Svenska mästerskapen VII?

Swedish language forum

Moderators: Global Moderators, Moderators - Int'l

Forum rules
Please read the Community Guidelines before posting.

This forum is for a specific language group. Please respect and use the language for which the forum was intended.

Re: Svenska mästerskapen VII?

Postby Gillipig on Fri Nov 26, 2010 10:03 am

Lufsen75 wrote:Hur vill ni ha denna turnering. Jag har ett upplägg där man spelar för sig själv men ändå inte i 1v1 matcher. det är gruppspel där placeringen i ett antal matcher avgör. Karta tänkte jag att den skulle vara Nordic Countries, vad annars? Man kan ju ha att alla väljer en karta så spelar man på allas hemmaplan en match och en på nordic för att avgöra utgången. Kolla på the Cracker Jack som jag hämtar inspirationen ifrån.

Låter som ett roligt upplägg! Har ingen lust att spela en massa 1vs1 matcher! Hade varit kul med ett gruppspel där man är typ 6,7 stycken i vardera grupp och man möts i ett stort antal escalating spoils matcher och de som får bäst placeringar går vidare till slutspel där man går över till 1vs1 matcher!
Lieutenant Gillipig

Medals: 38
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (1) Triples Achievement (1) Quadruples Achievement (1) Terminator Achievement (1)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (2) Freestyle Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (2) Fog of War Achievement (3)
Trench Warfare Achievement (1) Speed Achievement (2) Teammate Achievement (1) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3)
Ratings Achievement (3) Tournament Achievement (1) General Achievement (6) Tournament Contribution (3)

Postby Arama86n on Fri Nov 26, 2010 1:04 pm

Gillipig wrote:
Lufsen75 wrote:Hur vill ni ha denna turnering. Jag har ett upplägg där man spelar för sig själv men ändå inte i 1v1 matcher. det är gruppspel där placeringen i ett antal matcher avgör. Karta tänkte jag att den skulle vara Nordic Countries, vad annars? Man kan ju ha att alla väljer en karta så spelar man på allas hemmaplan en match och en på nordic för att avgöra utgången. Kolla på the Cracker Jack som jag hämtar inspirationen ifrån.

Låter som ett roligt upplägg! Har ingen lust att spela en massa 1vs1 matcher! Hade varit kul med ett gruppspel där man är typ 6,7 stycken i vardera grupp och man möts i ett stort antal escalating spoils matcher och de som får bäst placeringar går vidare till slutspel där man går över till 1vs1 matcher!

När jag tänker efter kanske detta upplägget kan bli kul.
En fråga är dock om ens placering i ett 6-8player esc game verkligen är en objektiv bedömning? Visst är det relevant vem som åker ut först, men kan man verkligen säga att den 5:e som dödas spelade bättre än den 4:e?
Efter att den första, svagaste, åker blir det ju mest en fråga om tillgängligeten till nästa offer för den som sveper.
Major Arama86n

Medals: 45
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (2) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (1)
Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (1) Fog of War Achievement (3) Trench Warfare Achievement (1)
Speed Achievement (1) Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (1) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (4)
Tournament Achievement (5) Clan Achievement (8) Tournament Contribution (4)

Postby Gillipig on Fri Nov 26, 2010 2:23 pm

Arama86n wrote:
Gillipig wrote:

När jag tänker efter kanske detta upplägget kan bli kul.
En fråga är dock om ens placering i ett 6-8player esc game verkligen är en objektiv bedömning? Visst är det relevant vem som åker ut först, men kan man verkligen säga att den 5:e som dödas spelade bättre än den 4:e?
Efter att den första, svagaste, åker blir det ju mest en fråga om tillgängligeten till nästa offer för den som sveper.

