Map: BeNeLux [Quenched]

Dutch language forum

Moderator: Global Moderators

Forum rules
Please read the Community Guidelines before posting.

This forum is for a specific language group. Please respect and use the language for which the forum was intended.

Wat vinden jullie van de BeNeLux map?

Goed
65
83%
Minder
5
6%
Slecht
2
3%
Geen mening
1
1%
Is nog niet af
5
6%

Total votes : 78

Postby Nikita_2006 on Thu Nov 30, 2006 5:19 am

Worden dan wel erg kleine gebieden, je moet de naam en het aantal legers er ook nog op kwijt kunnen. Ik vond Luxemburg en belgisch brabant al erg klein als continent. En denk er ook aan dat de uiteindelijke kaart niet te groot mag worden om binnen de layout van de Conquer-Club te passen,

We kunnen beter de grotere provincies opdelen

Maar laten we de Poll nog maar even afwachten, hoewel wel duidelijk welke kant het op gaat.
Private Nikita_2006

Postby MarVal on Thu Nov 30, 2006 6:51 am

Ja je hebt gelijk.

Ik zag dat men namen wilde hebben op mijn kaart.
Ik heb wel alvast de namen van de continenten erbij gezet.

Image

Nikita, zou je deze willen plaatsen bij je poll?

Grtz
MarVal
Last edited by MarVal on Thu Nov 30, 2006 7:00 am, edited 1 time in total.
Corporal 1st Class MarVal

Medals: 53
Standard Achievement (2) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (1)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (1) Fog of War Achievement (2) Speed Achievement (1)
Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (3) Tournament Achievement (6) General Achievement (2) Clan Achievement (2)
Map Contribution (1) Tournament Contribution (15) General Contribution (5)

Postby Nikita_2006 on Thu Nov 30, 2006 6:55 am

Is goed, maar de kleuren moet je nog eens over nadenken, het is niet zo goed te lezen.
Private Nikita_2006

Postby SirSebstar on Thu Nov 30, 2006 7:54 am

misschien kun je de randen van de letters zwart maken om ze beter zichtbaar te maken
Major SirSebstar

Location: SirSebstar is BACK. Highscore: Colonel Score: 2919 21/03/2011
Medals: 95
Standard Achievement (4) Doubles Achievement (2) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (3)
Assassin Achievement (3) Manual Troops Achievement (3) Freestyle Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (3) Fog of War Achievement (4)
Speed Achievement (3) Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (4)
Tournament Achievement (23) General Achievement (6) Clan Achievement (9) Training Achievement (1) Tournament Contribution (4)
General Contribution (11)

Postby onbekende on Thu Nov 30, 2006 2:18 pm

ook moeten er meer territoires komen, 60 gebieden is ideaal (geen vrij territorie bij 3,4,5 en 6 spelers), de volgende ideale hoeveelheid is 48
Emperor of the Benelux
Founder of the Commonwealth of Planets
Founder and CEO of JF
Sergeant onbekende

Medals: 16
Standard Achievement (3) Triples Achievement (1) Quadruples Achievement (1) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (3)
Fog of War Achievement (1) Trench Warfare Achievement (1) Cross-Map Achievement (3) Clan Achievement (2)

Postby MarVal on Thu Nov 30, 2006 2:33 pm

Ja, ben er mee bezig.

Zuid-Oost Nederland heeft er nu 8 net zoals Wallonië.
Zeeland splitst ik op in drie eilanden
En Texel apart bij West-Nederland.
De overige waddeneilanden behoren bij Noord-Nederland.

Na het weekend zijn de grensgebieden erin getekend.
Nog even geduld. Ik zit er nu rond de 50 gebieden.

En ja, de randen ga ik zwart maken. Thx.

Grtz
MarVal

Standard Achievement (2) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (1)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (1) Fog of War Achievement (2) Speed Achievement (1)
Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (3) Tournament Achievement (6) General Achievement (2) Clan Achievement (2)

Postby onbekende on Thu Nov 30, 2006 3:24 pm

hoe zit het met het Belgisch deel? ik kan mijn kaart van belgie aanpassen zodat het een zeker aantal territories heeft, zeg hoeveel
Emperor of the Benelux
Founder and CEO of JF
Sergeant onbekende

Standard Achievement (3) Triples Achievement (1) Quadruples Achievement (1) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (3)
Fog of War Achievement (1) Trench Warfare Achievement (1) Cross-Map Achievement (3) Clan Achievement (2)

Postby MarVal on Thu Nov 30, 2006 4:07 pm

Namur is onderverdeeld in:
Namur, Dinant en Philippeville

Liége is onderverdeeld in:
Liége en Verviers

Hainaut in:
Tournai, Mons en Thuin

Luxembourg is onderverdeeld in:
Neufchateau en Bastogne

Brabant is onderverdeeld in:
Brabant Wallon en Vlaams Brabant (en evt Bruxelles)

West-Vlaanderen in:
Westhoek en Brugge

Oost-Vlaanderen in:
Vlaamse Ardennen en ?

