wat vinden jullie van het nieuwe systeem met de ratings enzo

Dutch language forum
Forum rules
Please read the Community Guidelines before posting.

This forum is for a specific language group. Please respect and use the language for which the forum was intended.

Nou wat vinden jullie er van?

Erg cool, ziet er goed uit.
5
19%
Minder. Beetje nep die medailles en die ratings vind ik vaag.
2
7%
Medaille systeem goed, ratings minder. Waar is de tijd van de comments?
14
52%
Medaille systeem minder, maar ik ben eindelijk verlost van mijn 'negatives'!
0
No votes
Moet er waarschijnlijk nog even aan wennen...
4
15%
Maakt me geen f*ck uit.
2
7%

Total votes : 27

wat vinden jullie van het nieuwe systeem met de ratings enzo

Postby Jeepee on Wed Jun 11, 2008 8:12 am

Ik ben wel benieuwd wat jullie er van vinden! 8-)
Image
Colonel Jeepee

Medals: 7
Standard Achievement (2) Doubles Achievement (2) Triples Achievement (1) Terminator Achievement (1) Cross-Map Achievement (1)

Re: wat vinden jullie van het nieuwe systeem met de ratings enzo

Postby JBlombier on Wed Jun 11, 2008 8:26 am

Het ratingsysteem is een hele omschakeling, maar zo conservatief ben ik nu ook weer niet. Het is nog even wennen en misschien blijkt het veel beter te werken.
De medailles vind ik wel tof, ze zijn een mooie toevoeging.
Image
Colonel JBlombier

Medals: 54
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (3) Terminator Achievement (2)
Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (2) Polymorphic Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (2) Fog of War Achievement (3)
Trench Warfare Achievement (2) Speed Achievement (2) Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3)
Beta Map Achievement (1) Battle Royale Achievement (1) Ratings Achievement (1) Tournament Achievement (3) General Achievement (5)
Clan Achievement (8) Tournament Contribution (2)

Postby SirSebstar on Wed Jun 11, 2008 9:25 am

keuze: Medaille systeem goed, ratings minder. Waar is de tijd van de comments?

ik vondt het commentaar vaak erg verhelderend, vooral de negatieve. ik ben wel ban dat de 'prefect' scroe nu ook door een paar koekenbakkers verstoord wordt. nou ja, maakt verder niet uit.
de wall ben ik wel blij mee, alhoewel het beter zou zijn als er ook ruimte was voor een paar negatieve opmerkingen ergens, bij een openbare foeslist. dan weet ik tenminste of bepaalde personen wel of niet kosjer zijn..
groet
mij
Major SirSebstar

Location: SirSebstar is BACK. Highscore: Colonel Score: 2919 21/03/2011
Medals: 95
Standard Achievement (4) Doubles Achievement (2) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (3)
Assassin Achievement (3) Manual Troops Achievement (3) Freestyle Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (3) Fog of War Achievement (4)
Speed Achievement (3) Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (4)
Tournament Achievement (23) General Achievement (6) Clan Achievement (9) Training Achievement (1) Tournament Contribution (4)
General Contribution (11)

Postby frankiebee on Wed Jun 11, 2008 9:27 am

Vind het een beetje een fancy systeem, je kunt aangeven hoeveel sterren je iemand geeft voor verschillende punten, maar je kunt er geen argumentatie bij geven, en je kunt er niet op reageren. Het ziet er leuker uit, dat geef ik toe. Maar of het echt handiger is om een speler te beoordelen ?
Vroegah, keek ik gewoon of iemand negatieve feedback had, zoja, keek ik wat de argumentatie erachter was, soms was dit gewoon grote onzin, en dan is er verder niks aan de hand.
Als ik nu een ''1'' zie bij iemand bij de factor: ''teamwork'' maar iemand anders geeft een ''5'' wat moet ik dan denken ?
Er staat geen argumentatie bij, dus ik weet niet waarom hij een ''1'' heeft gekregen... Er zijn spelers die niet communiceren in het engels, vroeger las ik wel eens bij de negatieve feedback, maar die personen hadden vaak ook heel veel positieve feedback omdat het wel degelijke spelers waren. Toch speel ik liever niet met mensen die niet communiceren, maar hoe kom ik daar nu achter ??

^^
Colonel frankiebee

Medals: 24
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (1) Triples Achievement (1) Quadruples Achievement (1) Terminator Achievement (1)
Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (2) Nuclear Spoils Achievement (1) Fog of War Achievement (2) Trench Warfare Achievement (2)
Teammate Achievement (1) Random Map Achievement (1) Cross-Map Achievement (1) Ratings Achievement (1) General Achievement (1)
Clan Achievement (4)

Postby Ollie B. Bommel on Wed Jun 11, 2008 9:48 am

Daar ben ik het wel mee eens.

