SM SÄSONG 2 DISKUSSION

Swedish language forum

Moderators: Global Moderators, Moderators - Int'l

Forum rules
Please read the Community Guidelines before posting.

This forum is for a specific language group. Please respect and use the language for which the forum was intended.

Postby benneb on Mon Sep 10, 2007 6:48 pm

jag tycker tvärtom. det borde bli oavgjort efter ett tag, men inte i första taget. trist annars om nån snubbe har colloseum-banan med no cards som hemmabana. då tar serien aldrig slut. man skulle kunna ha en tidsgräns också. typ oavgjort efter 2-3 veckor.
Captain benneb

Medals: 3
Standard Achievement (2) Doubles Achievement (1)

Re: SM SÄSONG 2 DISKUSSION

Postby alstergren on Thu Sep 13, 2007 11:09 am

För det första: Juve - grymt jobb oavsett. Har varit skitkul!

För det andra: Ett stort grattis till VanCleef som plockade hem det första SM-gulded. Bara att lyfta på hatten.

Mina reflektioner:

1. En andra säsong är givet om folk är på.

2. En match i veckan kanske är lagom. (Söndag låter bra i så fall.)

3. Divisionsansvarig: En bra idé. Men jag vågar inte ta på mig det själv då jag stundtals sitter på 80/h arbetsveckor.

4. WO: Ja. Kanske en förlängd tid. Säg om matchen inte startats senast följande torsdag och den ansvarige ej hört av sig innan om ev. frånvaro.

5. Håller med att oavgjorda matcher/speedpoints krånglar till det hela. Rena matcher känns bätter - "There can be only one." Vid lika plats kan man ha en avgörande match efter säsongen.

6. Hemma/Bortaplan tycker jag är vettigt. Jag menar - att möta GIF Sundsvall borta är inte riktigt samma sak som att möta Norrlands hjältar hemma.

7. 1 v. 1 känns bra. Det jämnar ut sig i längden.
Gengoldy wrote:Of all the games I've played, and there have been some poor sports and cursing players out there, you are by far the lowest and with the least class.
Captain alstergren

Medals: 136
Standard Achievement (4) Doubles Achievement (4) Triples Achievement (4) Quadruples Achievement (4) Terminator Achievement (2)
Assassin Achievement (2) Manual Troops Achievement (4) Freestyle Achievement (4) Polymorphic Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (3)
Fog of War Achievement (4) Trench Warfare Achievement (3) Speed Achievement (2) Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (2)
Cross-Map Achievement (4) Beta Map Achievement (1) Bot Achievement (1) Ratings Achievement (4) Tournament Achievement (20)
General Achievement (10) Clan Achievement (7) Training Achievement (1) Challenge Achievement (2) Tournament Contribution (32)

Postby alstergren on Thu Sep 13, 2007 11:11 am

benneb wrote:trist annars om nån snubbe har colloseum-banan med no cards som hemmabana.

Spontant känns det som att om nån försöker sig på att ange detta som hemmaplan bör detta rendera personen ifråga att bli diskad och för all framtid bannlysas från det svenska forumet.
Gengoldy wrote:Of all the games I've played, and there have been some poor sports and cursing players out there, you are by far the lowest and with the least class.
Captain alstergren

Standard Achievement (4) Doubles Achievement (4) Triples Achievement (4) Quadruples Achievement (4) Terminator Achievement (2)
Assassin Achievement (2) Manual Troops Achievement (4) Freestyle Achievement (4) Polymorphic Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (3)
Fog of War Achievement (4) Trench Warfare Achievement (3) Speed Achievement (2) Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (2)
Cross-Map Achievement (4) Beta Map Achievement (1) Bot Achievement (1) Ratings Achievement (4) Tournament Achievement (20)
General Achievement (10) Clan Achievement (7) Training Achievement (1) Challenge Achievement (2) Tournament Contribution (32)

Postby tylmad on Thu Sep 13, 2007 3:57 pm

Jag kan tänka mig att vara resultat- och tabellansvarig för hela serien. Fick lite hands-on exp när jag skötte div 4 på slutet och det fungerade bra. Kommer i så fall bygga en enkel sajt för sm och sköta det där (om det är ok för J och övriga här)

Däremot ser jag gärna att någon annan tar på sig att pusha folk att starta matcher och sådant.
Corporal 1st Class tylmad

Postby alstergren on Fri Sep 14, 2007 2:51 am

tylmad wrote:Jag kan tänka mig att vara resultat- och tabellansvarig för hela serien. Fick lite hands-on exp när jag skötte div 4 på slutet och det fungerade bra. Kommer i så fall bygga en enkel sajt för sm och sköta det där (om det är ok för J och övriga här)

Däremot ser jag gärna att någon annan tar på sig att pusha folk att starta matcher och sådant.

Kan tilläggas att det jag såg av den - så var den grymt snygg. Bra jobb där!
Captain alstergren

Postby ishamael on Fri Sep 14, 2007 4:34 am

Även jag skulle vilja tacka Juventino... och tylmad för att han fixade resultatlistan och serien..

