En karta över Sverige!??

Swedish language forum

Moderator: Global Moderators

Forum rules
Please read the Community Guidelines before posting.

This forum is for a specific language group. Please respect and use the language for which the forum was intended.

En karta över Sverige!??

Postby Gillipig on Fri Apr 24, 2009 5:18 am

Jag undrar om det finns någon som skulle kunna tänka sig att skapa en spelbar karta över Sverige? CoolC är nästan färdig med en karta som bara includerar skandinavien, den skall vara klar i sommar! (har han lovat i alla fall :roll: ) Men så vitt jag vet har ingen påbörjat en karta som bara berör Sverige! Det hade varit kul med en mer detaljrik karta som tillåter en att attackera t. ex Melleruds kommun :lol: ! Jag är varken praktiskt eller tekniskt lagd men jag har många ideer! (jag är en tvättäkta teoretiker :) ) Om det här skall kuna bli av så måste nån annan än jag konstruera kartan! Jag hjälper dock gärna till med ideer till och planering av kartan. Så om någon liksom jag vill få en sån här karta gjord och har färdigheterna som krävs... kontakta då gärna mig ifall du vill ha inspiration och värdefulla ideer :D !!
Lieutenant Gillipig

Medals: 38
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (1) Triples Achievement (1) Quadruples Achievement (1) Terminator Achievement (1)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (2) Freestyle Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (2) Fog of War Achievement (3)
Trench Warfare Achievement (1) Speed Achievement (2) Teammate Achievement (1) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3)
Ratings Achievement (3) Tournament Achievement (1) General Achievement (6) Tournament Contribution (3)

Re: En karta över Sverige!??

Postby Lufsen75 on Sat Apr 25, 2009 3:19 pm

Skulle vara en karta med landskap och vissa nyckelstäder. Att ha alla 280+ kommuner är nog ogörligt även om jag skulle vilja äga Värmdö Kommun.
Image
Sergeant Lufsen75

Medals: 81
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (3) Terminator Achievement (2)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (3) Freestyle Achievement (2) Nuclear Spoils Achievement (2) Fog of War Achievement (4)
Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (4) Tournament Achievement (6)
General Achievement (2) Clan Achievement (7) Tournament Contribution (30)

Postby Gillipig on Sun Apr 26, 2009 2:17 am

Ja att ha med alla kommuner är väl en anning överambitiöst :P , men det var inte så jag hade tänkt mig det heller! Man får väl slå ihop närliggande kommuner till ett område och kalla området efter den största staden i området! På detta sättet skulle man få med (beroende på hur stor man vill göra kartan) 40-80 olika attackbara områden inom Sverige :D ! Då skulle i alla fall jag vara nöjd :D :D !
Lieutenant Gillipig

Standard Achievement (3) Doubles Achievement (1) Triples Achievement (1) Quadruples Achievement (1) Terminator Achievement (1)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (2) Freestyle Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (2) Fog of War Achievement (3)
Trench Warfare Achievement (1) Speed Achievement (2) Teammate Achievement (1) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3)
Ratings Achievement (3) Tournament Achievement (1) General Achievement (6) Tournament Contribution (3)

Postby Lufsen75 on Sun Apr 26, 2009 9:56 am

Gillipig wrote:Ja att ha med alla kommuner är väl en anning överambitiöst :P , men det var inte så jag hade tänkt mig det heller! Man får väl slå ihop närliggande kommuner till ett område och kalla området efter den största staden i området! På detta sättet skulle man få med (beroende på hur stor man vill göra kartan) 40-80 olika attackbara områden inom Sverige :D ! Då skulle i alla fall jag vara nöjd :D :D !

24 landskap, 5 största städerna skulle kanske vara ok.
Image
Sergeant Lufsen75

Standard Achievement (3) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (3) Terminator Achievement (2)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (3) Freestyle Achievement (2) Nuclear Spoils Achievement (2) Fog of War Achievement (4)
Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (4) Tournament Achievement (6)

Postby juventino on Sun Apr 26, 2009 10:54 am

Lufsen75 wrote:
Gillipig wrote:Ja att ha med alla kommuner är väl en anning överambitiöst :P , men det var inte så jag hade tänkt mig det heller! Man får väl slå ihop närliggande kommuner till ett område och kalla området efter den största staden i området! På detta sättet skulle man få med (beroende på hur stor man vill göra kartan) 40-80 olika attackbara områden inom Sverige :D ! Då skulle i alla fall jag vara nöjd :D :D !

