)

Postby karelpietertje on Sun Oct 23, 2011 9:34 pm

Geloof jij dit dan?

In een andere post schrijft hij dat hij niet weet wat deferred troops zijn, omdat "The word '' deffered '' doesn't show up at the English-Dutch Dictionary."

:lol:
Image
Major karelpietertje

Conqueror Achievement (1) Standard Achievement (4) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2)
Terminator Achievement (3) Assassin Achievement (3) Manual Troops Achievement (2) Freestyle Achievement (4) Nuclear Spoils Achievement (1)
Fog of War Achievement (3) Speed Achievement (4) Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (1) Cross-Map Achievement (3)
Battle Royale Achievement (2) Ratings Achievement (3) Tournament Achievement (5) General Achievement (3) Clan Achievement (8)
General Contribution (2)

Postby frankiebee on Mon Oct 24, 2011 4:58 am

hehe, vrij komisch inderdaad :oops:
Colonel frankiebee

Medals: 24
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (1) Triples Achievement (1) Quadruples Achievement (1) Terminator Achievement (1)
Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (2) Nuclear Spoils Achievement (1) Fog of War Achievement (2) Trench Warfare Achievement (2)
Teammate Achievement (1) Random Map Achievement (1) Cross-Map Achievement (1) Ratings Achievement (1) General Achievement (1)
Clan Achievement (4)

Postby zimmah on Sun Nov 27, 2011 2:18 pm

Farlion wrote:Waarom is er dan ook geen uitleg bij voor elk map individueel of elk afzonderlijk?

Ik moet iets visualiserends hebben.

ik kan je best alle maps uitleggen maar dan ben ik dagen bezig. begin eerst maar eens met een paar. dan zul je zien dat de rest ook wel komt.
Image
owenshooter wrote:i disagree with you and i'm right!

Een van de Veroveraars der Lage Landen
Sergeant 1st Class zimmah

Medals: 43
Standard Achievement (2) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (3) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (2)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (2) Nuclear Spoils Achievement (1) Fog of War Achievement (3)
Trench Warfare Achievement (1) Speed Achievement (2) Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (1) Cross-Map Achievement (3)
Ratings Achievement (3) General Achievement (3) Clan Achievement (4) Map Contribution (4)

Return to De Veroveraars Club