Svårt problem att komma runt! Man måste ju köra med esc spoils annars tar det ju ett game alldeles för lång tid! Och det känns inte riktigt rättvis att bara räkna antal vunna matcher för det kan ju vara någon som typ kommit sist alla gånger utom 2 då han vann, och någon som kommit 2:a ofta men bara vunnit 1 gång.
En lösning vore kanske att göra alla matcher till Terminator matcher så att man får poäng för varje besegrad motståndare istället för poäng för placering i matcherna! Problemet med den lösningen är att man skrämmer bort spelare som har ovana av eller inte tycker om Terminator som speltyp. Men det skulle bli enklare att göra en rättvis bedömning av hur skickligt man har spelat!
Lieutenant Gillipig

Standard Achievement (3) Doubles Achievement (1) Triples Achievement (1) Quadruples Achievement (1) Terminator Achievement (1)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (2) Freestyle Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (2) Fog of War Achievement (3)
Trench Warfare Achievement (1) Speed Achievement (2) Teammate Achievement (1) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3)
Ratings Achievement (3) Tournament Achievement (1) General Achievement (6) Tournament Contribution (3)

Postby Lufsen75 on Sat Nov 27, 2010 7:03 am

Har hämtat inspirationen här!!! Länken spelas i 4 player matcher så det är inte hur mycket sweep som helst.

Något i den stilen kan man göra. Alla väljer dock här var sin karta och sedan har vi ett antal matcher på Nordic.
Image
Sergeant 1st Class Lufsen75

Medals: 80
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (3) Terminator Achievement (2)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (3) Freestyle Achievement (2) Nuclear Spoils Achievement (2) Fog of War Achievement (4)
Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (4) Tournament Achievement (6)
General Achievement (2) Clan Achievement (6) Tournament Contribution (30)

Postby Lufsen75 on Sat Nov 27, 2010 7:05 am

kaxen wrote:
alstergren wrote:
kaxen wrote:Jag är väldigt ny på denna sida och har inte hittat överallt och så men det hade vart fett och fått vara med i ett Sm :)

Lufsen75: Spelar du TW?

Ah, TW=Tribal Wars? Förstörde mitt liv i två omgångar.... Klev upp mitt i nätterna för att koordinera attacker, hela dagar på jobbet kunde gå åt att plundra resurser etc. etc. *suck* Helt sjukt kul spel, men gick bara inte i längden.

Ja Tribal Wars är helt beroende framkallande men satan va kul det är.
Jag brukar ha me mig min bärbara dator lite överallt för att kordinera attackerna :)

Och JA, det är samma person här som i TW. men jag tycker detta spel är roligare eftersom man kan logga in efter eget tycke och inte efter hur man har det med anfall etc.
Image

Standard Achievement (3) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (3) Terminator Achievement (2)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (3) Freestyle Achievement (2) Nuclear Spoils Achievement (2) Fog of War Achievement (4)
Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (4) Tournament Achievement (6)

Postby Qkill on Sun Nov 28, 2010 5:44 pm

Hej coolingar :D jag är på på en turnering ;) men ska man vara permium medlem för det är jag ej xD
Cadet Qkill

Medals: 1
Ratings Achievement (1)

Postby kaxen on Mon Nov 29, 2010 6:03 am

Det va en bra fråga för det är inte jag heller
Private kaxen

Medals: 3
Standard Achievement (1) Fog of War Achievement (1) Ratings Achievement (1)

Postby Lufsen75 on Wed Dec 01, 2010 11:39 am

Tidigare har vi haft en mot en och då har icke premium varit med. Allt händer på hur många matcher som skall spelas samtidigt.
Image

Postby kaxen on Wed Dec 01, 2010 1:21 pm

Vad härligt, då tycker jag vi kör på det :)
Private kaxen

Medals: 3
Standard Achievement (1) Fog of War Achievement (1) Ratings Achievement (1)

Postby ndrs on Mon Dec 06, 2010 1:48 pm

Jag är gärna med. Personligen är jag inte så förtjust i 1v1 men jag har förstått att många gillar det.
Måste man vara registrerad som svensk för att få vara med eller räcker det med att man kan stava ett svårt ord? :-s
Colonel ndrs

Medals: 49
Standard Achievement (2) Doubles Achievement (2) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (3) Terminator Achievement (1)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (2) Fog of War Achievement (3)
Trench Warfare Achievement (1) Speed Achievement (1) Teammate Achievement (1) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3)
Ratings Achievement (3) Tournament Achievement (5) General Achievement (3) Clan Achievement (12)

Postby Gillipig on Tue Dec 07, 2010 4:56 am

Lufsen75 wrote:Tidigare har vi haft en mot en och då har icke premium varit med. Allt händer på hur många matcher som skall spelas samtidigt.

