SM säsong 3 Diskussion

Swedish language forum

Moderators: Global Moderators, Moderators - Int'l

Forum rules
Please read the Community Guidelines before posting.

This forum is for a specific language group. Please respect and use the language for which the forum was intended.

Ska vi ha en Missad runda regel??

Poll ended at Wed May 07, 2008 2:00 am

Ja
7
44%
Nej
9
56%

Total votes : 16

Re: SM säsong 3 Diskussion

Postby Lufsen75 on Wed Apr 02, 2008 2:00 pm

Draq wrote:ok, efter lite eftertanke så står jag nu över ändå. Skulle svida för mycket för rankingen #-o

De flesta i den divisionen har ungefär samma rank som du. Sergant och uppåt. oggiss är väl till och med så högt upp som den över kapten.
Image
Sergeant 1st Class Lufsen75

Medals: 80
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (3) Terminator Achievement (2)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (3) Freestyle Achievement (2) Nuclear Spoils Achievement (2) Fog of War Achievement (4)
Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (4) Tournament Achievement (6)
General Achievement (2) Clan Achievement (6) Tournament Contribution (30)

Postby Draq on Wed Apr 02, 2008 4:21 pm

Jo Oggiss är ju den högst rankade svensken, men jag tror jag står över iallafall. Tror inte jag kommer ha så mycket tid över här framåt, men jag återkommer om jag ändrar mig, när är deadline för anmälning? :)
Brigadier Draq

Medals: 82
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (3) Quadruples Achievement (4) Terminator Achievement (2)
Assassin Achievement (2) Manual Troops Achievement (2) Freestyle Achievement (3) Polymorphic Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (2)
Fog of War Achievement (3) Trench Warfare Achievement (2) Speed Achievement (3) Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (2)
Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (3) Tournament Achievement (14) General Achievement (5) Clan Achievement (20)

Postby Lufsen75 on Thu Apr 03, 2008 10:17 am

Draq wrote:Jo Oggiss är ju den högst rankade svensken, men jag tror jag står över iallafall. Tror inte jag kommer ha så mycket tid över här framåt, men jag återkommer om jag ändrar mig, när är deadline för anmälning? :)

Deadline när vinnarcupen är över om man ska vara med från start. Men man kan hoppa in mitt i en säsong också men det blir svårare att vinna divisionen i ett sådant läge.
Image

Standard Achievement (3) Doubles Achievement (3) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (3) Terminator Achievement (2)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (3) Freestyle Achievement (2) Nuclear Spoils Achievement (2) Fog of War Achievement (4)
Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (2) Cross-Map Achievement (3) Ratings Achievement (4) Tournament Achievement (6)

Postby znoork on Sun Apr 06, 2008 12:45 pm

Jag är glad att denna serie ens finns. Att krångla till administrationen verkar onödigt. Jag håller med om att missade omgångar är irriterande men det händer och är endel av spelet (för det mesta en nackdel). Om någon spelar med missade omgångar som ett system så kan jag tänka mig en varning och om det fortsätter - uteslutning.
Sergeant 1st Class znoork

Medals: 8
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (1) Fog of War Achievement (1) Speed Achievement (2) Cross-Map Achievement (1)

Re:

Postby alstergren on Tue Apr 08, 2008 3:26 pm

Lufsen75 wrote:Jag har iallafall kommit på en ändring avseende poängberäkningen. Jag har på förslag att man får poäng efter följande:

3p - om man vinner i runda 10 eller tidigare
2p - om man vinner i runda 11 eller senare
1p - om man förlorar i runda 11 eller senare
0p - om man förlorar i runda 10 eller tidigare

Det blir så att säga tiebreakpoäng.

Deadbeatregel: En missad runda per match ingen åtgärd. Därutöver 1 minuspoäng i tabellen för varje runda man missar.

Vad tror ni?

Gillar poängsystemet.