Antwerpen in:
Antwerpen en Kempen

Limburg in:
Limburg en Naspengouw

Maar de laatste zijn opzetjes.

Als jij betere verdelingen weet die groot genoeg zijn en beschrijfbaar (dat je er een naam in kan zetten) laat het me dan weten. En ja, zou makkelijk zijn als jij je kaart dan kan aanpassen. Kan ik die gebieden overnemen.

Grtz
Marval

Postby onbekende on Thu Nov 30, 2006 4:30 pm

Het zal het eerste zijn wat ik doe morgen, geef me de details via pm (hoeveelheil gebieden heel België moet ingedeeld worden, welke grote onderverdeling, zo'n dingen)
Emperor of the Benelux
Founder and CEO of JF
Sergeant onbekende

Postby Nikita_2006 on Thu Nov 30, 2006 7:45 pm

Onbekende ik denk dat het aantal landen dat jij noemt aan de hoge kant is [60 en 48].

Bekijk de Classic wereldkaart maar eens, die heeft maar 42 landen en is prima bespeelbaar, 40 lijkt mij een redelijk aantal landen voor deze kaart.

Kijk ook nog eens naar de kaart van Fravec, zijn indeling is zo gek nog niet.
En bedenk ook dat Belgie een stuk kleiner wat oppervlak betreft is dan Nederland, dus daar verwacht ik minder landen per continent.

Maak het niet te kriegelig, en houdt niet te star vast aan de landsgrenzen van Belgie en Nederland. Wij kennen die grenzen natuurlijk, maar buitenlanders zegt het niet zo veel. De bespeelbaarheid is het belangrijkste.

Hoe liggen de continenten tov. elkaar, waar kun je aanvallen, hoe is het te verdedigen. Denk ik dit soort termen.

Het zijn maar een aantal suggesties, maar denk er maar eens over.
Private Nikita_2006

Postby Nikita_2006 on Fri Dec 01, 2006 5:39 am

Marval het is maar een tip om de discussie op gang te houden, het hoeft natuurlijk niet letterlijk op die manier. Maar te veel landen per continent (landsdeel) speelt niet zo leuk, is mijn idee.

En ik weet niet hoe flexibel jouw kaart is, wat betreft aanpassingen. Je werkt neem ik aan met layers.

Heb je de kaart van de Verenigde Staten wel eens bekeken of gespeelt. Daar zijn de landsdelen wat verschoven t.o.v. elkaar en wordt er niet gewerkt met bergketens of brede rivieren als scheiding. En je ziet direct wat de verbindingen tussen de continenten zijn.
Private Nikita_2006

Postby onbekende on Fri Dec 01, 2006 12:39 pm

Ik dacht luidop aan een kaart met geen nuetrale met ieder hoeveelheid mensen die spelen

Laat het zo zijn dan: 42-48-60
in order van doenbaarheid
Emperor of the Benelux
Founder and CEO of JF
Sergeant onbekende

Postby Nikita_2006 on Fri Dec 01, 2006 12:45 pm

Ik denk ook hardop, en niet alles wat ik naar voren breng hoeft in de kaart.

We moeten doen wat voor het spel het beste is, 42 landen lijkt me ook prima.
Private Nikita_2006

Postby MarVal on Fri Dec 01, 2006 2:54 pm

Ik kom nu op 42 gebieden.
Zal vanavond of anders zondag de kaart laten zien.
Ben de laatste details in de gebieden aan het doen.

Grtz
MarVal

P.S.: Onbekende, ik heb de verdeling al gemaakt voor België. Als ik de kaart laat zien en het klopt niet laat het me dan weten.

Postby Nikita_2006 on Fri Dec 01, 2006 3:07 pm

Ik denk ook dat een van ons zich bezig moet houden met het ontwerp. de anderen kunnen aanwijzingen en opmerkingen inbrengen.

