Sierra_Leon wrote:bonobo`s son wrote:Ik vin die regel echt prut aangezien je als team speelt en soms je teammaat moet pakken voo de kaarten. Het lijkt mij handiger om alleen punten af te nemen als de tegenstander je pakt of gewoon geen punten afnemen, maar helaas is dat niet zo.
Ik vind het een goede regel. Op deze manier moet je bij je teamgames niet alleen zorgen dat je wint, maar ook dat je overleeft. Je zou zelfs kunnen overwegen om een teamgenoot expres niet te versterken, als het in jouw voordeel zou werken dat hij geen individuele punten krijgt. Dan krijgt je ridderorde ook een punt minder, dus je moet dan wel zeker zijn dat je orde er niet onder lijdt. Oftewel: dit voegt een hele extra dimensie toe aan je strategieën. Lees de regels wat betreft het doorgaan naar de volgende ronde maar eens goed als je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel:De 3 sterkste ridderorden binnen een verbond zullen doorgaan in de strijd en alleen de 4 sterksten in die ridderorde. De rest zijn gesneuveld op het slagveld.
Ik vind de regel 'an sich' ook wel prima, was daar alleen vooraf niet goed van op de hoogte dus nu is er geen rekening mee gehouden. In ieder geval niet door ons.