Gillar ej deadbeatregeln. Man gynnas ändå av att motspelaren missar en turn.
Captain alstergren

Medals: 136
Standard Achievement (4) Doubles Achievement (4) Triples Achievement (4) Quadruples Achievement (4) Terminator Achievement (2)
Assassin Achievement (2) Manual Troops Achievement (4) Freestyle Achievement (4) Polymorphic Achievement (1) Nuclear Spoils Achievement (3)
Fog of War Achievement (4) Trench Warfare Achievement (3) Speed Achievement (2) Teammate Achievement (2) Random Map Achievement (2)
Cross-Map Achievement (4) Beta Map Achievement (1) Bot Achievement (1) Ratings Achievement (4) Tournament Achievement (20)
General Achievement (10) Clan Achievement (7) Training Achievement (1) Challenge Achievement (2) Tournament Contribution (32)

Postby juventino on Sun Apr 20, 2008 6:25 am

vinnarcupen ar enormt sjukt seg..... lite ändingr på det infär nästa säsong... =) kan ju spela mathcer snabbare och mer ihop
Major juventino

Medals: 21
Standard Achievement (3) Doubles Achievement (2) Triples Achievement (1) Quadruples Achievement (1) Terminator Achievement (1)
Freestyle Achievement (3) Fog of War Achievement (2) Speed Achievement (2) Teammate Achievement (1) Cross-Map Achievement (2)
Ratings Achievement (1) Tournament Achievement (2)

Postby pela666 on Sun Apr 20, 2008 5:02 pm

Jag skulle vilja byta byta bana till nästa omgång.

Bana: Classic
Game Type: Standard
Play Order: Sequential
Bonus Cards: No Cards
Fortifications: Chained
Fog of War: No
Lieutenant pela666

Medals: 26
Standard Achievement (2) Doubles Achievement (1) Triples Achievement (2) Quadruples Achievement (2) Terminator Achievement (2)
Assassin Achievement (1) Manual Troops Achievement (1) Freestyle Achievement (1) Fog of War Achievement (2) Speed Achievement (1)
Teammate Achievement (2) Cross-Map Achievement (2) Ratings Achievement (3) Tournament Achievement (3) General Achievement (1)

Postby Lufsen75 on Mon Apr 21, 2008 3:57 pm

juventino wrote:vinnarcupen ar enormt sjukt seg..... lite ändingr på det infär nästa säsong... =) kan ju spela mathcer snabbare och mer ihop

Kan inte annat än hålla med, men jag gör matcher så fort jag kan efter avgörande. Ska kolla senare om alla är premium. Är så fallet så drar SM 3 igång direkt samtidigt som Vinnarcupen avslutas. Något förslag på ändringar?
Image

Postby Thezzaruz on Wed Apr 23, 2008 3:24 pm

Skulle gärna ta en plats i nästa säsong, är dock freemium.
Lieutenant Thezzaruz

Standard Achievement (2) Terminator Achievement (1) Freestyle Achievement (1) Fog of War Achievement (1) Cross-Map Achievement (1)
Ratings Achievement (2)

Postby Lufsen75 on Fri Apr 25, 2008 3:06 pm

Thezzaruz wrote:Skulle gärna ta en plats i nästa säsong, är dock freemium.

Välkommen ändå men måste ha en plats ledig i varje fredag. Välj dina favoritsettings och karta och du är med.

Dock är det lite tomt i sista divisionen just nu.
Image

Postby Thezzaruz on Fri May 02, 2008 5:20 am

Tja, dubbelpostar detta.

Lufsen75 wrote:
Thezzaruz wrote:Skulle gärna ta en plats i nästa säsong, är dock freemium.

Välkommen ändå men måste ha en plats ledig i varje fredag. Välj dina favoritsettings och karta och du är med.

Dock är det lite tomt i sista divisionen just nu.

Torsdag var igår eller? Så ni är igång. Hoppar gärna in ändå om det går men har ingen ledig pats just nu, skall ha efter helgen dock. Fast om det är lite få folk i sista divisionen så finns det väl tid att hinna med matcherna ändå?

Canada
Standard
Flat Rate
Unlimited
Lieutenant Thezzaruz

Standard Achievement (2) Terminator Achievement (1) Freestyle Achievement (1) Fog of War Achievement (1) Cross-Map Achievement (1)
Ratings Achievement (2)

Previous

Return to Erövrarklubben