Moderators: Global Moderators, Moderators - Int'l

JelleR wrote:Inderdaad, ze had gelijk maar ze wist het bizar slecht te brengen.

Je kunt objectief vaststellen in absolute zin dat het percentage dat een taakstraf krijgt minder recidive vertoont dan die van een gevangenispopulatie (bij eenzelfde vergrijp) dan mag jij mij eens gaan uitleggen waarom deze getallen in het geheel niet vergeleken kunnen worden.

karelpietertje wrote:Je kunt objectief vaststellen in absolute zin dat het percentage dat een taakstraf krijgt minder recidive vertoont dan die van een gevangenispopulatie (bij eenzelfde vergrijp) dan mag jij mij eens gaan uitleggen waarom deze getallen in het geheel niet vergeleken kunnen worden.
We hebben het over mensen met eenzelfde vergrijp met verschillende achtergrond.
Echter, rechters sturen iemand die aan de drugs en alcohol zit bijv. vaker naar de cel, maar iemand die behalve het vergrijp zich netjes gedraagt stuurt hij naar buiten om een taakstraf te doen.
Dan is het te begrijpen dat de taakstraffer minder vaak terugvalt.
Net als ziekenhuis A dat kansloze gevallen opereert maar toch nog 40% redt, en ziekenhuis B dat alleen maar makkelijke gevallen behandelt en toch nog maar 60% redt.
Overigens ben ik vrij anti-PVV, en in deze kwestie ben ik ook best voorstander van de taakstraf.

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest