________________________________________________________________________________
De verhaallijn van Deel 6 (de laatste strijd)
Na een uitgebreide ceremoniële plechtigheid bij beide verbonden, in het bijzijn van hun uitbundige feestende bevolking, werd onder juichend applaus
Grootkruis Sherkaner en
Grootcommandeur demon (
Demon666) gekroond tot:
Deze heugelijke dag werd nog eens dun over gedaan in maanden van feestelijke activiteiten, waarbij de drank vrij spel kreeg. Er heerst vrede, geluk en saamhorigheid en dat was merkbaar voorbij de landsgrenzen. Maar of dat zo zal blijven.......
Na jaren van vredig naast elkaar te hebben geleefd, zijn en blijven beide Koningen jaloers kijkend naar elkaars leefgebied. Want het allerbelangrijkste grondstof om bier te maken is niet meer voorradig in Nederlandia, maar wel volop te verkrijgen in Belgica. En het al het malse wild bevindt zich op de Veluwe in Nederlandia en in Belgica loopt geen wild mals dier meer rond. Vol afschuw kijkt men over de grens naar elkaar en in plaats van de handen in één te slaan en te denken aan ruilhandel, kiezen ze voor de metalen weg. Oftewel harnassen uit de kast aan, zwaarden uit het vet en de paarden weer van het stal. Want twee Koningen in de
Lage Landen, dat moest een keer fout gaan aflopen.....
De Koningen zullen hun beste, sterkste, sluwste en dapperste ridders voor nog één laatste strijd recruteren om
alleenheerser te worden over de
Lage Landen!
Deel 6 - Een voor allen, allen voor een
Hier zal bepaald worden wie
Koning van het Koninkrijk der Lage Landen zal gaan worden. Maar dit doen de 2 Koningen niet alleen. Zij mogen elk 3 ridders uit hun verbond recruteren. Deze ridders strijden aan de zijde van hun Koning om aan hem te tonen uit welk hout zij zijn gesneden. Dat zij de beste, sterkste, sluwste en dapperste ridders zijn van heel
het Koninkrijk der Lage Landen.
- Er worden vier strijden geleverd.
- De 1ste strijd zal zijn een Quadruple strijd en de winnende Koning krijgt 2 punten.
- De eerste ridder (dus niet de Koning) van het verliezende Verbond die gesneuveld is in deze strijd, zal niet verder gaan in de 2de strijd.
- Dit geldt ook voor het winnende Verbond. Is er géén gesneuvelde, dan zal de ridder (dus niet de Koning) met de laagste strenght niet verder gaan in de 2de strijd.
- De 2de strijd zal zijn een Triple strijd en de winnende Koning krijgt 4 punten.
- De eerste ridder (dus niet de Koning) van het verliezende Verbond die gesneuveld is in deze strijd, zal niet verder gaan in de 3de strijd.
- Dit geldt ook voor het winnende Verbond. Is er géén gesneuvelde, dan zal de ridder (dus niet de Koning) met de laagste strenght niet verder gaan in de 3de strijd.
- De 3de strijd zal zijn een Double strijd en de winnende Koning krijgt 6 punten.
- De ridder van het winnende Verbond is bevorderd tot generaal en zal de honneurs waarnemen, terwijl de Koning zich zal begeven in zijn laatste strijd tegen de Koning van het andere Verbond. De verliezende Koning zal zich hard moeten maken om nog te kunnen winnen in deze laatste allesbeslissende strijd.
- De 4de strijd zal zijn een 1vs1 strijd en zal mogelijk de laatste allesbeslissende strijd zijn en de winnende Koning krijgt 9 punten.
- Deze strijd bestaat uit 3 games, met elk een andere setting.
- De winnaar van de 1vs1 strijd is diegene die minimaal 2 van de 3 games wint.
De Koning met de meeste punten uit de 4 strijden kan zich kronen tot:
________________________________________________________________________________
- Het leger van Koning van Nederlandia sherkaner
- Het leger van Koning van Belgica demon (Demon666)
Grtz
MarVal