- Koning van het Koninkrijk der Lage Landen toernooi
- (King of the Kingdom of the Low Countries Tournament)
- De verhaallijn van Deel 1
Heel heel heel ver weg, maar toch zo zo zo dichtbij ligt in het melkwegstelsel de planeet Eurotopia. Deze planeet bestaat voor 85% uit zee, moeras en woestijn. Toch leven er op deze planeet mensen. Zij leven op de enige vruchtbare grond van de planeet, het zogehete Lage Landen.
Je zou zeggen dat dit klein vruchtbare gebiedje iedereen in harmonie samen zouden leven, maar niets is het geval. De Lage Landen worden niet regeert door een Koning en Koningin, maar door 8 ridderorden. Deze ridderorden leefden wel gezamenlijk naast elkaar, maar niemand kwam zomaar op het gebied van een andere ridderorde zonder dit vooraf aan te kondigen. Zo hielden zij elkaar voortdurend in de gaten en bleven er spanningen in de lucht hangen. Om toch op elkaar te kunnen bouwen zijn er wel onderlinge bondgenoten. Deze zijn:
Verbond van Belgica (gelegen in het Zuidelijke deel)
- de ridderorde van de Vlamingen
- de ridderorde van de Aantweerpenoarè
- de ridderorde van de Brabanders
- de ridderorde van de Limburgers
Verbond van Nederlandia (gelegen in het Noordelijke deel)
- de ridderorde van de Noordelingen
- de ridderorde van de Oosterlingen
- de ridderorde van de Westerlingen
- de ridderorde van de Zuiderlingen
Door al die spanningen en de snak naar meer vruchtbaar grondgebied in de Lage Landen kan het niet lang uitblijven of er zal een groot slagveld gaan ontstaan. Want geen van deze ridderorden wil onderdoen voor elkaar, maar alleen kunnen ze het niet aan. En zijn de bondgenoten wel te vertrouwen? Heulen zij niet met het verbond van de vijand? Want nu bestaan de ridderorden uit een bonte verzameling van ridders, die ooit door slagvelden samen te winnen een gebied hebben veroverd en deze nog steeds behouden. Binnen een ridderorde heerst anarchie en om sterker te blijven als ridderorde en je verdediging en aanval sneller te kunnen inzetten is hiërarchie een pré. Dus wordt het tijd om orde op zaken te stellen.
- Deel 1 - Van Anarchie tot Hiërarchie
- Voor elke winst krijg je 2 punten, de runner-up 1 punt.
- Vanaf 3 punten zal je stijgen in gradatie.
- Je strijdt 4x binnen je ridderorde (ik probeer dat een ieder sowieso minimaal 1x tegen mekaar speelt).
- Alleen de 6 sterksten in de ridderorde zullen doorgaan in de strijd. De rest zal sneuvelen muv waar er maar zes of minder in één ridderorde zitten. Zij gaan sowieso allemaal door naar de volgende strijden.
________________________________________________________________________________
- De verhaallijn van Deel 2
Na jaren van hiërarchie binnen de ridderorden is er één ridderorde waar vrede nog ver te zoeken is. Daar is nog een hevige strijd gaande. Het betreft hier om de ridderorde van de Westerlingen. Het is een belangrijk handelsgebied en niemand wil water bij de wijn doen. Door de onrust in die regio zien de ridderorde van de Vlamingen en de ridderorde van de Aantweerpenoarè hun kans schoon om zich te vestigen in gebieden van de ridderorde van de Westerlingen. Omdat de ridders van de ridderorde van de Westerlingen nog onderling in een hevige strijd zijn verwikkeld, vragen ze de hulp in van hun bondgenoten van het Verbond van Nederlandia. Ook de de ridderorde van de Vlamingen en de ridderorde van de Aantweerpenoarè vragen hulp aan hun bondgenoten van het Verbond van Belgica in hun strijd om de belangrijkste handelsgebied in handen te krijgen. Als eenmaal de hiërarchie binnen de ridderorde van de Westerlingen is hersteld zullen zij zich voegen bij het strijdgewoel.
- Deel 2 - Rivaliteit tussen de Verbonden
- Er zal gestreden worden in triple-games.
- Het puntensysteem vind je in Post 2.
