FAQ: Vraag & Antwoord

Dutch language forum

Moderator: Global Moderators

Forum rules
Please read the Community Guidelines before posting.

This forum is for a specific language group. Please respect and use the language for which the forum was intended.

FAQ: Vraag & Antwoord

Postby veliahd on Sun Jan 07, 2007 5:57 pm

Inhoudsopgave

show: Dobbelstenen
show: Fog of War
show: Games
show: LAG, bugs en overige vragen
show: Maps and Strategy
show: Off Topic
show: Tournaments en private games

Noot:
Andere threads zijn samengevoegd met deze thread, want zij gingen over hetzelfde onderwerp.

MarVal
Moderators - Int'l
Last edited by MarVal on Fri Dec 25, 2009 9:15 am, edited 33 times in total.
Reason: Alle threads gaan over hetzelfde onderwerp en zodoende zijn ze bij elkaar gevoegd.
Lieutenant veliahd

help

Postby rico.s on Sun Jan 14, 2007 9:26 am

mijn vraag is hoe kom ik in het bezit van de wacht woorden voor de private games en tournament games wie kan mij hier meer over vertellen :?
Last edited by MarVal on Tue Apr 15, 2008 2:25 pm, edited 1 time in total.
Reason: Alle threads gaan over hetzelfde onderwerp en zodoende zijn ze bij elkaar gevoegd.
Corporal 1st Class rico.s

Postby Wisse on Sun Jan 14, 2007 9:28 am

die moet je van die persoon die het ge-organiseerd heeft krijgen
Image Image
Sergeant Wisse

Medals: 1
Map Contribution (1)

help

Postby rico.s on Sun Jan 14, 2007 9:49 am

ik heb nu zelf een private game gemaakt wie wil kan mee spelen wacht woord is kol
Corporal 1st Class rico.s

Hoe betrouwbaar zijn de dobbelstenen.

Postby Nikita_2006 on Mon Feb 05, 2007 1:51 pm

Het lijkt er soms op dat de dobbelstenen kuren vertonen en niet altijd even betrouwbaar zijn. Ik heb het gevoel dat ik kan bepalen dat de stenen in mijn voordeel vallen.

Waardoor wordt de uitkomst van de worp beinvloedt ?

Is het verbeelding of kun je echt door de manier en snelheid van drukken bepalen wat de uitkomst is. ?

Wie heeft ook wel eens dat idee gehad ?

Als het werkelijk zo is, dan wordt het tijd dat CC hier iets aan doet.
Last edited by MarVal on Tue Apr 15, 2008 2:49 pm, edited 1 time in total.
Private Nikita_2006

Re: Hoe betrouwbaar zijn de dobbelstenen.

Postby Forza AZ on Mon Feb 05, 2007 2:04 pm

Nikita_2006 wrote:Het lijkt er soms op dat de dobbelstenen kuren vertonen en niet altijd even betrouwbaar zijn. Ik heb het gevoel dat ik kan bepalen dat de stenen in mijn voordeel vallen.

Waardoor wordt de uitkomst van de worp beinvloedt ?

Is het verbeelding of kun je echt door de manier en snelheid van drukken bepalen wat de uitkomst is. ?

Wie heeft ook wel eens dat idee gehad ?

Als het werkelijk zo is, dan wordt het tijd dat CC hier iets aan doet.

Ik heb alleen soms wel het idee dat als je er 2 verliest, dat de dobbelstenen dan "blijven hangen" en je bij de volgende keer vaker weer 2 verliest dan wint. Doe je tussendoor even een andere aanval (of een ongeldige) dan heb je er minder last van.
Colonel Forza AZ

Medals: 80
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (4) Triples Achievement (3) Quadruples Achievement (3) Terminator Achievement (2)
Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (1) Fog of War Achievement (3) Speed Achievement (1) Teammate Achievement (2)
Random Map Achievement (1) Cross-Map Achievement (3) Tournament Achievement (13) General Achievement (1) Clan Achievement (7)
Tournament Contribution (30) General Contribution (2)

Postby Nikita_2006 on Mon Feb 05, 2007 2:08 pm

Ik denk zelf dat de snelheid van drukken bepalend is.

Als je te snel drukt dan is het in je nadeel.
Wacht je een seconde en druk je dan dan win je meestal.

