Map: BeNeLux [Quenched]

Dutch language forum

Moderators: Global Moderators, Community Team

Forum rules
Please read the Community Guidelines before posting.

This forum is for a specific language group. Please respect and use the language for which the forum was intended.

Wat vinden jullie van de BeNeLux map?

Goed
65
83%
Minder
5
6%
Slecht
2
3%
Geen mening
1
1%
Is nog niet af
5
6%

Total votes : 78

Map: BeNeLux [Quenched]

Postby Nikita_2006 on Wed Nov 15, 2006 1:20 pm

Subject was voorheen: Kaart BeNeLux

POLL uitslag:

De Poll is beslist in het voordeel van MarVal.

75 procent van de stemmers koos voorde kaart en layout van MarVal.

Ik hoop dat je niet teleurgesteld bent Frafec.

De map van de BeNeLux is tot stand gekomen door deze Topic.

Quenched
Larger map :
(600x550)

Image

Smaller map :
(550x504)

Image

Er zijn 42 gebieden en 8 continenten.

42 gebieden geeft:
- 14 gebieden voor 3 spelers, 0 neutraal
- 10 gebieden voor 4 spelers, 2 neutraal
- 08 gebieden voor 5 spelers, 2 neutraal
- 07 gebieden voor 6 spelers, 0 neutraal

Alle feedback, suggesties en kritiek zijn welkom.
Zoals de lgerbonussen, De (aanval/verdediging) posities van de gebieden, gameplay en meer.

Laat ons weten wat je van de kaart BeNeLux vindt op de Map Foundry: viewtopic.php?t=10057

Grtz
MarVal

History:
BeNeLux is an economic union in Western Europe comprising three neighbouring monarchies, Belgium, the Netherlands, and Luxembourg. The name is formed from the beginning of each country's name, and was created for the Benelux Customs Union, but is now used in a more generic way. The treaty establishing the Benelux Customs Union was signed in 1944 by the governments in exile of the three countries in London, and entered into force in 1947.

Noot:
Andere threads zijn samengevoegd met deze thread, want zij gingen over hetzelfde onderwerp.
Last edited by MarVal on Tue Apr 15, 2008 5:00 am, edited 10 times in total.
Reason: Alle threads gaan over hetzelfde onderwerp en zodoende zijn ze bij elkaar gevoegd.
Private Nikita_2006

Postby onbekende on Wed Nov 15, 2006 1:45 pm

Ik kan zeker deels helpen, hier zijn mijn kaarten

Image
aan de deze wordt misschien nog gewerkt (ik en Marvaddin)

Image

we zouden een kaart volledig moeten klaar hebben voordat we ze posten in de map-forum
Emperor of the Benelux
Founder of the Commonwealth of Planets
Founder and CEO of JF
Sergeant onbekende

Medals: 16
Standard Achievement (3) Triples Achievement (1) Quadruples Achievement (1) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (3)
Fog of War Achievement (1) Trench Warfare Achievement (1) Cross-Map Achievement (3) Clan Achievement (2)

Postby MarVal on Wed Nov 15, 2006 3:41 pm

Hierbij een afbeelding van Nederland met de provinciën.
We missen voor de Benelux, alleen nog Luxemburg. Zal kijken wat ik kan vinden.

Mocht het met het grafische gedeelte niet lukken, laat het me dan weten.
Met zijn allen moeten we er wel uitkomen om een mooie benelux kaart te maken.

Grtz
MarVal
Last edited by MarVal on Fri Nov 17, 2006 6:05 pm, edited 1 time in total.
Corporal 1st Class MarVal

Medals: 53
Standard Achievement (2) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (1)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (1) Fog of War Achievement (2) Speed Achievement (1)
Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (3) Tournament Achievement (6) General Achievement (2) Clan Achievement (2)
Map Contribution (1) Tournament Contribution (15) General Contribution (5)

Benelux kaart

Postby MarVal on Wed Nov 15, 2006 4:36 pm

Ik heb nog een benelux kaart gevonden. De ïndeling van Nederland, Belgie en Luxemburg kunnen we hierin vast wel verwerken.
De provinviën van Nederland kan ook nog ruimer opgezet worden, dan in de kaart van Nederland in mijn vorige bericht. En ik zag/las dat Luxemburg ook in minimaal 3 districten bestaat. En elk district bestaat weer uit meerdere kantons.