24 landskap, 5 största städerna skulle kanske vara ok.

självklart skulle det vara kul med en svensk karta =) Det svåra är att sverige är så pass avlångt. Det gäller att hitta en rolig variant att spela på för att det ska lyckas..
Major juventino

Medals: 23
Standard Achievement (4) Doubles Achievement (2) Triples Achievement (1) Quadruples Achievement (1) Terminator Achievement (1)
Freestyle Achievement (4) Fog of War Achievement (2) Speed Achievement (2) Teammate Achievement (1) Cross-Map Achievement (2)
Ratings Achievement (1) Tournament Achievement (2)

Postby Lufsen75 on Sun Apr 26, 2009 11:28 am

Lägga till svensktalande finland så...

Eller sverige när vi var som störst.
Image
Sergeant Lufsen75

Postby juventino on Sun Apr 26, 2009 2:39 pm

ja, nåt sånt krävs. blir ju mkt vatten då vilket kan göra en spännande gameplay
Major juventino

Medals: 23
Standard Achievement (4) Doubles Achievement (2) Triples Achievement (1) Quadruples Achievement (1) Terminator Achievement (1)
Freestyle Achievement (4) Fog of War Achievement (2) Speed Achievement (2) Teammate Achievement (1) Cross-Map Achievement (2)
Ratings Achievement (1) Tournament Achievement (2)

Postby Thezzaruz on Sun Apr 26, 2009 4:51 pm

juventino wrote:Det svåra är att sverige är så pass avlångt.

Har varit problemet de tidigare gånger denna ide har dykt upp.

Lufsen75 wrote:Eller sverige när vi var som störst.

En stormakts karta finns påbörjad IIRC, kolla i Foundryts recycle bin.
Lieutenant Thezzaruz

Medals: 8
Standard Achievement (2) Terminator Achievement (1) Freestyle Achievement (1) Fog of War Achievement (1) Cross-Map Achievement (1)
Ratings Achievement (2)

Postby snufkin on Mon Apr 27, 2009 1:09 pm

jag gjorde en snabb skiss anno 1659 här:
viewtopic.php?f=33&t=12976
de gula områdena är det svenska stormaktsväldet
The comet cometh!
Sergeant 1st Class snufkin

Medals: 5
Standard Achievement (2) Freestyle Achievement (1) Fog of War Achievement (1) Ratings Achievement (1)

Postby Gillipig on Mon Apr 27, 2009 1:29 pm

snufkin wrote:jag gjorde en snabb skiss anno 1659 här:

Det finns redan en skandinavisk karta på tillverkningsplanet!
viewtopic.php?f=242&t=42375&hilit=Scandinavia+Rev+X+the+late+one+Oct+3

CoolC har jobbat på den i mer än ett år, han har lovat att den skall vara klar till sommaren men man vet aldrig :P ! Så när den kartan är klar så kommer vi att ha en karta som fokuserar på Norden, men vi kommer fortfarande inte att ha en så detaljerad karta över Sverige som jag hade tänkt mig :) !
Lieutenant Gillipig

Postby Lufsen75 on Mon Apr 27, 2009 1:56 pm

Gillipig wrote:
snufkin wrote:jag gjorde en snabb skiss anno 1659 här:

Det finns redan en skandinavisk karta på tillverkningsplanet!

CoolC har jobbat på den i mer än ett år, han har lovat att den skall vara klar till sommaren men man vet aldrig :P ! Så när den kartan är klar så kommer vi att ha en karta som fokuserar på Norden, men vi kommer fortfarande inte att ha en så detaljerad karta över Sverige som jag hade tänkt mig :) !

Den har stannat av och är bortplockad ur foundryt.
Image
Sergeant Lufsen75

Postby Gillipig on Mon Apr 27, 2009 2:43 pm

Lufsen75 wrote:
Gillipig wrote:Det finns redan en skandinavisk karta på tillverkningsplanet!

Den har stannat av och är bortplockad ur foundryt.

JAG PM:ade honom för nån vecka sedan och han sa att han skulle fixa den innan sommaren :) , om han sen gör det eller inte kan vi bara spekulera om :P !
Lieutenant Gillipig

Postby Gustaf Wasa on Mon Apr 27, 2009 4:23 pm

Ja, CoolCs karta ser ju riktigt bra ut, fast den är för mörk för att vara trevlig att spela. Ljusare vatten bara, och några fler avgränsningar här och där, så skulle den väl vara utmärkt!

Kan tänka mig att det är demoraliserande att göra en karta, det är många kritiska personer i kartforumet.
General Gustaf Wasa

Medals: 24
Standard Achievement (1) Doubles Achievement (2) Triples Achievement (4) Quadruples Achievement (2) Freestyle Achievement (1)
Fog of War Achievement (1) Teammate Achievement (1) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (1) Clan Achievement (8)

Postby snufkin on Mon Apr 27, 2009 5:08 pm

ja coolc:s karta kan nog funka om den blir ljusare och tydligare..
Eftersom han inte är skandinav får man väl förlåta honom för att han råkar tro att finland tillhör skandinavien..
skulle också vara kul om han namngav sveriges landsdelar korrekt (svealand götaland norrland)
The comet cometh!
Sergeant 1st Class snufkin