Het lijkt er wel op dat het met de verbinding of zo te maken heeft ?
Private Nikita_2006

Postby sunshining on Mon Feb 05, 2007 2:10 pm

ja dat doe ik ook volgens, wist niet dat meer mensen daar problemen mee hadden dacht dat normaal was ging dan gewwon ff naar een ander land en dan weer terug kunnen we daar niks aan doen dan
Corporal 1st Class sunshining

Medals: 56
Most Improved Bronze (1) Standard Achievement (4) Doubles Achievement (4) Triples Achievement (3) Quadruples Achievement (3)
Terminator Achievement (2) Assassin Achievement (3) Manual Troops Achievement (2) Freestyle Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (2)
Fog of War Achievement (4) Speed Achievement (2) Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (1) Cross-Map Achievement (3)
Ratings Achievement (4) Tournament Achievement (4) Clan Achievement (8) Tournament Contribution (3)

Postby sunshining on Mon Feb 05, 2007 2:12 pm

nikita goede tip ik ga het zeker ook proberen zit wel wat in met verbinding en zo heb daar eigenlijk nooit echt over na gedacht

Most Improved Bronze (1) Standard Achievement (4) Doubles Achievement (4) Triples Achievement (3) Quadruples Achievement (3)
Terminator Achievement (2) Assassin Achievement (3) Manual Troops Achievement (2) Freestyle Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (2)
Fog of War Achievement (4) Speed Achievement (2) Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (1) Cross-Map Achievement (3)
Ratings Achievement (4) Tournament Achievement (4) Clan Achievement (8) Tournament Contribution (3)

Postby Nikita_2006 on Mon Feb 05, 2007 2:14 pm

Het lijkt me gewoon oneerlijk. En als het echt zo is klopt dit hele spelletje niet meer en is geen wonder dan sommige spelers in notime opklimmen in rang.
En als je dan nietswetende nieuwe spelers kiest om tegen te spelen heb je wel heel veel kans om de punten te pakke.

Maar het is tot nog toe van mijn kant alleen een vermoeden.

Maar als er meer spelers zijn met de zelfde ervaring zou er wat aan moeten gebeuren om iedereen even veel kans te geven.
Private Nikita_2006

Postby sunshining on Mon Feb 05, 2007 2:17 pm

Is zeker niet eerlijk. Ik denk dat ze daar niks aan gaan doen.Het zal toch wel meer mensen op gevallen zijn.

Postby Nikita_2006 on Mon Feb 05, 2007 2:20 pm

Maar dan moet iedereen het eigenlijk weten.

En dan is er geen verrassingselement meer, en is het wel allemaal erg voorspelbaar geworden.
Private Nikita_2006

Postby sunshining on Mon Feb 05, 2007 2:23 pm

dat is wel zo, is lulig voor mensen die het niet weten als het zo is.

Postby Uberwald on Mon Feb 05, 2007 2:25 pm

Wat ook helpt! (en dit is echt top secret... dus niet door vertellen!!!)

Ik klik altijd 1 keer links naast de aanval knop dan 2 keer eronder en dan pas klik op aanval!

En 1 keer in de 5 aanvallen een keer de auto attack doen! En mistens 1 keer in de 23 een aanval met een kleinere macht (minstens de helft van de troepen als de verdediger!)

Als het dan nog niet goed gaat weet ik het ook niet meer! :D
Image
Captain Uberwald

Medals: 14
Standard Achievement (2) Doubles Achievement (2) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (1) Terminator Achievement (2)
Cross-Map Achievement (2) Ratings Achievement (2) Clan Achievement (1)

Postby Nikita_2006 on Mon Feb 05, 2007 2:26 pm

Ik heb een bericht hierover naar CC gestuurt.

Eens zien hoe hun reaktie is.

Ze zullen het denk ik wel ontkennen, maar wie weet.
Private Nikita_2006

Postby sunshining on Mon Feb 05, 2007 2:29 pm

ben benieuwd dan wat ze zullen zeggen. Uberwald goede tip ik zal m ook proberen

Postby Nikita_2006 on Mon Feb 05, 2007 2:32 pm

Uberwald wrote:Wat ook helpt! (en dit is echt top secret... dus niet door vertellen!!!)

Ik klik altijd 1 keer links naast de aanval knop dan 2 keer eronder en dan pas klik op aanval!