(zie de kaart op een van mijn volgende topics)

En kunnen we hier wat mee?

Hoor van jullie.

Grtz
MarVal
Last edited by MarVal on Sun Nov 19, 2006 3:54 pm, edited 2 times in total.

Standard Achievement (2) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (1)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (1) Fog of War Achievement (2) Speed Achievement (1)
Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (3) Tournament Achievement (6) General Achievement (2) Clan Achievement (2)

Postby onbekende on Wed Nov 15, 2006 5:43 pm

Je moet ofwel een totale kaart hebben van de Benelux met onderverdelingen, of 3 die perfect in mekander passen
Emperor of the Benelux
Founder and CEO of JF
Sergeant onbekende

Standard Achievement (3) Triples Achievement (1) Quadruples Achievement (1) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (3)
Fog of War Achievement (1) Trench Warfare Achievement (1) Cross-Map Achievement (3) Clan Achievement (2)

Postby MarVal on Thu Nov 16, 2006 4:55 am

Ja, je hebt gelijk en daarom mijn kaart van de gehele benelux. Vind je hem oké? Kunnen we misschien van daaruit de verdeling van België, Nederland en Luxemburg erin maken? Ik heb de namen uit voorgaande kaart er al uitgehaald.

Zal ik jouw indeling van West -Vlaanderen en Wallonië erin zetten? Kunnen we dan met deze kaart verder gaan?

En moet de Nederlandse Antillen er ook bij staan?
Want die behoren ook min of meer van Nederland (in ieder geval bij het Koninkrijk der Nederlanden, om precies te zijn). Verder zijn dit dan wel weer extra landen.

P.S.: Ik zal Nederland naar boven toe nog afmaken en Luxemburg van onderen ook nog.

Hopelijk vinden jullie dit een mooie kaart om mee verder te gaan.
Hoor van jullie.

Grtz
MarVal
Last edited by MarVal on Fri Nov 17, 2006 2:29 am, edited 1 time in total.

Postby Nikita_2006 on Thu Nov 16, 2006 10:22 am

Ik heb vandaag ook nog even een kaartje opgedoken

Lijkt dit wat ?

Image

De kwaliteit is hier niet zo denderend omdat ik hem verkleint heb.
Last edited by Nikita_2006 on Thu Nov 16, 2006 11:32 am, edited 5 times in total.
Private Nikita_2006

Postby MarVal on Thu Nov 16, 2006 10:40 am

De provincies kan ik goed overnemen. Dat wel.
Maar bij de mijne zit er een 3d-achtigevorm in.
En als we dan de gebieden gaan inkleuren komen die denk ik beter uit.
Kan ik hem wel gebruiken voor de indeling van de provincielijnen?

Grtz
MarVal
Last edited by MarVal on Thu Nov 16, 2006 1:16 pm, edited 1 time in total.

Postby Nikita_2006 on Thu Nov 16, 2006 11:29 am

Ik heb volgens mij ook nog wel een satelliet-opname van de benelux.
Daar zit wel diepte in, misschien is dat wel wat.

Even gekeken, is minder dan jouw kaart.

We gaan dus met jouw kaart verder.

Nu moeten we eens gaan nadenken over de speelbaarheid van de kaart.

We kunnen nederland ook wel opdelen in twee of drie gebieden anders wordt het aantal landsdelen (12) veel te groot.

Misschien de antillen als eilandgroep ergens voor de kust ?

En belgie in vlaanderen en wallonie lijkt me ook wel te kunnen.

