n00b

Danish language forum

Moderators: Global Moderators, Moderators - Int'l

Forum rules
Please read the Community Guidelines before posting.

This forum is for a specific language group. Please respect and use the language for which the forum was intended.

n00b

Postby Dannevirke on Wed Jul 16, 2008 6:08 am

Hvordan kommer man igang? Er der nogle guider man kan bruge. Er der en mulighed for at spille kun mod 'maskinen' for at øve sig?

Ja en del spørgsmål fra en n00b. Håber nogen kan hjælpe. :)
Private Dannevirke

Re: n00b

Postby Greven on Fri Jul 18, 2008 8:47 am

Faktisk er det rigtige udtryk newb. En n00b har været i spillet længe men er stadig elendig, en newb er ny og ikke sikker på hvordan tingene fungere.
Når med det ude af verden kan jeg gå videre til spørgsmålene.
Du bør først og fremmest læse den her side hvis du ikke har styr på reglerne.
http://www.conquerclub.com/public.php?mode=instructions2
Når du skal have gang i et spil så er det bedste at gøre nok at vælge join a game ovre i venstre side af skærmen. Led efter spil der er på et mere eller mindre ligetil kort. Du kan trykke på billederne af kortene for at se dem i stor størrelse og samtidig se alle regler for bonuser og lignende. Hvis du ikke forstår et kort så lad være med at spille på det. Find nogle på spil Classic kortet, europa kortet eller lignende kort. Du kan IKKE spille mod en computeren så det næste du skal gøre er at finde ud af hvilket niveau du ligger på. Find dig et spil mod privates (en vinge) og cooks (kokke hue) de er tit endten nye eller dårlige spillere så det er et godt sted at starte. Hvis det er for nemt for dig så gå med i spil mod folk med bedre rang. Mist ikke håbet hvis du har det svært mod de "nemme" bliv ved med at spille og efter kort tid kan du regne ud hvad folk vil gøre og anvende avancerede strategier uden problemer. Kig desuden efter stjernerne ved siden af folks navne, man bliver rated af dem man spiller mod i kategorierne fair play, opmøde (altså om du misser nogle ture), attitude og teamwork. Jo tættere tallet er på 5 jo bedre.
Bare skriv hvis du har flere spørgsmål. Eller kunne tænke dig en partner til en Dubble kamp. :D
Image
A club without the right direction is a misguided stick.
Next-Gen Gamers' thread of reviews.
Sergeant 1st Class Greven

Medals: 3
Standard Achievement (1) Terminator Achievement (1) Fog of War Achievement (1)

Postby PLAYER57832 on Fri Jul 18, 2008 4:02 pm

Min danske er ikke rigtig godt, men jeg ville hjelpe du.

Ogsaa, hvis du er godt til at snakke englesk, kan du fik en "mentor" i forum og ogsaa se Strategies i "General Discussion" forum.

Helde og lykke!!
Sergeant PLAYER57832

Medals: 30
Standard Achievement (4) Doubles Achievement (1) Triples Achievement (1) Quadruples Achievement (1) Terminator Achievement (2)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (1) Fog of War Achievement (4)
Speed Achievement (2) Teammate Achievement (1) Random Map Achievement (1) Cross-Map Achievement (4) Ratings Achievement (4)
Training Achievement (1)

Postby Dannevirke on Sat Jul 19, 2008 6:44 am

Mange tak for de gode råd. Nu har jeg kastet mig ud i to spil, så må vi se hvordan det går.. :) Har enda lokket en mere til at prøve.

Edit: Lidt forklaring om Bonus Cards kunne jeg godt bruge.
Private Dannevirke

Postby Greven on Wed Jul 23, 2008 9:30 am

Bonus kort er et helvede. Et godt råd er at du ihvertfald i starten holder dig fra spil hvor bonuskortene er escalating (det står ved spillet.)
Først lidt basis: Der er tre slags kort: rød, blå og grøn. du får et bonus kort hvis du i en runde har overtaget et eller flere områder (altså at du feks har taget brasilien på classic kortet). Du kan ikke få mere end et kort i hver runde så det nytter ikke at tage mange lande og tro man får mange kort. Når du har 5 kort skal du spille et sæt. Et sæt er enten 3 røde, 3 grønne, 3 blå eller et kort af hver farve. Ved at spillet et sæt for du flere mænd at sætte på banen. hvad hver enkelt sæt giver kommer jeg til senere.
Der er tre slags spil (med bonus kort altså) De kan enten ikke være med, være sat til normal eller være sat til escalating.

På normal er det sådan at et sæt røde kort giver en bonus på 4 ekstra mænd. grønne giver 6, Blå giver 8 og et kort af hver farve giver 10. Det er simpelt nok og det er ikke så besværligt at finde ud af.