En 1 keer in de 5 aanvallen een keer de auto attack doen! En mistens 1 keer in de 23 een aanval met een kleinere macht (minstens de helft van de troepen als de verdediger!)

Als het dan nog niet goed gaat weet ik het ook niet meer! :D

Jij maakt het wel erg ingewikkeld ?

Het was serieus bedoeld.
Private Nikita_2006

Postby sunshining on Mon Feb 05, 2007 2:35 pm

nou ja :lol: :lol: :lol: ik had nog en eens door dat hij een grap maakte hoe stom kan ik zijn :oops:

Postby Nikita_2006 on Mon Feb 05, 2007 2:36 pm

Je kunt het proberen op zijn manier, maar halfweg ben je het begin al weer vergeten. Mijn manier kun je tenminste onthouden.
Private Nikita_2006

Postby sunshining on Mon Feb 05, 2007 2:40 pm

ja gewoon jouw manier veel beter

Postby Nikita_2006 on Mon Feb 05, 2007 2:42 pm

Ik heb het ook maar even gepost op het engelse forum, komen er misschien wat meer reacties los

Niet verder vertellen, maar eigenlijk ben ik bezig Onbekende in te halen wat het aantal posts betreft. :lol:
Private Nikita_2006

Postby SirSebstar on Mon Feb 05, 2007 2:46 pm

echt niet..
eh zowel postcount als dobbelstenen.

de dicerollen komen van random.org geloof ik. echt veel betrouwbaarder is er volgens mij niet goedkoop beschikbaar.

de meeste mensen houden hun verlies wel bij, maar hun winsten onvoldoende.....
Major SirSebstar

Location: SirSebstar is BACK. Highscore: Colonel Score: 2919 21/03/2011
Medals: 95
Standard Achievement (4) Doubles Achievement (2) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (3)
Assassin Achievement (3) Manual Troops Achievement (3) Freestyle Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (3) Fog of War Achievement (4)
Speed Achievement (3) Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (4)
Tournament Achievement (23) General Achievement (6) Clan Achievement (9) Training Achievement (1) Tournament Contribution (4)
General Contribution (11)

Postby Nikita_2006 on Mon Feb 05, 2007 2:48 pm

SirSebstar wrote:echt niet..
eh zowel postcount als dobbelstenen.

de dicerollen komen van random.org geloof ik. echt veel betrouwbaarder is er volgens mij niet goedkoop beschikbaar.

de meeste mensen houden hun verlies wel bij, maar hun winsten onvoldoende.....

Maar ja, hoe betrouwbaar zijn ze, dat weten we dus niet
Private Nikita_2006

Postby SirSebstar on Mon Feb 05, 2007 2:53 pm

Link to FAQ: http://www.conquerclub.com/public.php?mode=contact

Under gameplay, "how do the dice work?"

How do the dice work?
The dice are based on high quality random numbers from Random.org. The numbers are read from a large file containing columns of numbers from 1 to 6, in the format A1 A2 A3 D1 D2. When the dice are rolled, the game engine reads a line from the file and discards it. The appropriate numbers are used and the others are ignored. The file contains 500,000 lines of dice rolls and is re-loaded when all the lines are used up. As of November 2006 we consume 125,000 lines of dice rolls per day.

Seriously, How could I possibly lose X men while attacking a territory that only had Y? Are the dice broken?
The dice rolls on this site are randomized by Random.org so it is possible to lose that many rolls. It is human nature to remember the losses more than the wins.
Major SirSebstar

Location: SirSebstar is BACK. Highscore: Colonel Score: 2919 21/03/2011
Medals: 95
Standard Achievement (4) Doubles Achievement (2) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (3)
Assassin Achievement (3) Manual Troops Achievement (3) Freestyle Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (3) Fog of War Achievement (4)
Speed Achievement (3) Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (4)
Tournament Achievement (23) General Achievement (6) Clan Achievement (9) Training Achievement (1) Tournament Contribution (4)
General Contribution (11)

Postby Nikita_2006 on Mon Feb 05, 2007 2:57 pm

Dat heb ik ook wel eens gelezen, maar het hangt van heel veel factoren af of het daadwerkelijk werkt zoals het staat beschreven.

Ik zal die site eens opzoeken

Maar jij gelooft er dus niet in, en denkt dat het hersenspinsels zijn
Private Nikita_2006

Next

Return to De Veroveraars Club