Att bara köra 1vs1 är så enformigt :( ! Är det inte meningen att det skall vara kul också :) ?
Sedan speglar det ju inte spelarnas overall skill särskilt väl när man bara kör en typ av matcher. Tycker att det vore både roligare och bättre för turneringen att ha åtminstone några 5,6 player matcher!

Lufsen hur många spelare hade du tänkt skulle vara med? Antalet svenskar som har premium är ju inte fler än 38 så om turneringen skall ha över 25-30 deltagare måste det gå för Freemiumare att delta i turneringen annars blir det ju ingen!

PS
Kan vi inte dra igång en Nordisk turnering, då skulle vi kunna ha premium som ett krav för att vara med och kunna göra en roligare turnering utan att tänka på antalet matcher som spelas samtidigt!
Trots att Danmark har färre registrerade användare än Sverige så har dom nästan dubbelt så många premium användare (75) som oss :cry: ! Synd att det är så många snåla svenskar på CC annars hade vi inte haft några problem att starta en turnering där man var tvungen att vara premium användare!
Lieutenant Gillipig

Postby Lufsen75 on Thu Dec 09, 2010 3:44 pm

Gillipig wrote:
Lufsen75 wrote:Tidigare har vi haft en mot en och då har icke premium varit med. Allt händer på hur många matcher som skall spelas samtidigt.

Att bara köra 1vs1 är så enformigt :( ! Är det inte meningen att det skall vara kul också :) ?
Sedan speglar det ju inte spelarnas overall skill särskilt väl när man bara kör en typ av matcher. Tycker att det vore både roligare och bättre för turneringen att ha åtminstone några 5,6 player matcher!

Lufsen hur många spelare hade du tänkt skulle vara med? Antalet svenskar som har premium är ju inte fler än 38 så om turneringen skall ha över 25-30 deltagare måste det gå för Freemiumare att delta i turneringen annars blir det ju ingen!

PS
Kan vi inte dra igång en Nordisk turnering, då skulle vi kunna ha premium som ett krav för att vara med och kunna göra en roligare turnering utan att tänka på antalet matcher som spelas samtidigt!
Trots att Danmark har färre registrerade användare än Sverige så har dom nästan dubbelt så många premium användare (75) som oss :cry: ! Synd att det är så många snåla svenskar på CC annars hade vi inte haft några problem att starta en turnering där man var tvungen att vara premium användare!

Norrmännen har varit med de senaste säsongerna. Jag har dock problem just nu med att inte se kartorna så jag har inte någon koll på vad det är för fel.
Image

Postby anonymus on Tue Dec 14, 2010 2:34 pm

hojta till när det är dags..
/ :?:
Click image to enlarge.
image

show: BoganGod speaks the truth
Lieutenant anonymus

Medals: 108
Standard Achievement (4) Doubles Achievement (4) Triples Achievement (4) Quadruples Achievement (4) Terminator Achievement (2)
Assassin Achievement (3) Manual Troops Achievement (4) Freestyle Achievement (3) Polymorphic Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (3)
Fog of War Achievement (4) Trench Warfare Achievement (3) Speed Achievement (3) Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (3)
Cross-Map Achievement (3) Beta Map Achievement (1) Ratings Achievement (4) Tournament Achievement (17) General Achievement (11)
Clan Achievement (18) Training Achievement (1) Tournament Contribution (6)

Postby Gillipig on Wed Dec 15, 2010 1:41 am

Lufsen75 wrote:Norrmännen har varit med de senaste säsongerna. Jag har dock problem just nu med att inte se kartorna så jag har inte någon koll på vad det är för fel.

Då är det väl knappast frågan om "svenska" mästerskapen! Eller följer vi fortfarande 1904 års landsgränser :P ?
Lieutenant Gillipig

Postby Arama86n on Wed Dec 15, 2010 9:33 am

nja.. jag tycker vi kan gå längre tillbaka, vadå ett självständigt Finland.. strunt prat ;)
Det komiska är att Finland var en del av Sverige i 600+ år, mycket längre än t.ex Skåne har varit Svenskt idag.
Major Arama86n

Medals: 45
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (2) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (1)
Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (1) Fog of War Achievement (3) Trench Warfare Achievement (1)
Speed Achievement (1) Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (1) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (4)
Tournament Achievement (5) Clan Achievement (8) Tournament Contribution (4)

PreviousNext

Return to Erövrarklubben