Standard Achievement (2) Freestyle Achievement (1) Fog of War Achievement (1) Ratings Achievement (1)

Postby Gillipig on Tue Apr 28, 2009 1:34 am

Visst finns det några små saker som bör ändras i hans karta, kanske en dags arbete eller något sådant :) . Kartan är t. ex alldeles för mörk ;) ! Men om man ser till helheten, så är den nästan färdig :D !
Lieutenant Gillipig

Postby Lufsen75 on Tue Apr 28, 2009 4:16 am

Jo det är lite smådetaljer smo skall ändras skulle jag säga. Men håller även med om att den i stort är klar för Beta.
Image
Sergeant Lufsen75

Postby grandin on Wed Jun 03, 2009 10:47 pm

Men... Han har ju styckat Värmland!
Värmlands former äro heliga.

... andra landskap är det inte så noga med. ;)
Major grandin

Standard Achievement (2) Fog of War Achievement (1) Speed Achievement (1) Ratings Achievement (1)

Postby Gillipig on Fri Jul 17, 2009 1:34 pm

grandin wrote:Men... Han har ju styckat Värmland!
Värmlands former äro heliga.

... andra landskap är det inte så noga med. ;)

Värmland, var ligger det??? I Norge eller? :lol:
Lieutenant Gillipig

Postby grandin on Thu Jul 30, 2009 3:41 am

Nu ska 'runte hölle på å prate dret öm värmlänninger - vi ä att enna trevvlige enna vi sörru, så rä så. Å inte ä vi så dömme som en del fôlk tror häller. :D

(...vi bara låter som vi är det.)
Major grandin

Standard Achievement (2) Fog of War Achievement (1) Speed Achievement (1) Ratings Achievement (1)

Postby CoolC on Mon Sep 20, 2010 4:13 pm

Om det fortfarande finns något intresse för min skandinavien-karta nu när Nordic countries är klar så får ni gärna kommentera i tråden. T.ex. tror jag inte att jag har hört att den skulle vara för mörk innan, ska se om jag kan ljusa upp havet lite.

Förhoppningsvis så kan jag få den till final forge inom kort. Det vore minst sagt på tiden...
I don't need a 500px image in my signature because I don't have anything to compensate for.
Sergeant 1st Class CoolC

Medals: 12
Standard Achievement (1) Doubles Achievement (1) Triples Achievement (1) Terminator Achievement (1) Assassin Achievement (1)
Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (2) Fog of War Achievement (1) Speed Achievement (1) Teammate Achievement (1)
Ratings Achievement (1)

Postby Arama86n on Tue Sep 21, 2010 7:41 am

Ja, man måste väl erkänna att den hade varit lite mer spännande om inte Nordic Countries redan fanns spelbar :) Men men, lycka till ändå.
Major Arama86n

Medals: 47
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (1)
Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (1) Fog of War Achievement (3) Trench Warfare Achievement (1)
Speed Achievement (1) Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (1) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (4)
Tournament Achievement (5) Clan Achievement (9) Tournament Contribution (4)

Postby Roberth on Wed Jan 18, 2012 12:18 am

Gillipig wrote:Jag undrar om det finns någon som skulle kunna tänka sig att skapa en spelbar karta över Sverige?

Jag är och har gjort slag i saken! Har gjort ett inlägg med kart bild på "Draft Room" forumet på en karta över enbart Sverige.

Kolla in forum inlägget i Draft Room här och ge det support: http://www.conquerclub.com/forum/viewtopic.php?f=583&t=162381
Conquer Club Wiki website is a try to gather all the knowledge about Conquer Club
Cook Roberth

Medals: 10
Standard Achievement (1) Doubles Achievement (1) Quadruples Achievement (1) Fog of War Achievement (1) Teammate Achievement (1)
Ratings Achievement (2) Tournament Contribution (3)

Postby ViperOverLord on Thu Mar 01, 2012 11:57 pm

Det är en ganska karta. Men detta är hur ett krig om Sverige skulle utvecklas? Skulle Danmark, Finland eller andra länder engagerar sig? Finns det några geografiska överväganden inte är representerade?
Image

High Score: #76 3053
Major ViperOverLord

Medals: 129
Standard Achievement (4) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (3) Quadruples Achievement (3) Terminator Achievement (3)
Assassin Achievement (2) Manual Troops Achievement (2) Freestyle Achievement (3) Polymorphic Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (2)
Fog of War Achievement (4) Trench Warfare Achievement (2) Speed Achievement (4) Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (3)
Cross-Map Achievement (4) Beta Map Achievement (1) Battle Royale Achievement (1) Ratings Achievement (3) Tournament Achievement (30)
General Achievement (7) Clan Achievement (10) Challenge Achievement (1) Tournament Contribution (31)

Return to Erövrarklubben