För övrigt så är jag självklart med på ännu en säsong... jag tycker att det fungerade bra med 1v1-matcher och att alla har hemmaplan...
En divisionansvarig låter som en bra idé, om tylmad är villig att åta sig det jobbet så vore det väldigt bra:)
En match i veckan och att man har tills nästa omgång börjar på sig att joina...
Sergeant 1st Class ishamael

Medals: 3
Standard Achievement (2) Terminator Achievement (1)

Postby juventino on Fri Sep 14, 2007 8:39 am

BRa ni skriver skaer och inför säsong 2 kommer det bli en del förändringar.

Vill ni att det bara ska vara 1 match per vecka? Det låter så i era svar här.

Då skulle tiden för ensäsong dubbleras till 14 veckor. Iofs ingen större fara. Det blir då 4 säsonger per år om det blir fler säsonger.
Major juventino

Medals: 21
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (2) Triples Achievement (1) Quadruples Achievement (1) Terminator Achievement (1)
Freestyle Achievement (3) Fog of War Achievement (2) Speed Achievement (2) Teammate Achievement (1) Cross-Map Achievement (2)
Ratings Achievement (1) Tournament Achievement (2)

Postby Lufsen75 on Mon Sep 17, 2007 2:23 pm

Ett alternativ för att få lite mer aktion är att bara ha 6 pers i varje serie och vinnaren går upp och sist åker ur. kortare säsonger men ändå mer spänning och färre att hålla reda på.
Sergeant 1st Class Lufsen75

Medals: 80
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (3) Terminator Achievement (2)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (3) Freestyle Achievement (2) Nuclear Spoils Achievement (2) Fog of War Achievement (4)
Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (4) Tournament Achievement (6)
General Achievement (2) Clan Achievement (6) Tournament Contribution (30)

Postby tylmad on Tue Sep 18, 2007 9:20 pm

+1 Lufsen75
Corporal 1st Class tylmad

slutspel

Postby Apocalypse on Wed Sep 19, 2007 3:41 pm

jo ja tycker att det e bra om vi har nåt slag av slut spel
typ den första i den bästa divitionen får möta en av dom i den sämre divitionenerna
Lieutenant Apocalypse

Medals: 6
Standard Achievement (1) Doubles Achievement (1) Triples Achievement (2) Freestyle Achievement (2)

Postby Steelmind on Thu Sep 27, 2007 2:22 am

Grymt kul turnering! Jag är med på alla varianter, med en enda sak att tillägga:

WO-matcher är ruggigt trist (för alla utom Sesar, uppenbarligen).

WO borde bara kunna utdömas om:

1. Personen som ska bli utmanad har försökt kontakta hemmasnubben och inte fått något svar

2. Minst en vecka har gått sen det meddelandet skickades

ELLER

om säsongen tar slut och matchen inte är spelad.

Dvs om man inte bjuder in till sin hemmamatch på hela säsongen så förlorar man den på WO även om den andra killen inte påminner en om det, annars måste han göra det för att det ska bli WO. Att som vissa beter sig nu (Sesar) sitta och vänta in WO för att få en vinst för att någon är ett par timmar försenad med inviten är bara trist. Att sedan vägra spela den 1 dag försent när säsongen pågår i 5 veckor till (Sesar) är bortom patetiskt, men det är en annan historia :)

Dessutom vill jag passa på att tacka för en grymt kul första säsong! :)
Lieutenant Steelmind

Medals: 13
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (1) Terminator Achievement (1) Assassin Achievement (1) Freestyle Achievement (2)
Fog of War Achievement (2) Cross-Map Achievement (3)

Postby Apocalypse on Fri Sep 28, 2007 8:34 am

fet är ju visst kul att vinna på WO då vinner man ju 3 gratis poäng som man inte äns behöver spela om : )
men de e ju lite tråkigt att alla inte spelade
Lieutenant Apocalypse

Standard Achievement (1) Doubles Achievement (1) Triples Achievement (2) Freestyle Achievement (2)

Postby franqieboy on Sat Sep 29, 2007 8:08 am

Jag är med på de flesta regler, men om vi inte kan enas om en gemensam karta så hoppar jag hellre över. Det blir för mycket bingolotto över hela ligan i min smak. Men jag verkar vara i minoritet om att tycka detta så jag antar att jag får önska er alla lycka till och tacka för den säsong som var!
Sergeant 1st Class franqieboy

Postby Lufsen75 on Sat Sep 29, 2007 3:25 pm

franqieboy wrote:Jag är med på de flesta regler, men om vi inte kan enas om en gemensam karta så hoppar jag hellre över. Det blir för mycket bingolotto över hela ligan i min smak. Men jag verkar vara i minoritet om att tycka detta så jag antar att jag får önska er alla lycka till och tacka för den säsong som var!

Om det bara ska vara en karta så ycker jag det ska vara classic då den har väl alla god kännedom om.
Sergeant 1st Class Lufsen75

Medals: 80
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (3) Terminator Achievement (2)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (3) Freestyle Achievement (2) Nuclear Spoils Achievement (2) Fog of War Achievement (4)
Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (4) Tournament Achievement (6)
General Achievement (2) Clan Achievement (6) Tournament Contribution (30)

Postby Apocalypse on Sun Sep 30, 2007 7:57 am

jo men ni tror värkligen att alla kommer enas om 1 karta för typ alla vil ju ha olika. men alla kan ju göra en demokratisk röstning om det
och på så sätt kan vi få 1 karta
Lieutenant Apocalypse

PreviousNext

Return to Erövrarklubben