Ik vind dat ratingsysteem ook niks, ik zou ook graag commentaar er bij zien.
Die sterren zeggen niks, het wordt toch meestal 5 sterren want je wilt mensen niet te kort doen.
En als je echt slechte ervaring hebt wordt het 1 ster. Je kunt er echt niks mee.

Ik denk dat het is ingevoert om ruimte op de server te besparen of laadtijden te verbeteren of zo iets.

Het is dus eigenlijk meer een verbetering voor de conquerclub dan voor de spelers.
Private Ollie B. Bommel

Medals: 2
Standard Achievement (1) Ratings Achievement (1)

Postby Sierra_Leon on Wed Jun 11, 2008 10:00 am

Ollie B. Bommel wrote:Ik denk dat het is ingevoert om ruimte op de server te besparen of laadtijden te verbeteren of zo iets.

Het is dus eigenlijk meer een verbetering voor de conquerclub dan voor de spelers.

Hier heeft het helemaal niets mee te maken. Ik studeer informatica dus ik kan daar wel een redelijke inschatting van maken. :P

Volgens de announcement was het ingevoerd om een eind te maken aan het eeuwige geklaag over onterechte negative feedback. Zoals je uit frankiebee's verhaal kan opmaken, kan één negatieve feedback al best veel invloed hebben. Met dit nieuwe systeem heeft een enkele stem niet zo'n grote invloed op je rating, maar als iedereen je slecht beoordeelt wordt dat wel duidelijk in je rating. Tenminste, dat is de bedoeling. Nog maar even afwachten of het ook in de praktijk zo gaat werken.
Image
Major Sierra_Leon

Medals: 5
Standard Achievement (1) Doubles Achievement (1) Triples Achievement (1) Ratings Achievement (1) Tournament Achievement (1)

Postby ikhikhikh on Wed Jun 11, 2008 10:17 am

je kan volgens bommel net zo goed een optie maken tussen goede speler en slechte speler
Image
going back to 1829 points Image
Lieutenant ikhikhikh

Medals: 3
Standard Achievement (2) Assassin Achievement (1)

Postby SirSebstar on Wed Jun 11, 2008 10:25 am

by the by bommel, niet iedereen geeft 5 sterren.

ach, ik wil het wel een kans geven, het systeem lijkt mij wel beter dan dat eeuwige gezeur met negative feedback. alhoewel het systeem van ratings niet meer of minder vriendelijk is op de serverload, (i.t.t. hetgeen bommel/nikita schreef) is het bijzonder vriendelijk voor de beperkte groep moderators die de feedback moesten beoordelen. dit laat meer tijd over voor de echt belangrijke zaken en dat was zeer hard nodig.
plus nu vermijdt je de lastige discussie van kan deze feedback nog net wel en deze niet??
Major SirSebstar

Location: SirSebstar is BACK. Highscore: Colonel Score: 2919 21/03/2011
Medals: 95
Standard Achievement (4) Doubles Achievement (2) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (3)
Assassin Achievement (3) Manual Troops Achievement (3) Freestyle Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (3) Fog of War Achievement (4)
Speed Achievement (3) Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (4)
Tournament Achievement (23) General Achievement (6) Clan Achievement (9) Training Achievement (1) Tournament Contribution (4)
General Contribution (11)

Postby pilot16 on Wed Jun 11, 2008 1:35 pm

nou medailles oke vind ze wel leuk gevonden maar die ratings onzinnig en zeer verwarrend mag graag naar de comments kijkken over het algemeen weet je wel wat je voor iemand bij je hebt of tegen. Je kunt zo zien of mensen communiceren of niet en/of ze verdedigend of aanvallend ingesteld zijn . En die sterretjes ja zegt geen drol of wel. :-k
Image
Captain pilot16

Medals: 35
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (2) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (1)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (1) Fog of War Achievement (2)
Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (1) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (4) Tournament Achievement (4)
Clan Achievement (5)

Postby sunshining on Wed Jun 11, 2008 2:59 pm

De medals vind ik erg leuk

De ratings vind ik ook wel gaan,alleen vond ik de feedback ook wel erg leuk lezen bij andere negatieve of pos zo kwam je er veel te weten over spelers nu moet je maar kijken of iemand goed of slecht is of een gemene speler is of juist een aardige.
Met de feedbacks kwam je er ook achter of iemand vals speelde zoals expres turns missen.Nou ja ik kan er wel mee leven ik ga gewoon veel ratings sparen :D .
    Image
Corporal 1st Class sunshining

