When the first image of the map will be seen, we can discuss about the army bonuses, the (attack/defense) positions of the countries, gameplay and more Gnome already made a Belgium map, but it was [abandoned] and it became a Death Project. Gnome told me and others in the past, if someone wants to take it over they can take it over.
So I wanna make a new fresh start and after a lot of brainstorming I will give it a go... but not as a regular country map Belgium, but the country Belgium as a strategy map with a goal, i.e. City Mogul & Feudal War. The working title will be:
Bovenstaande heb ik gisterenavond geplaatst in de Drafting Room op de Map Foundry forum.
Mijn vraag aan jullie is wat jullie ervan vinden. Van het concept en idee? Hopelijk kunnen de Belgische mates mij hier in helpen om deze map beter te maken, zodra ik mijn eerste image hier plaatst.
Er is nu al een Belgische map in voorbereiding, echter deze doet België te kort... Geen regio's, geen provincies en geen hoofdsteden en noem maar op, wat België, België maakt.
Vandaar mijn idee en concept.
Meer info kan je hier kwijt, maar uiteraard is het beter om het te plaatsen in de thread op de Map Foundry Forum:
Conquering and holding X rounds the Flemish region
Conquering and holding X rounds the Walloon region
Conquering and holding X rounds the Brussels-Capital region
Je kan eventueel ook als eindoel zetten dat het de bedoeling is als speler om Belgie in Evenwicht te brengen Door de vlaamse hoofdstad de Waalse hoofdstad en dan Brussel als gemengde hoofdstad te kunnen veroveren. (het is maar een ideetje)
verder zou ik graag eens je eerste schetsen zien ik ben eens benieuwd hoe je het gaat aanpakken en zelf zou ik graag af en toe feedback kunnen geven van hoe ik er over denk. als je dat niet erg vindt.
Zeker en vast Bedankt dat je België ook een plaats wil geven op CC
dit is een prachtig initiatief, ben bereid hier input te geven om deze map een topper te maken - is wat druk nu maar ik lees dit en stuur feedback & ideeën later
Had je al een idee over wie wat kan aanvallen en hoe?
omdat ik het gevoel heb dat je een beetje een Gimmick map wilt maken kan je iets meer zoeken om aan te vallen dan enkel en alleen Borders. je kan bv werken met autosnelwegen, kanalen, ....
japser_be wrote:Je eerste schetsen zijn er goed uit!
Had je al een idee over wie wat kan aanvallen en hoe?
omdat ik het gevoel heb dat je een beetje een Gimmick map wilt maken kan je iets meer zoeken om aan te vallen dan enkel en alleen Borders. je kan bv werken met autosnelwegen, kanalen, ....
Gaan we zeker iets mee doen. Maar het eerste wat belangrijk is is de look van de map.
Ik ben er een tijdje uit geweest, en strategische mappen zijn nieuw voor me, maar ik zal er eens een aantal spelen en me verdiepen in dit soort mappen en wie weet kan ik een zinnige bijdrage leveren.
Het idee erachter bevalt me wel, en geeft veel mogelijkheden.
Ollie B. Bommel wrote:Ik ben er een tijdje uit geweest, en strategische mappen zijn nieuw voor me, maar ik zal er eens een aantal spelen en me verdiepen in dit soort mappen en wie weet kan ik een zinnige bijdrage leveren.
Het idee erachter bevalt me wel, en geeft veel mogelijkheden.
Bedankt dat je je bijdrage aan deze map wilt gaan leveren.