Het gaat er echt niet om of je wel of niet een zichtbare bijdrage hebt geleverd.

Ik doe toch ook niets aan het ontwerpgedeelte, blij toe, heb ik het werk er ook niet van. We leveren allemaal onze bijdrage en het is ons project.

Dus allemaal: geef je op en aanmerkingen en heb invloed op het ontwerp.
Private Nikita_2006

Postby MarVal on Fri Dec 01, 2006 6:06 pm

Zoals beloofd hierbij de kaart Benelux met de gebieden erin:
(de rivieren heb ik weggehaald op verzoek)

(zie de nieuwe kaart bij mijn volgende topic)

(Citaat Nikita_2006: Dus allemaal:geef je op en aanmerkingen en heb invloed op het ontwerp.)

Grtz
MarVal
Last edited by MarVal on Tue Dec 05, 2006 6:47 pm, edited 3 times in total.

Postby Forza AZ on Sat Dec 02, 2006 11:30 am

Een paar opmerkingen:

-Het zuiden van Limburg klopt nog niet. Je hebt een stukje België blauw nu.
-Bij Hainaut is het nog een beetje onduidelijk dat het kleine westelijke stukje erbij hoort. Misschien kan je dat beter bij de Westhoek trekken (of een klein randje van de Westhoek groen maken zodat Hainaut 1 gebied is)
-lijnen tussen de eilanden om aan te geven dat ze aan elkaar grenzen
Colonel Forza AZ

Medals: 80
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (4) Triples Achievement (3) Quadruples Achievement (3) Terminator Achievement (2)
Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (1) Fog of War Achievement (3) Speed Achievement (1) Teammate Achievement (2)
Random Map Achievement (1) Cross-Map Achievement (3) Tournament Achievement (13) General Achievement (1) Clan Achievement (7)
Tournament Contribution (30) General Contribution (2)

Postby Nikita_2006 on Sat Dec 02, 2006 1:48 pm

Onbekende wil je oppassen wat je zegt tegen Andy Dufresne.

Hij is namelijk een van de jongens die beslist of een nieuwe map daadwerkelijk wordt opgenomen in de Conquer-Club.

Laten we niet onze eigen glazen ingooien.

Volgens mij kan Andy niet zo goed tegen geintjes, dus laten we hem te vriend houden.
Private Nikita_2006

Postby onbekende on Sat Dec 02, 2006 2:32 pm

Andy kan tegen een stootje
ik pas altijd op met wat ik zeg
Emperor of the Benelux
Founder and CEO of JF
Sergeant onbekende

Postby MarVal on Sat Dec 02, 2006 6:38 pm

Wie is Andy en wat voor geintje is er gemaakt?
(heb ik iets gemist)

En Forza AZ, thxs for the info.

Grtz
MarVal

Postby Nikita_2006 on Sun Dec 03, 2006 1:42 am

De discussie in het engelse forum is soms een beetje luidruchtig.
Andy is van de Conquer-Club en de coordinator van de Map-Foundry.

Maar goed we zullen wel zien.
Private Nikita_2006

UPDATE 01

Postby MarVal on Tue Dec 05, 2006 6:47 pm

UPDATE 01

Image

Kijk er naar en ik zie jullie op-en aanmerkingen tegemoet.

Grtz
MarVal[/b]
Last edited by MarVal on Fri Dec 08, 2006 4:48 pm, edited 3 times in total.

Postby onbekende on Wed Dec 06, 2006 2:17 am

Ziet er heel goed uit, volgende puntjes:

Misschien de Schelde/Zenne invoeren als grens tussen Antwerpen en Oost-Vlaanderen
Doe dat frans deel onder West-Vlaanderen bij west Vlaanderen, het heeft normaal geen connectie met Henegouwen.
Misschien ook die bergketen bij Verviers weg doen, als je zo Luxemburg maar 1 inval mogelijkheid geeft (niet te veel doen zoals Oceanië)

Voor de rest, ZEER GOED
Emperor of the Benelux
Founder and CEO of JF
Sergeant onbekende

Postby $haDe on Wed Dec 06, 2006 9:22 am

misschien nog een verbinding maken van Noord-holland naar friesland.

De afsluitdijk, bestaat ook in het echt.
Private $haDe

Postby Nikita_2006 on Wed Dec 06, 2006 9:32 am

Is er naast de landnamen overal nog plaats voor de cirkel voor het aantal legers ?
Private Nikita_2006

PreviousNext

Return to De Veroveraars Club