Medals: 56
Most Improved Bronze (1) Standard Achievement (4) Doubles Achievement (4) Triples Achievement (3) Quadruples Achievement (3)
Terminator Achievement (2) Assassin Achievement (3) Manual Troops Achievement (2) Freestyle Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (2)
Fog of War Achievement (4) Speed Achievement (2) Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (1) Cross-Map Achievement (3)
Ratings Achievement (4) Tournament Achievement (4) Clan Achievement (8) Tournament Contribution (3)

Postby japser_be on Wed Jun 11, 2008 3:13 pm

er mogen wel wat meer medailles komen, dat maakt het tof, men gaan op zoek naar medailles dan, zoals bv: als je een toernooi wint, of 1tje als je eerste staat. ook negatieve of domme medailles zouden grappig zijn, zoals het doden van verkeerde man in assasin game, of team genoot in double's. :D
after a proud ID now a proud...
Image
Lieutenant japser_be

Medals: 41
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (3)
Assassin Achievement (2) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (3) Nuclear Spoils Achievement (1) Fog of War Achievement (3)
Speed Achievement (3) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (3) Tournament Achievement (6) Clan Achievement (3)

Postby MarVal on Wed Jun 11, 2008 3:41 pm

Ik heb ook mijn eerste. yeahhhhhhhhhhhhhh
Maar goed, die heb ik niet gekregen in battles :P

En jullie hebben er ook en boel, jasper_be en sunshining =D>

Grtz
MarVal
Image highest score: 2157 (Major) / Verd ori'shya beskar'gam
ImageImage
Corporal 1st Class MarVal

Medals: 53
Standard Achievement (2) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (1)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (1) Fog of War Achievement (2) Speed Achievement (1)
Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (3) Tournament Achievement (6) General Achievement (2) Clan Achievement (2)
Map Contribution (1) Tournament Contribution (15) General Contribution (5)

Postby sunshining on Thu Jun 12, 2008 2:01 am

japser_be wrote:er mogen wel wat meer medailles komen, dat maakt het tof, men gaan op zoek naar medailles dan, zoals bv: als je een toernooi wint, of 1tje als je eerste staat. ook negatieve of domme medailles zouden grappig zijn, zoals het doden van verkeerde man in assasin game, of team genoot in double's. :D

dat lijkt mij ook wel een goed idee :D
    Image

Most Improved Bronze (1) Standard Achievement (4) Doubles Achievement (4) Triples Achievement (3) Quadruples Achievement (3)
Terminator Achievement (2) Assassin Achievement (3) Manual Troops Achievement (2) Freestyle Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (2)
Fog of War Achievement (4) Speed Achievement (2) Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (1) Cross-Map Achievement (3)
Ratings Achievement (4) Tournament Achievement (4) Clan Achievement (8) Tournament Contribution (3)

Postby sunshining on Thu Jun 12, 2008 2:03 am

MarVal wrote:Ik heb ook mijn eerste. yeahhhhhhhhhhhhhh
Maar goed, die heb ik niet gekregen in battles :P

En jullie hebben er ook en boel, jasper_be en sunshining =D>

Grtz
MarVal

De medal die jij heb die hebben er niet veel.
Is zeker iets om trots op te zijn :D .

Grtz Sunny
    Image

Postby japser_be on Thu Jun 12, 2008 4:52 am

Ja Marval wil je niet wisselen, je mag er 1tje uitkiezen bij mij :D
ik vind de jouwe mooier en exclusief !
Image
Lieutenant japser_be

Standard Achievement (3) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (3)
Assassin Achievement (2) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (3) Nuclear Spoils Achievement (1) Fog of War Achievement (3)
Speed Achievement (3) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (3) Tournament Achievement (6) Clan Achievement (3)

Postby Ollie B. Bommel on Thu Jun 12, 2008 12:07 pm

En commentaar over een speler kun je plaatsen op de Wall van die persoon, dat is dan ook een soort feedback.
Ik neem tenminste aan dat het daar voor bedoelt is :?:

Het nadeel is dan dat die persoon naar eigen goeddunken slecht commentaar weer kan verwijderen.
Private Ollie B. Bommel

Postby pilot16 on Thu Jun 12, 2008 1:55 pm

ja ja je mag ze allemaal van mij hebben als ik de jouwe mag hebben O:)
Image
Captain pilot16

Standard Achievement (3) Doubles Achievement (2) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (1)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (1) Fog of War Achievement (2)
Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (1) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (4) Tournament Achievement (4)
Clan Achievement (5)

Postby MarVal on Thu Jun 12, 2008 2:47 pm

sunshining wrote:De medal die jij heb die hebben er niet veel.
Is zeker iets om trots op te zijn :D .
Grtz Sunny

:mrgreen: , :oops:
japser_be wrote:Ja Marval wil je niet wisselen, je mag er 1tje uitkiezen bij mij :D
ik vind de jouwe mooier en exclusief !