Alleen wat doen we met luxemburg, 4 landsdelen ?
Private Nikita_2006

Postby onbekende on Thu Nov 16, 2006 12:51 pm

Luxemburg = 1 continent
België = 2 continenten
Nederland = 3 continenten

+ brabant als een overgangscontinent, en de antillen als laatste om desnoods een extra aanvalskant te hebben, maar in het begin ze eraf houden
Emperor of the Benelux
Founder and CEO of JF
Sergeant onbekende

Postby MarVal on Thu Nov 16, 2006 1:26 pm

Ja, da's oké.

Ik zal eerst de provincielijnen plaatsen in Nederland als in België en Luxemburg.

Onbekende, zijn jouw grenzen in West-Vlaanderen en Wallonië goed? Dan kan ik ze namelijk over nemen op de Benelux-kaart. En moeten alle lijnen erin of alleen de lijnen van de gekleurde gebieden?

Verder wil je dus Nederlands Brabant en Belgisch brabant als een continent maken?

Ik ga van het weekend aan de slag met de gebiedslijnen en dan kunnen we vandaar uit verder kijken of het zo goed is of dat er nog wijzigingen in de lijnen moeten worden aangebracht.

Grtz
MarVal

Postby Nikita_2006 on Thu Nov 16, 2006 1:57 pm

Onbekende, wat moet ik verstaan onder een overgangscontinent ?

Jouw voorstel lijkt me verder wel OK

Moeten we alleen nog even uitzoeken hoe we nederland opdelen.

Groningen + drenthe + friesland + overijssel (4)

Gelderland + Noord-Holland + Zuid-Holland + Utrecht + Flevoland + zeeland (6)

dan hou ik Limburg over

Misschien belgisch en vlaams limburg en brabant als een continent (tussencontinent)

En is luxemburg niet een beetje klein voor een continent

Zal ik intussen eens kijken naar een kaartje van de antillen ?
Private Nikita_2006

Postby onbekende on Thu Nov 16, 2006 3:17 pm

@Marval:
- Mijn grenzen zijn goed, gebruik ze.
- Ik wil Brabant als 1 continent

@Nikita:
- dacht aan 3 continenten in Nederland (Noord, west en oost)
- 2 in België (west en zuid)
- 1 totaal als Luwemburg
- die van brabant zou dan inderdaad een overgangscontinent zijn met speciale redenen!!

redenen: Ik dacht aan Luxemburg een bonus the hebben van 2, zo ook België en Nederland als je die helemmal hebt (dus bovenop de oorspronkelijke bonussen) hierdoor zal Brabant zeker interresant worden voor die extra bonus!!

Nogmaals, de Antillen er enkel bijhalen als laatste optie
Emperor of the Benelux
Founder and CEO of JF
Sergeant onbekende

Postby Nikita_2006 on Thu Nov 16, 2006 3:50 pm

Sorry onbekende maar ben het er niet mee eens dat jouw kaart klopt. Bovendien is hij erg verwarrend doordat je de provincies niet goed hebt weergegeven. De kleurvlakken lijken me niet overeen te komen met de provinciegrenzen.

En waar ligt de scheiding tussen vlaanderen en wallonie.

Ik wil niet al te schoolmeesterachig overkomen maar bekijk mijn kaart maar eens, daarvan kloppen de grenzen zeer zeker.
Private Nikita_2006

Postby onbekende on Thu Nov 16, 2006 5:45 pm

aaah, je bedoeld de belgische kaart, die is al aangepast om beter te kunnen op te spelen

Image

beter?

gebruik mijn msn voor vragen, deze site heeft iets tegen mij soms
Emperor of the Benelux
Founder and CEO of JF
Sergeant onbekende

Postby Nikita_2006 on Fri Nov 17, 2006 1:29 am

Lijkt me goed, hier kan Marval denk ik wel mee uit de voeten.

Nu snap ik denk ik ook wat je met jouw continent Brabant wilt. Het wordt dan een continent met drie landen, vlaams brabant, waals brabant en brussel. Nederlands brabant heeft daar niets mee te maken.