Det næste er Escalating og det er et helvede. De sæt der bliver spillet er ikke afhængige af deres farve men af hvornår de bliver spillet. Det første sæt kort der bliver spillet i spillet giver 4, andet sæt kort der bliver spillet er 6 værd, det tredje 8, så 12, så 15, så 20 og så stiger det hele tiden. Tricket ligger i at regne ud hvor mange kort de andre mangler før de SKAL spille deres kort, for alle prøver at trække det så længe som muligt så de for flere mand end deres fjender (ved at spille deres kort som de sidste)
Image

Postby Dannevirke on Sat Jul 26, 2008 11:16 am

Igen - Mange tak for de gode råd! Har været medvirkende til at jeg har vundet mit første (jaja og tabt mit første) spil :)

Men.. Endnu et spørgsmål, ved jeg kan lave en search osv på forum men.. Hvad er forskellen på følgende spiltyper:

Game Type: Standard, Terminator, Assassin, Doubles Triples, Quadruples

??
Private Dannevirke

Postby Greven on Sat Jul 26, 2008 11:47 am

Dannevirke wrote:Igen - Mange tak for de gode råd! Har været medvirkende til at jeg har vundet mit første (jaja og tabt mit første) spil :)

Men.. Endnu et spørgsmål, ved jeg kan lave en search osv på forum men.. Hvad er forskellen på følgende spiltyper:

??

Standart er alle mod alle. Alså feks 6 mand mod hinanden den der vinder for alle point. Terminator er lidt anderledes, det er stadig alle mod alle men nu får du kun point hvis du er den der dræber en fjende, alså tager hans sidste område. Det kræver lidt strategi og tålmodighed hvis man gerne vil have mange point.
Assasin er svært. Du får et mål feks at dræbe grøn, hvis grøn så er den første der dør så vinder du også selvom du ikke selv har dræbt ham. Det er derfor meget vigtigt ikke at komme til at dræbe nogen andre spillere.
Double triple og quadruple er hold spil.
Du bliver sat sammen i hold af 2, 3, eller 4 og så skal i så besejre de andre hold. Du kan angriber din partner og det er nogle gange nødvendigt for at få en bonus, sørg for at du holder kontakt med din(e) partner(e) i chatten så i kan lægge planer sammen. Det er bedst at spille med folk man kender da men eller kan ende sammen med nogle fænomenale idioter. Det var vist det.

Jeg er frisk på en Double hvis du har lyst.
Image

Postby Dannevirke on Sat Jul 26, 2008 12:15 pm

Ok. Tak! Terminator lyder som mig. ;) Assasin lyder som om man skal lave alliancer under spillet - må man det?
Double triple og quadruple kunne jeg godt tænke mig, men skal nok være bedre.. Og dermed dit tilbud; Jo når jeg har fået afsluttet de spil jeg er i gang med. Men jeg tror nu nok du kommer til at tabe point ved at joine med mig, hvis man kan det..
Private Dannevirke

Postby Greven on Sat Jul 26, 2008 12:48 pm

Dannevirke wrote:Ok. Tak! Terminator lyder som mig. ;) Assasin lyder som om man skal lave alliancer under spillet - må man det?..

Man kan godt lave alliancer men kun hvis du gør det i game chatten. Det r dog dumbt da der jo kun kan være en vinder og det er svært at overbevise en anden spiller om at angribe dit mål og få det til at lyde som om det er en god ide for ham.

Dannevirke wrote:Double triple og quadruple kunne jeg godt tænke mig, men skal nok være bedre.. Og dermed dit tilbud; Jo når jeg har fået afsluttet de spil jeg er i gang med. Men jeg tror nu nok du kommer til at tabe point ved at joine med mig, hvis man kan det..

Hvis man tænker over tingene kan man næsten altid vinde, jeg er klar til en double når du er klar. Så længe vi vinder taber vi jo ikke nogen point :P Desuden betyder point ikke så meget for mig.
Image

Postby owenshooter on Sat Jul 26, 2008 5:09 pm

Dannevirke wrote:Igen - Mange tak for de gode råd! Har været medvirkende til at jeg har vundet mit første (jaja og tabt mit første) spil :)

??

Standart er alle mod alle. Alså feks 6 mand mod hinanden den der vinder for alle point. Terminator er lidt anderledes, det er stadig alle mod alle men nu får du kun point hvis du er den der dræber en fjende, alså tager hans sidste område. Det kræver lidt strategi og tålmodighed hvis man gerne vil have mange point.
Assasin er svært. Du får et mål feks at dræbe grøn, hvis grøn så er den første der dør så vinder du også selvom du ikke selv har dræbt ham. Det er derfor meget vigtigt ikke at komme til at dræbe nogen andre spillere.
Du bliver sat sammen i hold af 2, 3, eller 4 og så skal i så besejre de andre hold. Du kan angriber din partner og det er nogle gange nødvendigt for at få en bonus, sørg for at du holder kontakt med din(e) partner(e) i chatten så i kan lægge planer sammen. Det er bedst at spille med folk man kender da men eller kan ende sammen med nogle fænomenale idioter. Det var vist det.

Jeg er frisk på en Double hvis du har lyst.-0

p.s.-*snicker*
Image
Krazy gurls love Cool-0!!!!
Lieutenant owenshooter

Medals: 27
Standard Achievement (1) Doubles Achievement (4) Triples Achievement (3) Quadruples Achievement (2) Polymorphic Achievement (1)
Fog of War Achievement (2) Teammate Achievement (1) Random Map Achievement (1) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (3)
Tournament Achievement (1) General Achievement (3) Clan Achievement (2)

Postby Greven on Sat Jul 26, 2008 6:32 pm

owenshooter wrote:

??

Jeg er frisk på en Double hvis du har lyst.-0

p.s.-*snicker*

Oh I guess your the funny man! :P
Image

Return to ErobreKlubben