[-X , =D>
pilot16 wrote:ja ja je mag ze allemaal van mij hebben als ik de jouwe mag hebben O:)

[-X

:lol: Gebaren zeggen vaak meer dan woorden :lol:

;-) Of moet ik zeggen medailles zeggen vaak meer dan woorden ;-)

Grtz
:ugeek:
Image highest score: 2157 (Major) / Verd ori'shya beskar'gam
ImageImage
Corporal 1st Class MarVal

Medals: 53
Standard Achievement (2) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (1)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (1) Fog of War Achievement (2) Speed Achievement (1)
Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (3) Tournament Achievement (6) General Achievement (2) Clan Achievement (2)
Map Contribution (1) Tournament Contribution (15) General Contribution (5)

Postby sunshining on Fri Jun 13, 2008 1:13 am

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :D
    Image

Postby Frederik Hendrik on Fri Jun 13, 2008 5:04 am

Is er een manier om te zien hoe dichtbij je bij een medaille zit? Bijvoorbeeld hoeveel standaard-tegenstanders je nog moet verslaan voordat je een nieuwe medaille krijgt.
Ik vind de medailles wel gaaf, maar ik zou wel willen weten of ik al bijna in aanmerking kom voor een nieuwe, dan kan ik me daarop richten.

Natuurlijk zou ik alle oude spelletjes kunnen gaan nalopen en tellen, maar daar heb ik geen zin in... :roll:
Major Frederik Hendrik

Assassin Achievement (1) Freestyle Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (1) Fog of War Achievement (3) Speed Achievement (1)
Teammate Achievement (1) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (2) Tournament Achievement (2)
Clan Achievement (7) General Contribution (1)

Postby ikhikhikh on Fri Jun 13, 2008 9:17 am

nog niet, ik weet niet of dat komt, ik hoop het eigen wel
Image
Lieutenant ikhikhikh

Postby Ollie B. Bommel on Fri Jun 13, 2008 4:21 pm

Is dat random die medailes ?? Marval heeft er op eens 6 ?????

Of geef je je zelf je eigen medailles Marval ;) als mod heb je vast heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel bevoegdheden :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

End by the way : ik geef iedereen tegen wie ik speel een rating maar er komt nooit een rating terug.
Dus het werkt niet, ik denk dat ik ook maar geen rating meer geef.

Een zot systeem dus. :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Private Ollie B. Bommel

Postby japser_be on Fri Jun 13, 2008 5:08 pm

als ik me niet vergis komt die rating er pas als het spel geklasseerd is
Image
Lieutenant japser_be

Postby BlAckICE on Tue Jun 17, 2008 3:14 am

Frederik Hendrik wrote:Is er een manier om te zien hoe dichtbij je bij een medaille zit? Bijvoorbeeld hoeveel standaard-tegenstanders je nog moet verslaan voordat je een nieuwe medaille krijgt.
Ik vind de medailles wel gaaf, maar ik zou wel willen weten of ik al bijna in aanmerking kom voor een nieuwe, dan kan ik me daarop richten.

Natuurlijk zou ik alle oude spelletjes kunnen gaan nalopen en tellen, maar daar heb ik geen zin in... :roll:

Om te zien hoe dicht je bij een medaille zit ga je gewoon naar 'game finder', bij player zet je jouw naam en dan vink je aan wat je wil zien, bv 'doubles'. Dan komen al jouw doubles erop, bovenaan rechts zie je dan hoeveel je er gespeeld hebt, dus je moet ze niet beginnen tellen. :) Zo kan je dat voor alles nagaan behalve voor die werelbol medaille.
Tournaments won:
- Benelux Open
- Champions League 2007
Image
Major BlAckICE

Medals: 26
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (1) Triples Achievement (1) Quadruples Achievement (1) Terminator Achievement (2)
Assassin Achievement (2) Freestyle Achievement (2) Fog of War Achievement (2) Speed Achievement (3) Teammate Achievement (1)
Cross-Map Achievement (1) Ratings Achievement (3) Tournament Achievement (2) General Achievement (1) Clan Achievement (1)

Postby ikhikhikh on Tue Jun 17, 2008 9:15 am

je moet wel tellen hoeveel je er hebt gewonne, als als je 2x tegen iemand speel, telt dat als 1 persoon :roll:
Image
Lieutenant ikhikhikh

Next

Return to De Veroveraars Club