Dus je wilt allemaal kleine continenten met maximaal vier landen.

3 in Belgie, 3 in Nederland en luxemburg.

OK ik ben er voor, is wel wat anders dan ik gewend ben (de grotere continenten van de oorspronkelijke wereldkaart) maar wellicht moet je er aan wennen en is het redelijk bespeelbaar.

Marval wat mij betreft kun je aan de slag.

Groet: Nikita

PS: waarom via MSN, het is toch een open discussie met inbreng van iedereen die er wat mee wil.
Private Nikita_2006

Update Benelux kaart

Postby MarVal on Fri Nov 17, 2006 2:32 am

De Nederlandse provinciën heb ik er nu op staan.
De kleuren doe ik op het laatst.

(afbeelding is verschoven naar volgende topic van mij)

Grtz
MarVal
Last edited by MarVal on Sat Nov 18, 2006 5:15 pm, edited 1 time in total.

Postby onbekende on Fri Nov 17, 2006 2:45 pm

Als we de indeling krijgen, moeten we ineens beslissen over welke extra grenzen we nemen (rivieren)

and dat van msn is voor persoonlijke vragen
Emperor of the Benelux
Founder and CEO of JF
Sergeant onbekende

Benelux kaart update

Postby MarVal on Sat Nov 18, 2006 5:24 pm

Hierbij de grensgebieden van de Benelux:

Image

Om het ook aantrekkelijk te maken voor buitenlanders (en die zijn er veel op Conquer Club), moeten we er dan niets erop plaatsen die naar voren springt op de Benelux kaart.

Ik dacht aan aparte gebieden te maken voor Amsterdam, The Hague (Den Haag) en Antwerp (Antwerpen), Bruxelles (Brussel).
Deze vier plaatsen zijn bijna bij iedere buitenlander bekend.
Amsterdam om zijn tolerantie met prostitutie (De Wallen) en drugsbeleid en shops.
Den Haag om het internationaal tribunaal en ons kabinet.
Antwerpen om zijn wereldhavenstad.
Brussel is bekend vanwege de plek van het politieke portaal van Europa en hierdoor veel in het nieuws. En allen zijn bekende vakantiesteden.
Men zou Amsterdam en Brussel als bonusgebied gebruiken.
En Luxemburg-stad apart als extra gebied. Dan heeft dat continent 4 ipv 3 gebieden.

Hoor van julie.

Grtz
MarVal
Last edited by MarVal on Tue Nov 28, 2006 7:46 am, edited 3 times in total.

Postby onbekende on Sat Nov 18, 2006 5:44 pm

mijn globaal plan was zoiets als dit:

3 continenten die totaal in nederland liggen
2 continenten die totaal in belgie liggen
1 continent die totaal in Luxemburg ligt
1 continent dat in Belgie and Nederland ligt

voor bonussen:
de 3 in nederland en 2 in belgie uitreken que houdbaarheid
zo ook die overgangs-continent (Limburg)
en voor ieder land dat ge hebt een +2 bonus (dus zoizo een bonus van 2 voor Luxemburg

Ik zou zoizo ook meer territories willen hebben, deel sommige provincies verder op, ik kan zeker helpen met België voor dat
Ik zou het idee van de hoofdsteden eventjes achterwegen laten, ze kunnen er later makelijk genoeg bijgevoegd worden.

get it?
Emperor of the Benelux
Founder and CEO of JF
Sergeant onbekende

Postby MarVal on Sat Nov 18, 2006 6:29 pm

Oké, de steden kunnen misschien later.

Uitbreiden van gebieden heb ik ook al nagedacht:

De waddeneilanden (origineel opgesplitst als provincie van Noord-Holland, Friesland en Groningen) als apart gebied beschouwen

Net zoals Flevopolder en Noordoostpolder (origineel is het provincie Flevoland) en Gelderland-Noord en Gelderland-Zuid (origineel als provincie Gelderland).