- Je strijdt 4x voor je ridderorde (ik probeer dat een ieder sowieso minimaal 1x tegen een andere ridderorde van de rivaliserende verbond speelt).
- De 2 sterkste ridderorden binnen een verbond zullen doorgaan in de strijd en alleen de 4 sterksten in die ridderorde. Met dien verstande dat ridderpunten boven individuele punten gaan. De overige ridders zijn gesneuveld op het slagveld.
________________________________________________________________________________
- De verhaallijn van Deel 3
Door de veldslagen tussen het Verbond van Belgica en Verbond van Nederlandia is er een nieuwe grens tussen de Verbonden ontstaan. De grondgebieden van de gesneuvelde ridders van de ridderorden van de Aantweerpenoarè, de Limburgers, de Westerlingen en de Zuiderlingen zijn geclaimd door de andere ridderorden. Echter de belangrijkste handelsgebied op het vroegere grondgebied van de ridderorde van de Westerlingen is geclaimd door de ridderorde van de Vlamingen en de goud- en diamantmijnen op het vroegere grondgebied van de ridderorde van de Limburgers is geclaimd door de ridderorde van de Oosterlingen. Deze geclaimde gebieden zijn een doorn in het oog van de ridderorden van de Brabanders en de Noordelingen. Want door de geclaimde gebieden is er welvaart en rijkdom bij de ridderorden van de Vlamingen en de Oosterlingen, terwijl de andere twee ridderorden er niet van mee profiteren.
Door deze perikelingen is er een heftige discussie ontstaan over de geclaimde gebieden. Binnen de ridderorden zelf is men er niet over eens wat te doen. Hetzij de welvaart en rijkdom te delen met je bondgenoot en/of het andere Verbond. Hetzij de zwaarden weer op te pakken en de strijd aan te gaan tegen je bondgenoot en/of het andere Verbond. En juist door deze onenigheid is er weer opnieuw een strijd ontstaan binnen de ridderorden zelf.
- Deel 3 - De geclaimde gebieden
- Er zal gestreden worden in 4-player games.
- Je strijdt 4x tegen de ridders uit je eigen ridderorde.
- De punten die je in deze games verdient komen bovenop de al eerder behaalde Individuele Punten.
- Alleen de 2 sterksten in de ridderorde zullen doorgaan in de strijd.
- Bij een gelijke stand wordt er gekeken naar de Ridderorde Punten.
- Alle andere ridders zullen een langzame dood tegemoet gaan in de martelkerkers.
________________________________________________________________________________
- De verhaallijn van Deel 4
Na een periode van welvaart, rijkdom en rust lijkt alles in kannen en kruiken. Echter blijkt die rust ongegrond te zijn, want men heeft toch wrok voor elkaar. Zowel tussen de verbonden als tussen de ridderorden van hetzelfde verbond. Elke ridderorde wilt zijn gebied uitbreiden, zowel richting het andere verbond alszijnde richting de ridderorde uit zijn eigen verbond. Maar hoe doe je het laatste zonder op te vallen en de oorlog te verklaren tussen de ridderorden zelf. Daarom hebben de verbonden weer hun strijd op gepakt tegen elkaar. Echter met dien verstande dat zij heimelijk het gebied van de ridderorde uit hun eigen verbond ook zullen toeëigenen. De hel is losgebarsten overal en nergens. Wie oh wie heeft de heimelijkste oorlogsstrategie om als sterkste ridderorde uit het slagveld te komen?
- Deel 4 - Wie is je vijand?
- Er zal gestreden worden in double-games met 8 spelers.
- Het puntensysteem is als volgt:
- 2 Individuele Punten = Het elimineren van de 1ste ridder uit een ridderorde.
- 4 Individuele Punten = Het elimineren van de 2de ridder uit een ridderorde.
- 6 Individuele Punten = Het elimineren van de ridder uit je eigen ridderorde.
- 8 Ridderorde Punten = Het winnen van de strijd.
- De sterkste ridderorde binnen een verbond zal doorgaan in de strijd.
- De overige ridders zijn gesneuveld op het slagveld.