We komen dan uit op 6 continenten en 28 gebieden, te weten:

Noord Nederland:
Waddeneilanden, Groningen, Friesland, Drenthe en Noord-Holland.

Midden Nederland:
Zuid-Holland, Utrecht, Flevopolder, Noordoostpolder, Overijssel en Gelderland-Noord.

Zuid-Nederland:
Zeeland, Gelderland-Zuid, Noord-Brabant en Limburg.

Noord-België (Vlaanderen):
West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, Antwerpen, Vlaams-Brabant en Limburg.

Zuid-België (Wallonië):
Henegouwen, Waals-Brabant, Namen, Luik en Luxemburg.

Lëtzebuerg:
Dikrech, Lëtzebuerg en Gréiwemaacher.

Zie verder de kaart Benelux in mijn vorige topic.

Veder zag ik op de kaart van België (Wikipedia.org) dat Brussel ook als een apart gewest vermeld staat: Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

Hoor van jullie.

Grtz
MarVal

Postby onbekende on Sun Nov 19, 2006 3:24 am

Ik zal wel voor de belgische indeling zorgen

wat denk jullie van mijn plan van +2 voor ieder land?
Emperor of the Benelux
Founder and CEO of JF
Sergeant onbekende

Postby Nikita_2006 on Sun Nov 19, 2006 5:54 am

Ik dacht dat onbekende van belgisch brabant een apart continent wilde maken met dus brussel en vlaams brabant en waals brabant.

Opsplitsen van provincies kan wel om meer landen per continent te maken maar laten we dan zo veel mogelijk de bestaande streken aanhouden.

Bijvoorbeeld:

Groningen: Westerwolde, Oldambt, Fivelingo, Munsingo, Westerkwartier
Friesland: Tergo, Oostergo, Zevenwouden, Waddeneilanden
Drenthe: Zuid-Oost Drenthe, Middendrenthe en NoordDrenthe
Overijsel: in iedergeval Salland en Twenthe
Gelderland: Graafschap, De Veluwe en de Betuwe
Utrecht: ?
Noord-Holland: Westfriesland, Het Gooi, Kennemerland, Waterland, Amstelland
Zuid-Holland: Westland, Alblasserwaard, Hoeksewaard, Goeree-Overflakkee
Zeeland: Schouwen-Duiveland, Walcheren + Beveland, Zeeuws-Vlaanderen
Brabant: De Peel, Meierij, Kempenland, Baronie
Limburg: Noord-Limburg, Zuid-Limburg

Het zijn veel namen, ik weet het. En ik weet ook nog niet precies de grenzen van provinciedelen.

Het is maar een idee.
Private Nikita_2006

Postby onbekende on Sun Nov 19, 2006 5:59 am

goed, maar niet overdrijven met het aantal continenten

daarom wou ik gaan voor 7 continenten (wat soms al veel is)

krijg ik soms de file van die map? stuur door naar mijn msn adres
Emperor of the Benelux
Founder and CEO of JF
Sergeant onbekende

Postby Nikita_2006 on Sun Nov 19, 2006 6:53 am

De indeling van Marval bevalt me eighenlijk ook wel, alleen zou ik als Noord-Nederland liever zien de Waddeneilanden + Groningen + Friesland + Drenthe + Overijssel.

En niet midden en zuid nederland maar west-nederland (Noord en Zuid-Holland + Utrecht + Zeeland)

En de rest als een continent (Zuid-Oost nederland ??)

Dat speelt denk ik ook leuker omdat de continenten dan niet in elkaars verlengde liggen en er dus meer raakvlakken met andere continenten zijn.

Dan wordt het als volgt:

Een continent van vijf landen in het noorden.
Een continent van vier landen in het westen.
Een continent van zes landen in het zuid-oosten (brabant en gelderland allebei opdelen in twee landen)

Ik hoor het wel
Private Nikita_2006

Next

Return to De Veroveraars Club