________________________________________________________________________________
- De verhaallijn van Deel 5
Men zou nu denken dat het wapengekletter verleden tijd is! Of men zou denken dat het nu Verbond van Belgica tegen Verbond van Nederlandia zal gaan! Maar niks is waar...... Want 2 leiders in één Verbond kan natuurlijk nooit lang goed gaan! De één wilt niet onder doen voor de ander en geven en nemen is ook niet de sterkste kant van deze ridders. En zoals het volk in elk Verbond al vermoeden kon het niet lang uitblijven... en voordat de één de ander zou verrassen met een list hebben de 2 leiders uit elk Verbond openlijk elkaar de oorlog verklaard. Eerst samen de vijand verdrijven en/of elimineren en nu tegenover mekaar als vijanden! Wie zullen controle krijgen over alle ridderorden in hun Verbond en zullen zichzelf kronen als:
- Deel 5 - Vriend en Vijand
- Er wordt niet gestreden om Riderorde Punten en Individuele Punten.
- Er zal gestreden worden in vijf 1vs1 games.
- De sterkste ridders binnen een verbond zullen gekroond worden tot:
- Koning van Nederlandia
- Koning der Belgica
________________________________________________________________________________
- De verhaallijn van Deel 6 (de laatste strijd)
Na een uitgebreide ceremoniële plechtigheid bij beide verbonden, in het bijzijn van hun uitbundige feestende bevolking, werd onder juichend applaus Grootkruis Sherkaner en Grootcommandeur demon (Demon666) gekroond tot:
Deze heugelijke dag werd nog eens dun over gedaan in maanden van feestelijke activiteiten, waarbij de drank vrij spel kreeg. Er heerst vrede, geluk en saamhorigheid en dat was merkbaar voorbij de landsgrenzen. Maar of dat zo zal blijven.......
Na jaren van vredig naast elkaar te hebben geleefd, zijn en blijven beide Koningen jaloers kijkend naar elkaars leefgebied. Want het allerbelangrijkste grondstof om bier te maken is niet meer voorradig in Nederlandia, maar wel volop te verkrijgen in Belgica. En het al het malse wild bevindt zich op de Veluwe in Nederlandia en in Belgica loopt geen wild mals dier meer rond. Vol afschuw kijkt men over de grens naar elkaar en in plaats van de handen in één te slaan en te denken aan ruilhandel, kiezen ze voor de metalen weg. Oftewel harnassen uit de kast aan, zwaarden uit het vet en de paarden weer van het stal. Want twee Koningen in de Lage Landen, dat moest een keer fout gaan aflopen.....
De Koningen zullen hun beste, sterkste, sluwste en dapperste ridders voor nog één laatste strijd recruteren om alleenheerser te worden over de Lage Landen!
- Deel 6 - Een voor allen, allen voor een
- Er worden vier strijden geleverd.
- De 1ste strijd zal zijn een Quadruple strijd en de winnende Koning krijgt 2 punten.
- De eerste ridder (dus niet de Koning) van het verliezende Verbond die gesneuveld is in deze strijd, zal niet verder gaan in de 2de strijd.
- Dit geldt ook voor het winnende Verbond. Is er géén gesneuvelde, dan zal de ridder (dus niet de Koning) met de laagste strenght niet verder gaan in de 2de strijd.
- De 2de strijd zal zijn een Triple strijd en de winnende Koning krijgt 4 punten.
- De eerste ridder (dus niet de Koning) van het verliezende Verbond die gesneuveld is in deze strijd, zal niet verder gaan in de 3de strijd.
- Dit geldt ook voor het winnende Verbond. Is er géén gesneuvelde, dan zal de ridder (dus niet de Koning) met de laagste strenght niet verder gaan in de 3de strijd.
- De 3de strijd zal zijn een Double strijd en de winnende Koning krijgt 6 punten.
- De ridder van het winnende Verbond is bevorderd tot generaal en zal de honneurs waarnemen, terwijl de Koning zich zal begeven in zijn laatste strijd tegen de Koning van het andere Verbond. De verliezende Koning zal zich hard moeten maken om nog te kunnen winnen in deze laatste allesbeslissende strijd.
- De 4de strijd zal zijn een 1vs1 strijd en zal mogelijk de laatste allesbeslissende strijd zijn en de winnende Koning krijgt 9 punten.
- Deze strijd bestaat uit 3 games, met elk een andere setting.
- De winnaar van de 1vs1 strijd is diegene die minimaal 2 van de 3 games wint.
________________________________________________________________________________
Grtz
MarVal